Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermokande
#1
Halløj Formænd
Jeg skal have mig en ny thermokande, men jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal købe/ønske mig til jul.
Egentlig stod der Stanley øverst på ønskesedlen, men jeg har læst en masse anmeldelser,  både fra forhandlere og forbrugere, der stemmer stanley ude.
Hvad skal man så lede efter. Jeg vil have noget, der er robust. Thermos er jo et oplagt emne, men sådan en har jeg lige smidt ud, da den havde mistet evnen til at holde på varmen. 
Jeg ved der for et par år siden blev lavet en test af stort set alle kander på markedet, men den stoler jeg ikke på idet både Stanley og thermos fik gode anmeldelser. 
Hvad er jeres erfaringer??
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Thermos King og work har jeg endnu ikke slået ihjel, og så har de simpelt skruelåg.
Har en King der kører på 8. år og den er med på havjagt i prammen osv, kaffen er stadig fint varm på vej ind.
King versionen larmer dog helt tåbeligt. Work er gummiarmeret og larmer ikke. Men jeg ved ikke om de holder lige så længe.
En anden fordel er at man kan købe reservedele til dem.

Har været med til at aflive et par af de små thermos med klik låg, de holder ikke rigtigt.
Svar
#3
Jeg har kørt med en 1L Stanley i årevis Tongue
Bare tag og fyld den med kogende vand aftenen før du skal afsted og lad den stå med det i natten over, så er den gennemvarmet når du fylder kaffe/ the eller ??? i næste morgen.
Hvis du fylder den uden det der forvarmetrick er der nemlig MEGET metal der skal varmes op først og så køler væsken ret hurtigt.
Men sådan er det vel for alle stål termokander Big Grin

Hilsen

Frederik
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#4
Thermos light n compact vinder alle tests. Min er over 10 år gammel og fungerer som da den var ny. Købte en Primus i reserve, men låget dur ikke . Thermos er konge.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
https://www.imerco.dk/borddaekning/kande..._vEALw_wcB

Jeg stjæler den hjemme fra køkkenet når jeg skal på jagt. Den fylder lidt mere, men er med stål indsats og den kan holde varm...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
(14-12-2017, 03:55 PM)fasan Skrev: Jeg har kørt med en 1L Stanley i årevis Tongue
Bare tag og fyld den med kogende vand aftenen før du skal afsted og lad den stå med det i natten over, så er den gennemvarmet når du fylder kaffe/ the eller ??? i næste morgen.
Hvis du fylder den uden det der forvarmetrick er der nemlig MEGET metal der skal varmes op først og så køler væsken ret hurtigt.
Men sådan er det vel for alle stål termokander Big Grin

Hilsen

Frederik

Samme her. Jeg nøjes dog med ca 10-15min med varmt vand i.
Mvh

Niels.
Svar
#7
De gamle Stanley kander er også super gode.

Efter de er begyndt og blive lavet i Kina er kvaliteten dalet voldsomt.

Kender en forretning der har udfaset dem pga 10 ud af 10 kander havde de reklamation på...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)