Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel på hotellet
#1
Når jeg er på jagt i udlandet tænker jeg tit over opbevaringen af riflen. Hvis man er indlogeret på hotel smider man jo rask væk bare sin riffel på værelset, efter jagten, og drager afsted på restaurant, horehus eller i baren Big Grin Big Grin
Jeg selv låser riflen ned i min kuffert med fire kodelåse, men det er sgu en ringe tyverisikring. Hvad gør I andre? 
De sidste par gange jeg har været afsted har jeg faktisk haft en ekstrariffel med og den har jeg efterladt på hotellet (låst ned i lufferten) i løbet af dagen imens jeg har jaget. 
Lad os antage det værste scenarie og tænke os til at riflen og den dertilhørende ammunition bliver stjålet imens man muntrer sig i baren filtret godt og grundigt ind i en lokal glædespige Big Grin Big Grin Big Grin
Hvordan er man stillet? Her tænker jeg både i forhold til strafansvar og i forhold til det forsikringsmæssige aspekt.
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Jeg plejer at have bundstykket på mig når jeg skal efterlade riflen udenfor våbenskabet. Hvis jeg kan, er riflen i huset/værelset, og ammouladen i bilen
Svar
#3
Overvej om man er på jagt eller fornøjelsestur (jagt kan være fornøjelse, hvis man har held i sprøjten) Jeg gider ikke drikke hjernen ud eller prøve de lokale dialekter af penicillin når jeg er på jagt. Men hvis det skulle ske at jeg skal til byen på indkøb eller lignende, så er våbenet låst inde i bilens bagagerum og bundstykke i inderlommen. Hvis man putter det i bukselommen kan det sende forkerte signaler, når solen er gået ned, har jeg hørt. Hvis man har blaser riffel så kommer bulen til at ligne en cameltoe...
Svar
#4
(17-11-2017, 11:28 AM)unknown Skrev: Overvej om man er på jagt eller fornøjelsestur (jagt kan være fornøjelse, hvis man har held i sprøjten)  Jeg gider ikke drikke hjernen ud eller prøve de lokale dialekter af penicillin når jeg er på jagt. Men hvis det skulle ske at jeg skal til byen på indkøb eller lignende, så er våbenet låst inde i bilens bagagerum og bundstykke i inderlommen. Hvis man putter det i bukselommen kan det sende forkerte signaler, når solen er gået ned, har jeg hørt. Hvis man har blaser riffel så kommer bulen til at ligne en cameltoe...

Godt forslag, men lidt problematisk for jægere med dobbeltrifler Big Grin
Svar
#5
(17-11-2017, 11:28 AM)unknown Skrev: Overvej om man er på jagt eller fornøjelsestur (jagt kan være fornøjelse, hvis man har held i sprøjten)  Jeg gider ikke drikke hjernen ud eller prøve de lokale dialekter af penicillin når jeg er på jagt. Men hvis det skulle ske at jeg skal til byen på indkøb eller lignende, så er våbenet låst inde i bilens bagagerum og bundstykke i inderlommen. Hvis man putter det i bukselommen kan det sende forkerte signaler, når solen er gået ned, har jeg hørt. Hvis man har blaser riffel så kommer bulen til at ligne en cameltoe...

Jeg tænkte nok det krævede en uddybende forklaring Wink . Jeg drikker ikke hjernen ud, når jeg er på jagt, men jeg ynder at frekventere hotelbaren om aftenen for at nyde et par gode kolde bajere efter en lang dags jagt. Problematikken er sådan lidt mere generel end som så, idet ligemeget hvad man vælger at foretage sig, når man ikke jager, så er ens skydevåben efterladt. I mange tilfælde kan man gøre som beskrevet, låse det inde i bilens bagagerum, men ofte flyver man jo på jagt og så har man udelukkende hotelværelset til opbevaring. Bundstykket ude er en klar mulighed, men jeg har min motorbøsse med på drivjagt og så er den mulighed ikke sådan lige til at effektuere. 
Som nævnt låser jeg grejet inde i min kuffert, men hvad nu hvis uheldet virkeligt er ude. Hvor står man. Bliver man straffet som herhjemme hvis man opbevarer sine våben uhensigtsmæssigt og de bliver stjålet.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#6
Nåe, jeg skriver nu kun at jeg ikke gider drikke hjernen ud når jeg er på jagt.

Det er vederkvægende at nyde en kold øl efter en god bukkepürch i gode venners selskab.

Spøg til side. Problematikken er alvorlig nok. Enten skal man vel vælge at forlange mulighed for korrekt opbevaring af våben på destinationen, eller lade være med at forlade sine våben ude af syne. I princippet burde jagtrejse arrangørerne vel sørge for at man har mulighed for at opholde sig på lovlige vilkår på destinationen.


Jeg tror at mange steder vil lokalpoliti kigge på om man har opført sig hensigtsmæssigt under tyveri.
Svar
#7
Er du på jagt i udlandet så er det jagtlandets lovgivning der gælder.

Så godtager de opbevaring under sengen i kufferten så må det være godt nok, ellers forespørg i receptionen om de har et safe til et våben, svaret bliver nok mange gange et nej.

Ellers sund fornuft og nyd at der er held i "Sprøjten"

Santo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)