Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering Rotter
#1
Jeg ville høre om det er ulovligt at regulere rotter i en lade med natkikkert på luftriffel? Rottemanden fra kommunen vidste kun at det er ulovligt at drukne rotter.
Så kort og godt må må man bruge lysforstærkende eller termiske sigtemidler ved regulering af rotter?
Svar
#2
Umiddelbart vil jeg sige nej.
Men ved der kan fåes tilladelse til regulering med natkikkert, men hvad der kan fåes tilladelse til at regulere ved jeg ikke. Men ræv er mit bud.

Det er meget brugt andre steder i europa ved jeg. Men ganske god succes rate.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Prøv at søge. Vi andre venter spændt på at høre om du får lov. (Hvis du gør vil jeg også have søgt til samme formål. :-) )
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
På min tilladelse til min natkikkert står der følgende:
Anvendelse: jagt i udlandet SAMT regulering (Kræver dispensation).
Og under pkt 7 står yderligere : Regulering med optisk elektronisk sigtemiddel kræver tilladelse/Dispensation fra Naturstyrelsen.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Kræver skadedyrsbekæmpelse tilladelse?

Der er jo forskel på, om det er regulering, af skadevoldende vildt, eller om det er skadedyrsbekæmpelse Wink

I "Bekendtgørelse om vildtskader" (https://www.retsinformation.dk/forms/R07...?id=183664
Skriver de: 
Citat:§ 9. Regulering af muldvarpe, rotter, mosegrise og mus, bortset fra de musearter, der er nævnt i stk. 2, kan foretages uden hensyn til bestemmelserne i denne bekendtgørelse og i lov om jagt og vildtforvaltning.

Og Ja, jeg ved godt, at et natsigte, til montering på et våben, kræver tilladelse.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Ja, skadedyrsbekæmpelse falder ikke ind under hverken JAGT eller REGULERING.!

Dog skal man stadig have tilladelse til natsigtemiddel hvis det er beregnet for våbenmontering, også selvom det kun er til luftvåben.

Så vil mene at hvis man har natsigtet på tilladelse, så vil det ikke være ulovligt at bruge det til skadedyrsbekæmpelse, og det vil heller ikke kunne klassificeres som "krybskytteri", da krybskytteri er vel er ulovlig jagt på jagtbart vildt.
Det er bare som jeg ser det.


Og jo, det er ulovligt at drukne rotter, ud fra den betragtning at dyret skal lide mindst muligt - og det gør det ikke når det kæmper for livet indtil det bliver træt og ikke kan holde sig ovenvande længere.
Der gælder dyreetikken uanset om det er skadedyrsbekæmpelse, eller jagt/regulering.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Flink Acø. Forespurgte kl 19 i går på borger.dk. Kl 9.33 var der telefon fra ACØ. Ingen problemer vedrørende ansøgning. Han ville blot orientere om at tilladelsen ikke ville gælde jagt. Men kun regulering. 1 time senere ringede jeg igen for at høre om seneste tilladelse. Den var på vej og kom i postkassen i eftermiddags. Det er altså efterhånden nogle veluddannede personaler som er service mindede. Lækkert. XoX
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)