Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
French grey finish
#1
Er der en formand som ved om kan kan få udført "French grey" på en haglgevær et eller andet sted i DK eller Tyskland? 
Jeg har forsøgt at finde det men uden held og jeg ved ikke om der er en anden enklere metode at man kan bruge i stedet for, det drejer sig om en Browning B 25 fra 1957 som behøver lidt opfriskning, det eneste alternativ jeg ser er at få metalvarerne poleret, hvad mener i? der er en del graveringer på denne (Pigeon grade) som jo gerne skal bevares.
Svar
#2
(18-01-2018, 05:52 PM)Marion Morrison Skrev: Er der en formand som ved om kan kan få udført "French grey" på en haglgevær et eller andet sted i DK eller Tyskland? 
Jeg har forsøgt at finde det men uden held og jeg ved ikke om der er en anden enklere metode at man kan bruge i stedet for, det drejer sig om en Browning B 25 fra 1957 som behøver lidt opfriskning, det eneste alternativ jeg ser er at få metalvarerne poleret, hvad mener i? der er en del graveringer på denne (Pigeon grade) som jo gerne skal bevares.

Kunne det være en mulighed med en Hårdforcromning? - Så vil den få nogenlunde det samme look som en Betretta.

http://www.aak-chrom.dk/

mvh. Swift
Svar
#3
Men hvad vil der ske med graveringerne?
Svar
#4
En Hårdforcromning er jo en ultra tynd belægning, og jeg tror ikke at det fylder graveringerne op.

Du kunne jo evt. prøve at kontakte ÅK- krom og høre deres vurdering!
Svar
#5
(19-01-2018, 12:12 PM)Swift Skrev: En Hårdforcromning er jo en ultra tynd belægning, og jeg tror ikke at det fylder graveringerne op.

Du kunne jo evt. prøve at kontakte ÅK- krom og høre deres vurdering!

Ja det vil jeg prøve og måske sende dem en mindre del at teste.
Svar
#6
Hej jeg har talt med AA Chrom, men de laver ikke hårdforcromning, jeg mener at de nye Browninger som ligner poleret rustfrit er sølvnitrered ?? nogen som ved om det vil virke er hvor man kan få det udført?

Jeg læser på nettet om noget der hedder spray bejdsning eller dypbejdsning er der nogen der ved om det kan bruges på min Browning??
Svar
#7
https://www.youtube.com/watch?v=pMz91TjaBXw

jeg har laver denne her på min drilling, det var kun jakkeslid og den ser ny ud. Du skulle havde set riffel piben inden den blev renset.-)

mvh Thorlak

Hvis der er nogen der siger monkeyshine, så har Flåden aldrig lavet andet.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#8
Ser jo fint ud, det er bare ikke lige det jeg har brug for, jeg søger en overflade behandling, nitrit? som kan gøre metaldelene grå som en Browning ag ældre dato eller ligne en ny Beretta, men ender nok bare med polering af metaldelene.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)