Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 4/11-2017
#1
Sidder endnu en gang i lufthavnen og venter på mit fly, denne gang skal jeg tilbage til området hvor jeg var på jagt i 2015.
Opdatering kommer når jeg lander en gang i aften.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Knæk og bræk
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Har lige et stop på 5 timer inden jeg kan flyve videre, men hvad gør det når man har selskab af en meget smuk ung kvinde på 22, der også skal vente, ja ja ved hvad i tænker på, men det er i en lufthavn og sådan er jeg jo heller ikke.
Det er + 15 med let regn, er ca. 25 meter o.h.
Jeg skal flyve ca. 2 timer for at komme til næste lufthavn, her bliver jeg hentet af den lokale guide og tolk, jeg bed ikke hvor langt vi skal køre for at nå til hotellet/campen.

Men 1 ting jeg er Meget skuffet over, var blevet lovet en plads ved nødudgangen, men sad på en plads hvor man knapt kunne bevæge sig.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
(04-11-2017, 02:18 PM)Rolin Skrev: Har lige et stop på 5 timer inden jeg kan flyve videre, men hvad gør det når man har selskab af en meget smuk ung kvinde på 22, der også skal vente, ja ja ved hvad i tænker på, men det er i en lufthavn og sådan er jeg jo heller ikke.
Det er + 15 med let regn, er ca. 25 meter o.h.
Jeg skal flyve ca. 2 timer for at komme til næste lufthavn, her bliver jeg hentet af den lokale guide og tolk, jeg bed ikke hvor langt vi skal køre for at nå til hotellet/campen.

Men 1 ting jeg er Meget skuffet over, var blevet lovet en plads ved nødudgangen, men sad på en plads hvor man knapt kunne bevæge sig.

/Rolin
Svar
#5
Hold nu dine tanker vedrørende hende på 22 i meget kort snor. Du ved nok, at selv om de tænder på gamle rige og magtfulde mænd. Ja så ender det med at, når de er blevet etablerede. Ja så kalder de det upassende, eller voldtægt ;-)
Svar
#6
(05-11-2017, 12:03 AM)n a Skrev: Hold nu dine tanker vedrørende hende  på 22 i meget kort snor. Du ved nok, at selv om de tænder på gamle rige og magtfulde mænd. Ja så ender det med at, når de er blevet etablerede. Ja så kalder de det upassende, eller voldtægt ;-)

Lad nu “Hjemmebrænderen” have lidt sjov med den 22årige.......det har været en tør sommer i Sverige  Blush
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Jagten er over for min del, ja det var den allerede søndag.
Har bruge de sidste 2 dage på eftersøg men uden resultat, blodsporet stoppede pludselig.

Nå men tilbage til starten på denne jagtrejse.
Mellem landede i Istanbul inden turen går til Erzurum, hvor jeg blev hentet af min guide og en ung dame på 33 der desværre lige var blevet forlovet, ellers ville hun have passet godt i mit køkken.
Vi har nu en 260 km. Tur frem for os, det tager ca. 4 timer af sno bjergveje inden vi kommer frem til Savsat i Artvin-provinsen, her bliver jeg indlogeret på et mindre hotel midt i byen, her bor ca. 7000 personer, vi er ca 1125 meter over havet.

Søndag morgen
Vi mødes med et par af de lokale for at spotte bjergsiderne efter gemse, vi rykker lidt rundt i området før vi spotter en gruppe med 3 hundyr samt 1 unge, vi forflytter os til et område lige nedenfor hvor de ligger, vi spotter intensivt bjergsiden af efter han. Da brunsten lige er startet er der ikke den helt store aktivitet, der går et par timer før guiden kommer løbende, han peger op på bjergtoppen lige over os, der kommer en han samt en par hunner mere ned af bjergsiden, det er tydeligt at se på ham at han er kommet for en eneste ting, jeg får grønt lys til at skyde, afstanden er 232 meter med en vinkel på 42 grader, vi er oppe i 1800 meters højde, jeg har forberedt mig så godt jeg kan, da vi ikke vidste hvor på bjerget han ville komme ud.
Første skud lidt før højt, andet skud træffer ham lidt bagligt, men ser han tegner han går lidt frem og stiller sig med fronten til, da det blæser ca. 8-10 MS vinkelret på dyret vælger jeg at sigte lidt udenfor dyret, men skyder forbi, når lige at få sat et skud mere i ham inden han forsvinder over bjergkammen, guiden mener at sidste skud sidder i bagkroppen og at han ikke kommer langt med 2 skud i kroppen, men den virkelig bliver snart til et marridt for mig.
Min guide går et stykke ned af vejen for at se om dyret kommer ned af bjergsiden på den anden side, der er nu gået 15 min. Fra 1st. Skud, min guide kalder på os, dyret har lige passeret en lille afsats og er forsvundet bag en klippeafsats, guiden fortæller at dyret er halt og går meget langsomt.
Desværre begynder de at lede efter han næsten med det samme, hvilket skal vise sige at få fatale konsekvenser, de er 4 mand der eftersøger dyret,
Den ene er den lokale chef for byen hvor vi er på jagt, han er mødt op til dagens jagt i brune lædersko, den anden fra byen er en lokal hyrde, han har bare nogle tynde sko på, men de begynder eftersøget, jeg er tilbage ved bilen sammen med tolken.
Der er nu gået 3 timer da de dukker op ved bilen, de kan fortælle at der er fundet blod i sneen samt flere steder på bevoksningen, de har også fundet et sårleje men at sporet ender ved en ravine, vi beslutter os for at komme tilbage i morgen mandag.

Mandag morgen.
Natten har været et helvede, har vende og drejet mig, har været oppe flere gange i løbet af natten og lavet beregninger på ballestik, skudvinkel samt vinden men lige meget hvor meget jeg regner kan jeg ikke lige se hvad H...... der er gået galt, jeg havde min Viper-flex Journey med og der var ikke den mindste tvivl om hvor trådkorset var, men alligevel gik det galt.
Der er 30 km. Ud til området men det tager alligevel lidt over en time at komme derud, her kan de Spanske serpentin veje godt pakke sammen.
Vi mødes nu med de 2 lokale fra i går, de er ankommet i gule gummistøvler, chefen har sin halal haglspreder med, jeg har formbarmet mig over den lokale hyrde, jeg har på min seneste jagtrejse købt et par vandresko som jeg stolt giver til han, glæden i hans øjne over disse nye sko kan ikke beskrives, men tror han sover med dem på.
Vi køre ned til området hvor jeg skød, hyrden spotter hurtigt en han gemse der ligger og sover mellem 2 klippeblokke på toppen af bjerget, der bliver hurtigt lagt en planchefen for områden skal tage haglsprederen og forsigtigt klatre op til gemsen for at se om det er den jeg har skudt på, hvis det er det skal han aflive den omg. Jeg er lidt skeptisk til dette, men ok, jeg skal hvis han ikke kan komme på skudhold og gemsen flygter og er det rigtige dyr, skyde den fra vejen, vi har inden vi kom frem til byen lige prøveskudt riflen og alt er ok.
Vi venter en halv time før chefen over telefonen meddelte at han er 25 meter fra gemsen og den intet fejler, så nu bliver plan 2 sat i gang, vi køre ned for enden af bjerget og de 3 andre mænd bliver sat af, de skal nu begynde deres eftersøg op mod chefen, men 4 timers senere mødes vi alle ved bilen, ingen gemse, ikke noget blod ud over det fra i søndags, vi bliver enige om at mødes i morgen tirsdag.

Tirsdag morgen.
Vi er nu alle samlet i samme område hvor jeg skød, planen er at fordele sig ud og spotte gemser, hvilket vi ret hurtigt gør, 3 hunner samt et unge.
Vi slår nu lejer nede i dalen, der bliver startet et bål med brænde vi nok så pænt har "långt" fra et af de sommerhuse der ligger hernede, vi griller pølser samt spotter på bjergsiden hele dagen, men INTET, vi forlader området som solen går ned.

Onsdag morgen.
Den lokale chef kommer ind til hotellet for at snakke med mig, han har fået tilladelse fra jagtområdet til at aflive gemsen, hvis den skulle blive set i området, samtidig har han informeret beboerne i området at hvis de finder gemsen skal han informeres omg, jeg lovet at der vil blive utbetalt en dusør på € 200,00 til den der finder/afliver den.

Jeg har valgt at flytte min hjemrejse frem til i morgen torsdag, så nu sidder jeg på et hotel i Trabzon og skriver denne sørgeligt jagtrejse beretning, det er med vemod at jeg forlader Tyrkiet med en Grim anskydning i bagagen.
Men ud over denne grimme oplevelse, har turen været storslået, jeg har da i de timer hvor vi ikke har lavet eftersøg oplevet Tyrkiet fra en side som jeg gerne vil at andre også prøver, lige fra de forskellige lokale køkkener til deres natteliv, for ja det har de også rigeligt af, man kan ikke købe alkohol på hotellet, bare husk på at hvis i tager på gazino/bar og der kommer en ung kvinde over til jeres bord, så koster det 50 lire pr. kvinde, men det var sgu pengene værd.

Jeg takker igen for at i gider at læse om mine oplevelser

/Rolin

PS: Billeder blev der desværre ikke mange af grundet denne grimme oplevelse, men dem jeg har, skal jeg nok se om jeg kan få lagt ind, når jeg engang kommer mig.
Svar
#8
(08-11-2017, 08:54 PM)Rolin Skrev: Jeg takker igen for at i gider at læse om mine oplevelser

/Rolin

PS: Billeder blev der desværre ikke mange af grundet denne grimme oplevelse, men dem jeg har, skal jeg nok se om jeg kan få lagt ind, når jeg engang kommer mig.

Tjah,,,,den der aldrig har anskudt eller skudt forbi, har ikke gået på jagt ret længe.

Hatten af for at du deler det med os  Heart   Vi ses her hjemme i Skandinavien, din gamle hjemmebrænder..

PS: jeg har lige læst din beretning op for Marion Morrison. Han sidder og lader lidt 30R Blaser til sig selv  Wink
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)