Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udvidelse af løbskanal.
#1
Jeg skal til at gøre plads til en tykkere pibe i forskæftet på min Remington Seven. Der er tale om et compesitskæfte. Da det ikke er verdens bredeste skæfte overvejede jeg om det evt kunne gøres med varme?! Tænkte et metalrør med sand som opvarmes og tvinges ned i kanalen.
Nogen som har erfaringer de il dele?

Mvh

Michael
Svar
#2
Hvor meget skal det udvides?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Kunne være lækkert hvis jeg kunne klemme en varmint pibe ned i den[Wink]
Kunne være en kombination mellem varmenormen at slibe
Svar
#4
Skal den udvides 2 mm eller 2 cm?

Hvis det er et kompositskæfte med fiber og epoxy, så kan opvarmning nok være problematisk.
Hvis det derimod er fiberforstærket plastik, så er det noget andet.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Hej Jesper

Tak for dit indspark.
Jeg kan ikke blive klog på skæftet men vil tro at det er fiberforstærket plast. Det er et originalt skæfte. skal åbnes fra 16-17 mm til ca 25 mm.

Michael
Svar
#6
Kan du ikke købe en 22mm rundstok og noget sandpapir? Du kan så køre rundstokken frem og tilbage og finde ud af hvornår løb og lås passer i skæftet.

Da jeg skulle udvide kanalen fra 17 til 19 mm i et træskæfte valgte jeg at købe en rigtig barrelscraper. Det spillede 100% i et træskæfte. Siden har skæftet givet sig en mm og det er tilpasset endnu engang.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)