Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vis mig dit laderum
#1
Halløj formænd
Så begynder nye laderum at tage form. 
Inden I slagter mig, så giver det sig selv at selve ladningen naturligvis foregår ude på terrssen, idet kravene til afstand til elinstallationer ikke helt er overholdt endnu. 

[Image: 20180121_181141.jpg]
I forlængelse af mit gamle hus er der en tilbygning, der bare har været brugt til opmagasinering og intermistisk gildesal. Det har længe været min plan at lave det om til laderum og "jagtstue" 
Jeg fik langt om længe taget mig sammen til at få ryddet op og skrapt til side for at jeg kunne komme i gang. Våbenskabene blev slæbt ned fra loftet hvorefter de blev boltet fast og skruet sammen efter alle kunstens regler, så nu står de fast som en stor samlet enhed. Den bliver satme ikke nem at stikke af med.

[Image: 20180121_181200.jpg]

image upload

Jeg har skrabt til mig når der blev ryddet op i skolens lager ,  så langt de fleste materialer er gamle skolemøbler, der er blevet tilpasset. Det er absolut ikke vidunderligt at se på, men det er dælme solidt og frem for alt stabilt og funktionelt


[Image: 20180121_191120.jpg]


upload image

Så kom der skuffemoduler på??


[Image: 20180122_205420.jpg]

Her begynder det for alvor at tage form.
Jeg mangler at montere hylder i det sidste fag samt trække strøm til vægt, computer og lignende. Derudover mangler jeg at montere hylder i det ene våbenskab. Det skab skal udelukkende bruges til krudt ladekomponenter og færdig ammunition. Det eneste jeg mangler der er hylderne. De første jeg fik lavet passede ikke. Jeg havde simpelthen målt forkert. Angry Angry Der bliver skåret nogen nye i morgen Big Grin  Når det er gjort skal rummet lige ryddes for værktøj og materialer, så resten af rummet kan blive indrettet og endeligt rengjort. 
Det bliver simpelthen så dejligt at få ALT jagtrelateret grej samlet i et og samme rum. 
[Image: 20180121_134846.jpg]

upload picture

Sådan ser det ud når skolelærer begiver sig ud i at anvende værktøj.  Tongue Tongue Tongue



Min drøm var engang at jeg kunne indsætte en boksdør til rummet og opgradere med de yderligere krav  våbenrum. På den måde kunne jeg kunne jeg undgå at mosle mine våben ind i et dumt skab, men umiddelbart har det lange udsigter og indtil videre er det her altså også en forrygende udvikling i forhold til mit gamle setup.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Det er jo rent blær! Ser godt ud, men når nu du sidder ude på terrassen og genlader dine patroner, så husk at bordet ikke må være rå træ. ;-)
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Udvikling??
Det bliver fjollet godt ☺

[Image: 20180123_213107.jpg]
Krudtbøtterne er naturligvis ikke fulde, så der er ikke mere end to kilo. 

[Image: 20180123_213022.jpg]

Tomme hylstre i kurvene over bordet. Der mangler en del kurve og så skal kurvene lige mærkes op. 


[Image: 20180123_213033.jpg]


Det grønne bord er et gammelt udrangeret spisebord jeg har beklædt med pladevat og grønt filt. Det er suverænt når man renser sine våben. Ingen ridser ...  Big Grin Big Grin
Generelt kan man sige at håndværket er en katastrofe. De mange forskellige materialer er ikke kønne at se på, men som sagt, så er det solidt og funktionelt. Og ikke mindst gratis. Det er noget, der passer min møgnærige jyderøv??? Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Saa vil jeg da gerne sparke til bolden med visning af et laderum.
Jeg maa med skam indrømme at det ikke er mit eget laderum, men tilhører min jagtkammerat som bor I udkanten af Detroit Michigan. Jeg var derovre idag, og tog mit fotogafiapperat med saa jeg kunne tage billederne og vise jer hans laderum.

[Image: 196A7782.jpg]
Jeg vil skyde paa det er ca 6m x 3 m paa højre side skimtes hans skrivebord og computer.



[Image: 196A7783.jpg]

image uploader
Nogle af hans mange dies. De nederste er hans eget design som han kalder Wolverine.



[Image: 196A7784.jpg]
Her vejer og lader han sine patroner. I øjeblikket igang med at lade 4000 .308 Vægten tv er elektronisk, og vejer med 1/100 grain nøjagtighed. Læg mærke til hvor meget krudt der alene staar paa bordet. Jeg vil gætte paa ca 10-12 kg



[Image: 196A7785.jpg]
Set fra en anden vinkel


[Image: 196A7787.jpg]
Rengøringsafdelingen. Her renser han sine rifler. Læg mærke til en rensestok til hvert caliber, og de mange forskellige boreguides. De to kikkertsigter paa bordet er en 6.5-20 Leupold, og den grønne re en 5.5-22 Khales (Iøvrigt til salg) Den lille sorte i forgrunden ved jeg ikke.



photo upload internet

[Image: 196A7788.jpg]
nogle af hans eget design patroner. Den store th er en .468 Wolverine



[Image: 196A7786.jpg]

upload images
Nogle hylstre I forskellige kalibre klar til opladning.
Han har ca 100 kg krudt oplagret under kældertrappen.
100.000 fænghætter
Har lige opladet 10.000 .223 patroner og var som sagt igang med at lade 4000 .308
Nok lige lidt i overkanten, selv i USA, men det giver jer et indtryk af et laderum herovre. Aldeles uden reglementer eller tilladelser af nogen art.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Imponerende
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
jeg er ikke misundelig. jeg er ikke misundelig. jeg er ikke misundelig ( jo jeg er )
flot rum med lækkert grej
( hvad står sådan en kahles i ? )
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Nå jeg åbner de gode billeder her i tråden.er de meget små. Er det min fejl her?
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#8
(18-02-2018, 09:31 PM)Winman Skrev: Nå jeg åbner de gode billeder her i tråden.er de meget små. Er det min fejl her?

Hos mig er de ok.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
de er også meget små på Djursland
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Først og fremmest.
Vanvittigt fedt laderum. Lækkert grej og misundelsesværdig at kunne opbevare mere end to kilo krudt


I kan ændre i jeres billedvisning inde på jeres brugerpanel.
Brugerpanelet finder I øverst til venstre på siden.?
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#11
Rettelse.
Hi Strom den kikkert er en Nightforce 5.5-22 56mm, IKKE en Kahles.
Den staar til salg for $ 1250.00 inklusiv ringe til Picatinny montering plus fragt
Beklager fejlen.
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)