Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 26/10 kl 1200
#1
Den ellers næsten faste drivjagt er i år ændret til en regulerings jagt/hundyrs jagt i det sydlige polen jeg har tydelig angivet hvad jeg forventer så håber det bliver en super tur som lever op til mine forventninger er der nogle gode råd til udstyr, jo lidt anderledes en drivjagt jeg har noteret skydestok,afstandsmåler og håndkikkert udover det normale setup til drivjagt[Wink]
Svar
#2
Det lyder spændende. Hvem skal du rejse med?
Vi rejser først primo november, da svigerfar lige skal være helt færdig med at tage kartofler op...
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Jeg er jo blevet inspireret af flere gode historier herinde i tidens løb og senest også af dine historier[Big Grin] jeg skrev til 3 udbyder alle var seriøse og fik tilbud fra 2. gamekeeper og field and forest jeg valgte field and forest men kunne lige så godt have valgt gamekeeper det der nok fik det til at tippe til field and forest var at Hans en medejer skal selv med og jeg kan køre med ham da jeg ikke kender dem i forvejen synes jeg det giver en vis tryghed at bureauet er representeret derudover er kørsel på revir mv betalt så det er overskueligt, der er tillige måske mulighed for at skyde muflon får eller lam synes det er spændende.
Svar
#4
@tikka93

Pas nu på med de hundyrsjagter, det er stærkt vanedannende.

De har indirekte været med til at skabe Viper-Flex ...

Det var efter disse jagter de første erfaringer blev omsat til alu og plast.

Jeg ved du var en af "First moverne" man får mage gode skud på den slags jsgt.

Har selv bestilt en tur i år, sammen med to kammerater.

K&B Claxel [Wink]

[url=http://www.Viper-Flex.com]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Jagt er vist vanedannende i almindelighed [Big Grin] og ja var en af de første med viper flex det er lykkedes mig at overbevise flere på feltskydninger om systemets fortræffeligheder en skød en fin 10 ender i sidste uge hans første kronvildt. skydestokken er faktisk også en stor årsag til jeg binder an med hundyrsjagt det har givet mig en stabil skydning som gør jeg vil skyde på levende vildt på lidt længere hold og det vil forbedre mine chancer betydelig har nemlig lagt op til at der gerne må indgå en del pyrsch så det ikke "bare" bliver jagt fra tårn.
Svar
#6
Så er jeg tilbage i dk desværre blev resultatet noget magert vi 3 deltager skød en hind hver så den del skuffede men ellers en rigtig fin tur indkvartering i top et hus tilhørende stats reviret 2 rigtige gode med jægere en tolk der var meget deltagende stalkere som kendte terræn og lyttede til ønsker de kom til tiden desværre var vejret imod os og lidt ulve på terrænet gjorde måske også sit ,men jeg har set en del kronvildt lidt grise og fået noget erfaring var jo min første regulering jagt men ikke den sidste
Svar
#7
Ja, resultatmæssigt lidt skuffende, men jagtoplevelser kan ikke (kun) aflæses på paradens størrelse. Jeg kører i morgen tidligt til Polen med Viggo på 9 år og svigerfar. Vi skal primært jage råvildt, men håber også på chance til vildsvin (det er fuldmåne), ræv og måske kronvildt.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
knæk og bræk nej det er ikke nødvendigvis antal og det skal siges jeg skød forbi til hind det var et meget hurtig skud mellem træer i en lille åbning til dyr der havde spottet os, tror hun gik lige ifør jeg skød havde en so med 3 grise inde på ca 20 meter men det var helt mørkt selv min zeiis 3-12x56 med lys var udfordret på den lille vej jeg havde svært ved at se hvordan grisen vendte og da jeg endelige havde styr på de havde jeg ikke afsikret og tilsyneladende hørte soen det eller fik vind for et grynt og væk var de men spændende som bare pokker og lidt sjovt vi pyrsche dem i møde men polakken sagde da vi inledte pyrsch "laufen" jeg fatte ikke en meter i starten skulle vi løbe væk eller imod dem begge ting virkede meget mærkelig Huh så endelig forstod jeg vi skulle pyrsche det glemmer jeg aldrig Big Grin  råvildt var der intet af men mit primære mål var også kronvildt og grise så for øvrigt ur fugl som er udsat på reviret det betyder man ikke vil afholde drivjagt i år .
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)