Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 4/11 kl 17.00
#1
Så er årets hundyrsjagt til Polen bestilt. Vi håber på at skyde råvildt, et par grise og måske en kronhind/-kalv. Holdet er det samme som sidste år - nemlig Viggo (9 år), Bruno (svigerfar) og ut.

Sidste år rejste vi med Gamekeeper. Denne gang har vi valgt Remodex fra Herning. Vi glæder os allerede.
Jeg har ved bestillingen oplyst, at jeg gerne vil have en gris med hjem til fryseren. Det ville være lækkert til jul [:p]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
@Lars M. L.

Knæk og bræk.

PS: Jeg ville mene, at det ikke er godt, at du tager kød fra vildsvin med til Danmark.

Se hvorfor her.

https://www.netnatur.dk/viden-indfoerels...d-danmark/

Se under Polen.

/Rolin

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Hmm, sidste år var beskeden fra polakkerne, at bare det var dyrlægekontrolleret, var det ok. Vil dog nødig blive kendt som "manden, der ruinerede de danske svineproducenter" ;-)

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Betragt det lidt som at bruge kondom hvis du skal være sammen med et one night stand. Du ved aldrig hvad det ender med. risikoen er lille, ja. Men vi er altså ikke ved at dø af sult heroppe nordpå.

Den fedeste jagt jeg kan komme på er grisejagt i Sverige eller Polen og hvor sjovt er det så lige af være afskåret fra det når jeg arbejder med grissebasser i hverdagene.
Svar
#5
Nu er det ved at være op over. Riflen er indskudt og jeg har fået oversat Viggos opskrift på "rådyrhjerter med bacon i flødesovs" til polsk!

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
knæk og bræk. Det er fantastisk at kunne se frem til sådan en tur.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#7
Så kører vi!
God weekend
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Har du husket dit bundstykke denne gang  Dodgy
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
knæk og bræk hvis du skulle være heldig at skyde gris så du er i nærkontakt med dem så måske værd at vide der kan være svinepest og derfor være lidt forsigtig ved hjemkomst så man ikke smitter her hjemme
Svar
#10
[Image: 94_B9_A223_171_D_4434_AB3_F_8_BED47_AA7_CAB.jpg] [Image: 0888_D8_E6_A7_A5_4_ECF_9273_F3_C1_CAAEBD6_C.jpg] [Image: 9403_F657_BC97_411_D_B060_AFDFB3_BFCA6_E.jpg] [Image: 73_DD06_B2_AD7_B_402_B_A88_C_A58_AD5_F8553_B.jpg] [Image: E2_CD5558_3718_4_DD4_B47_E_F043_AECA9727.jpg] [Image: 0385_AEC4_4_AFD_498_A_B38_B_3_E4_BC812_D7_F2.jpg] [Image: 74_C00_EFD_7252_4_BF8_8305_0_F8_EB85779_F0.jpg] [Image: B08_D75_A1_73_E3_48_FD_B8_BD_645_F2_F41_B2_ED.jpg]

Igen i år har vi haft en god tur til Polen. Vi blev mødt af en meget venlige værtsfamilie, som serverede god og rigelig mad. Vi blev guidet lidt på skift af værten og hans 2 brødre. Vi fik hurtigt forklaret, at vi gerne ville gå på pürsch, hvilket ikke var noget problem. Der blev taget meget hensyn til, at Viggo på 9 år også skulle opleve jagtens glæder, så alle tre generationer havde en pragtfuld tur. Hver dag så vi mange rådyr, men dyrene var svære at komme tæt på. Heldigvis havde vi Viperflex-skydestokke med hjemmefra, så vi kunne skyde ud til 150-200 meter. Det var overskyet 2 ud af 3 aftner, så måneskinsjagten var svær. Jeg var dog heldig og skød et vildsvin den første aften/nat.
Mod sædvane har jeg både vasket mine hænder og rengjort mine gummistøvler med en kost efter hjemkomst, så de danske svineproducenter burde kunne sove trygt ;-)

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#11
Det er vi glade for. Altså at du havde en god tur.
Svar
#12
(04-11-2017, 08:47 AM)M@X 2.1 Skrev: Har du husket dit bundstykke denne gang  Dodgy

Jeg har aldrig glemt mit bundstykke hjemme. Forveksler du mig med en anden?
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Hej Lars.

Det glæder mig meget at i fik en god tur til det Polske.

Billederne viser i hvert fald masser af jagtglæde.

Har selv en tur i støbeskeen, man bliver jo bidt af den form for jagt.

Fandt et 100 år gammelt billede af en skydestok, der er bedre end en Viper-Flex ...
[Image: Photo918_inner_50_118_692_109_14_864_698_874.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
(10-11-2017, 02:01 PM)Lars M. L. Skrev:
(04-11-2017, 08:47 AM)M@X 2.1 Skrev: Har du husket dit bundstykke denne gang  Dodgy

Jeg har aldrig glemt mit bundstykke hjemme. Forveksler du mig med en anden?
Mvh Lars

Nej nej, jeg regnede bare med at du blev nervøs og dobbelttjekkede at bundstykket var med....dejligt at høre at I havde en god tur  Smile

(10-11-2017, 02:01 PM)Lars M. L. Skrev:
(04-11-2017, 08:47 AM)M@X 2.1 Skrev: Har du husket dit bundstykke denne gang  Dodgy

Jeg har aldrig glemt mit bundstykke hjemme. Forveksler du mig med en anden?
Mvh Lars

Nej nej, jeg regnede bare med at du blev nervøs og dobbelttjekkede at bundstykket var med....dejligt at høre at I havde en god tur  Smile
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)