Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor går DIN drømmerejse/næste jagtrejse hen?
#1
Kære alle

Egentlig ville jeg gerne lave en lille afstemning, men nu prøver jeg på denne måde i stedet.

- Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor? fx krikandejagt hjemme på gården sammen med gode venner 
- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage? fx hjemme på gården eller elefantjagt i Kenya 
- Har du planlagt din næste jagt? Hvor skal du hen? fx rævejagt i jagtforeningen eller har lige bestilt en tur med "bukkebussen" til Polen

Fyld endelig på med gode ideer og kommentarer.

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
(27-12-2017, 07:30 PM)Lars M. L. Skrev: Kære alle

Egentlig ville jeg gerne lave en lille afstemning, men nu prøver jeg på denne måde i stedet.

- Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor? Jeg kan bedst lide riffeljagt - gerne anstand/lokkejagt efter en dansk ræv eller måske pürsch efter et stykke dåvildt i Sverige.
- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage? Jeg vil gerne prøve bjergjagt efter muflon eller gemse fx i Mellemeuropa eller på Balkan. 
- Har du planlagt din næste jagt? Hvor skal du hen? Hvis det bliver frost og klart vejr lørdag morgen, vil jeg prøve lykken efter en ræv hos en lokal landmand. Jeg håber dog også, at 2018 kommer til at byde på en tur til udlandet. Hvorhen ved jeg ikke endnu. 

Fyld endelig på med gode ideer og kommentarer.

mvh Lars

Jeg starter lige med at besvare min egen tråd  Big Grin
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Al Fuglejagt, uanset hvor i verden det er, er opvokset med andejagt på Øresund.

Jeg jager de steder jeg mangler på min liste, den er ikke så lang, men en del steder koster mere end en Dansk bondegård, så det bliver når jeg vinden på lotto, for spiller man ikke kan man ikke vinde. 

Jep, men det er som altid kun mig der ved det og jeg arrengere næsten altid mine jagtrejser selv, da jeg kun stoler på mig selv.

Det med at selv arrengere sin egen jagtrejse er et fy ord i resebranschen, men jeg er 7-9-13 ikke løbet ind i nogle banditer endnu, men det har jeg til gengæld i resebranschen, de har 1000 forskellige undskyldninger for at hvorfor netop du mener der er noget galt, det ender næsten altid med at det er Jægeren der er taberen i dette spil, en ting jeg har lært med resebranschen er at ikke snakke med dem i telefon, altid på sms eller mail så man har dokumentation på hvad der er snakket om, det har man ikke når det er over telefon, jeg taler af erfaring.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
[quote pid='218305' dateline='1514392205']
Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor? Jagt på min egen ejendom med gode venner og frokost bagefter.

- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage? Polen, skov, mose og mark terræn, anstandsjagt. Hundyr.

- Har du planlagt din næste jagt? Hvor skal du hen? Bukkebussen, Malbork, dog kører vi selv i år.

Simpelt, men jeg er en simpel mand.
[/quote]
Svar
#5
Jeg kunne godt tænke mig en hundyrsjagt i Ungarn på kronvildt, på et revir hvor kronvildetet står tæt. Eller en hundyrsjagt i Sydafrika eller Namibia.
Mvh. Jakob

Svar
#6
- Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor? Lige for tiden er det helt klart at liste rundt i min pedalkajak, Altid en fed naturoplevelse at være på fjorden, dog er udbyttet sjældent så stort.
Ellers er det helt klart en tur rundt i skoven med riflen for at regulere lidt på rådyrbestanden.

- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage? Jeg drømmer om en tur efter sikahjort i Irland. Er ikke den store trofæjæger, men landskabet og den fysiske udfordring ved landskabet tiltaler mig meget.

- Har du planlagt din næste jagt? Ja i morgen står den på trykjagt efter rådyr i det konsortie jeg er med i. Jeg melder mig som regel som trykker, da jeg ikke rigtig gider at stå i tårn.

[Image: 25590577_10214745437332650_1702797200_o.jpg]

picture upload
Svar
#7
[quote pid='218305' dateline='1514392205']

- Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor?

Jeg har ingen favorit, al jagt er spændende. Men pürsch med riffel og skydestok, er det jeg har rejst med efter/for. 

- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage:

New Zealand, skal derned i 2020. (Men er blevet inviteret på jagt i Australien, for at jage/regulere alt der ikke hører til vilde æsler, heste, kameler, kvæg og en masse andet de gerne vil af med.) 

- Har du planlagt din næste jagt?

Der er noget i støbeskeen. 

Hvor skal du hen?
Formentlig hundyrsjagt i Scotland til februar. (Jeg har ikke plads til flere trofæer.) 


Fyld endelig på med gode ideer og kommentarer:

har i 2017 været en gang i Irland, en dag i Scotland, tre gange i Polen, en gang i England og en tre-fire gange i Sverige. på jagt. 

Det har givet 8 sikahinder, 6 bukke, 125 duer, 5 vildsvin, en Hjort og en kronkalv, samt 21 stykker råvildt. 

Så har vel ikke så meget til gode. 



Denne herre var ikke nem at få plads til. 

[Image: 9_DBCBB79_54_A5_4314_ACF9_A2312_DAA648_A.jpg]

Duejagt er en af mine favoritter 

[Image: 3703_B30_A_D53_A_46_AE_91_A8_96721_A01_C9_C7.jpg]

Men en hurtig tur på 2,5 dag til Polen, er også i top. 

[Image: C9_F3_B245_74_AC_427_D_B6_CE_C067046_CFE1_D.jpg]



Jeg dyrker haglbøssejagt for fornøjelsens skyld, pürsch med Viper-Flex og riffel for spændingens skyld og buejagt for jagtens skyld. 

[/quote]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Update.

Med alle de billeder jeg jævnligt får tilsendt fra PH’er og jægere, fra hele verden, så kunne jeg godt drømme om en tur til Afrika, gerne efter en Cape Buffalo.

 [Image: D083-DA43-532-B-4-D56-9538-EEAB39686-CB1.jpg] [Image: 293-E7-C2-E-AD8-D-4-C15-952-F-065848-A8-E42-D.jpg]  [Image: D656-FF66-4-D79-4852-97-C2-5-CECB6-B6-F1-E4.jpg] [Image: 4-C093617-9-BC2-41-F7-B095-C1-C3-E2-B41-C78.jpg] [Image: ED5-DB78-A-486-D-48-FD-BC6-C-4-AC6153581-A9.jpg] [Image: 6-FEA15-A8-DD2-E-46-D6-99-C7-1-D60-BB488-B9-C.jpg] [Image: 420-C4-B8-B-2-EB6-474-D-B775-B1-C24-FA21427.jpg] [Image: DECCFFEE-23-B4-41-AA-A550-AB2376-BD903-E.jpg] [Image: 80-E24970-D799-455-D-97-F5-144-C9-E9331-C4.jpg] [Image: 30-CA1-BB4-424-D-458-F-A140-9-E918-AF1-DA43.jpg]

New Zealand blev udskudt (godt det samme, for ellers havde coronaen ødelagt det) men den turen lever stadig. 

Har planlagt en tur til Scotland efter duer i august, og har en invitation på bukke i Brunsten, helt syd i England, men om det bliver til noget,
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Pronghorn i Colorado.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Jeg er så priviligeret at have min egen skov, samt være med i et statsskovskonsortium, hvor vi få medlemmer kan boltre os på 3000tdr med bl.a. støverjagt, som min favorit; meeen hvis jeg skulle ønske noget, er det en weekend med åteljagt i selskab med min lillebror, når Coronakrisen er overstået.
Har været hinsidan mange x; men de sidste 5 x har vi intet set på åteljagt, selvom det har været forskellige steder; men indkvartering/forplejning har været i top!
Svar
#11
- Hvilken jagtform er din favorit? Hvorfor? Jeg kan bedst lide riffeljagt. Gerne efter gris, eller bare en tur ud i skoven med håb om dåvildt, råvildt eller en ræv.

- Hvis du frit kunne vælge, hvor ville du så jage? Trods flere skader, kunne Jeg godt tænke mig at prøve bjergjagt efter muflon eller gemse eller måske irske geder. Har desuden en halv aftale om munjac i sydengland.
- Har du planlagt din næste jagt? Hvor skal du hen? Måske fantasiløst, men jeg håber snart at turen kan gå til Rolin efter en gris. Har virkelig nydt mine tur der. Godt selskab, god mad og, når jeg kan holde varmen, fantastisk jagt på gris
Svar
#12
Wink 
(28-03-2020, 06:14 PM)Pingvinen Skrev: - Har du planlagt din næste jagt? Hvor skal du hen? Måske fantasiløst, men jeg håber snart at turen kan gå til Rolin efter en gris. Har virkelig nydt mine tur der. Godt selskab, god mad og, når jeg kan holde varmen, fantastisk jagt på gris

Enig. Jeg har kun en enkelt pakke vildsvinefrankfurtere tilbage...  Wink
vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Hej Lars
Så må nogen læger jo gøre noget ved COVID-19, så vi kan komme afsted;0)
Svar
#14
@Lars M.L.

Jeg har en del vildsvin som trænger til at blive skudt, bare pak bilen, du må godt tage Boryx med.

@Pingvinen

Du er også velkommen, der er masser af svin.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Lyder sgu godt:0)
Svar
#16
Hey Claxel
Det er godtnok nogle dygtige Ph'ere du kender. Det ser ud som alt det nedlagte vildt er skudt med en skydestok på nær en!
Min drømmejagt ville være at 'kalde' coyotes i Texas.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#17
(29-03-2020, 05:59 PM)Rolin Skrev: @Lars M.L.

Jeg har en del vildsvin som trænger til at blive skudt, bare pak bilen, du må godt tage Boryx med.

@Pingvinen

Du er også velkommen, der er masser af svin.

/Rolin

Fedt, Rolin. Det vil jeg meget gerne, når passagen over broen igen er normaliseret.
Jeg har lidt travlt med diverse på jobbet, men mon ikke det går over igen...?
Vh Lars

(28-03-2020, 10:10 PM)Pingvinen Skrev: Hej Lars
Så må nogen læger jo gøre noget ved COVID-19, så vi kan komme afsted;0)

Det politisk korrekte svar lyder vist:
“Jeg er her for din skyld, hvis du holder dig hjemme for min skyld”
Vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#18
Hej Lars
Har det som dig. Bliver nød til at gå på arbejde.
Kom forbi når I tager til Rolin:0)
Svar
#19
Drømmen er en bøffeljagt i Caprivi, efter en rigtig moderfucker af daggaboy, nu gav corona lige lidt extra tid til at spare op. Angel

Gerne med en dobbeltriffel i caliber 470 NE, ellers med min 404 og med en 404 Jeffery pibe. Cool

Mvh

Santo
Svar
#20
(29-03-2020, 05:59 PM)Rolin Skrev: @Lars M.L.

Jeg har en del vildsvin som trænger til at blive skudt, bare pak bilen, du må godt tage Boryx med.

@Pingvinen

Du er også velkommen, der er masser af svin.

/Rolin

Hej Flemming

Dit tilbud er ikke glemt, men det lader til at trække lidt mere ud end først antaget, inden passagen igen er normal over broen...  Angry 

dbh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)