Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udposning paa haglloeb
#1
Jeg har en fin AYA Sherwood jeg koebte som ny i 1992. Jeg har mange gange har brugt til staalhagl i den uden problemer. Nu var jeg saa paa lidt ande-/gaasejagt og havde puttet en passende stor haglstoerrelse i boessen, men kun med 28g hagl, saa der var paa ingen maade tale om magnumpatroner. Efter endt jagt kunne jeg se, at det bagerste loeb havde faaet en svag og bloed udposning ca. 50mm fra mundingen Angry . Er det noget der kan "bankes" tilbage og kan man uden risiki skyde videre eller er det et nyt loeb der skal til?

I saa tilfaelde, skal den tilbage til Spanien eller kan en dansk boessemager lave det lige saa godt?
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Du har præcist gjort det, man fraråder, i en gammel bøsse. (Store stålhagl, og sikkert i en stram trangboring)

Overvej at få kortet piben de ca. 5-7 cm af, og få monteret udskiftelige chokes.
Evt. extended Chokes, for at modvirke lidt af afkortningen
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
(17-11-2017, 08:04 PM)JRexA Skrev: Du har præcist gjort det, man fraråder, i en gammel bøsse. (Store stålhagl, og sikkert i en stram trangboring)

Overvej at få kortet piben de ca. 5-7 cm af, og få monteret udskiftelige chokes.
Evt. extended Chokes, for at modvirke lidt af afkortningen

Dejligt blødt spansk stål, nå spøg til side, en meget kedelig hændelse som har ødelagt en del gevær i Danmark, der er ikke meget at gøre da operationen er for dyr, også den med løse choker og hvem i DK vil/kan udføre den?
Jeg har selv min fars fine gamle Merkel som lider af samme sygdom, og den er endog meget kraftig bygget, der er på pension i våbenskabet.
Svar
#4
@Hjemmeladeren

Din Sherwood har givet en boring der hedder 1/2-3/4, du har sikkert brugt hagl 2 fordi du var ude på gåsejagt, jeg ville turde fortsætte med at bruge den, men så kun med let ladet patroner noget 24 grams i 3 eller 4 hagl som max. Ellers ring til Per Langvad og tag en snak med ham, han kan nok bedre end os andre komme med et overslag på hvad en reparation vil koste.

Mvh

Santo
Svar
#5
(19-11-2017, 04:16 PM)Santo Skrev: @Hjemmeladeren

Din Sherwood har givet en boring der hedder 1/2-3/4, du har sikkert brugt hagl 2 fordi du var ude på gåsejagt, jeg ville turde fortsætte med at bruge den, men så kun med let ladet patroner noget 24 grams i 3 eller 4 hagl som max. Ellers ring til Per Langvad og tag en snak med ham, han kan nok bedre end os andre komme med et overslag på hvad en reparation vil koste.

Mvh

Santo

Jeg tager en snak med Per Langvad, indtil da kan jeg jo nok bruge den i Sverige med blyhag. Det var nu kun 3-er hagl. Det foreste er nok redet fordi jeg normalt havde 4-er hagl i det. Jeg tror nu den har samme trangboring paa begge loeb da den er stemplet med 3 stjerner paa begge loeb?

(19-11-2017, 04:16 PM)Santo Skrev: @Hjemmeladeren

Din Sherwood har givet en boring der hedder 1/2-3/4, du har sikkert brugt hagl 2 fordi du var ude på gåsejagt, jeg ville turde fortsætte med at bruge den, men så kun med let ladet patroner noget 24 grams i 3 eller 4 hagl som max. Ellers ring til Per Langvad og tag en snak med ham, han kan nok bedre end os andre komme med et overslag på hvad en reparation vil koste.

Mvh

Santo

Jeg tager en snak med Per Langvad, indtil da kan jeg jo nok bruge den i Sverige med blyhag. Det var nu kun 3-er hagl. Det foreste er nok redet fordi jeg normalt havde 4-er hagl i det. Jeg tror nu den har samme trangboring paa begge loeb da den er stemplet med 3 stjerner paa begge loeb?
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)