Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med drilling med svensk omskifter
#1
Hej

Jeg overvejer at købe drilling da jeg ofte har brug for både hagl og kugle. Det er dog vigtigt at den kan betjenes hurtigt, da den også skal bruges til snepperne, hvorfor sidesikring ikke vurderes egnet. Jeg hælder mest til at finde model med svensk omskifter, hvor sikringen i princippet fungerer som på et alm. haglgevær, men hører gerne hvis nogen vil dele deres praktiske erfaringer?

MSN
Svar
#2
Hej. Kan kun give dig ret med hensyn til sidesikring, jeg har haft en og den blev jeg aldrig venner med. Sad

Jeg tænker at du vil syntes om en Merkel 90k eller 96k, tænk også på vægten, de bliver hurtig tunge at gå med, jeg har valgt en 90k i cal 20 den vejer kun 3,3 kg og gør fuldt ud det samme som en cal 12 Smile
Mvh Bjarne
Svar
#3
(07-01-2018, 04:58 PM)Tex Skrev: Hej. Kan kun give dig ret med hensyn til sidesikring, jeg har haft en og den blev jeg aldrig venner med. Sad

Jeg tænker at du vil syntes om en Merkel 90k eller 96k, tænk også på vægten, de bliver hurtig tunge at gå med, jeg har valgt en 90k i cal 20 den vejer kun 3,3 kg og gør fuldt ud det samme som en cal 12 Smile

tak for at dele dine erfaringer  - jeg vil kigge lidt på disse modeller.
Svar
#4
Der kan være langt mellem "svensk omskiftere" her i landet. Jeg har købt en Merkel drilling hos Torsbo i Sverige uden problemer og til rimelige penge. De har pt 61 stk drilling til salg. Og bla. en Merkel 30 lyx  i 12/6,5x55 til 17,500 svenske rigsdaler eller 13,300 Dkr. dertil kommer 500 Skr. til den svenske stat. https://www.torsbohandels.com
Knæk og bræk
mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Er Svensk Omskifter det, der er beskrevet her: http://www.kammeret.no/topic/35131-erfar...ing-mg-92/ vedr. Zolli?


Citat:det jeg blandt annet liker veldig godt er at når du har avsikret denne så har du velger på toppen av sikringen om du skal ha rifle/hagle eller hagle/hagle. 
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
(08-01-2018, 04:39 PM)JRexA Skrev: Er Svensk Omskifter det, der er beskrevet her: http://www.kammeret.no/topic/35131-erfar...ing-mg-92/ vedr. Zolli?


Citat:det jeg blandt annet liker veldig godt er at når du har avsikret denne så har du velger på toppen av sikringen om du skal ha rifle/hagle eller hagle/hagle. 

Svensk omskifter sidder lige bag og lidt under toplukkenøglen og længere nede sidder sikringen som på en normal S/S. Fidusen er at du IKKE skal ned på venstre side og fange Greener sikringen, hvilket er lidt omstændigt. Derfor fik svenskerne importeret/fabrikeret drillinger hvor omskifter og sikring sad mere “bruger venligt” , når det gælder hurtige beslutninger/skud på drivjagt på ræv og råvildt.

Som svar på det oprindelige spørgsmål: Med Greener sikring vil de mange uøvede gå med en usikre drilling med den fare dette vil indebære. Ja, med sikringen på kolbehalsen vil du skyde som med en normal S/S, bare lidt tungere. Jeg har valgt en drilling med svensk omskifter af andre grunde, da den det meste af tiden skal hænge på tværs af en ATV og jeg vil ikke have optionen af et usikre våben pga dovenskab. Al respekt for dem der har lært at leve med Greener sikringen, det er bare ikke mig.

[Image: 2_EBCD4_B4_691_A_4_A97_8_C2_F_1_AE5_B18_DC750.jpg]

image uploader
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
[Image: zolli_mg92.jpg]
(Klik på billedet, for at se sikringen)
Det lyder som om Zolli løsningen "næsten" er svensk omskifter.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)