Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 04-02-2018
#1
Som overskriften siger.

ETA 04-02-2018 kl. 08:25

/Rolin


[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Efter en herlig weekend hos Rolin, kan jeg kun ønske ham knæk og bræk.

Michael
Svar
#3
God tur min ven . Knæk og bræk
Svar
#4
Betyder det så at jeg kan sidde i din lænestol midt foran fjernsynet uden at få prygl ?
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
(02-02-2018, 08:42 PM)M@X 2.1 Skrev: Betyder det så at jeg kan sidde i din lænestol midt foran fjernsynet uden at få prygl ?

M@X Du er altid velkommen, hvis du har min riffel med Big Grin

/Rolin


[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
(02-02-2018, 09:35 PM)FRolin Skrev:
(02-02-2018, 08:42 PM)M@X 2.1 Skrev: Betyder det så at jeg kan sidde i din lænestol midt foran fjernsynet uden at få prygl ?

M@X Du er altid velkommen, hvis du har min riffel med Big Grin

/Rolin

Jeg har solgt den for en tankfuld diesel så jeg kan passe din hund, mens du er væk......
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Efter 1,5 times forsinkelse i Kastrup og en 3 timers køretur er jeg nu fremme på reviret, har fået smagt noget af den lokale mad og det er bare ok.
Sidder på mit værelse og stilheden i området er næsten for voldsom, nyder en enkelt lokal øl der næsten er et must, for den er præget med et billede af det dyr jeg skal på jagt efter i morgen kl. 08:00

Jeg vender tilbage i morgen aften.

/Rolin


[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Knæk og bræk! Glæder mig til at høre fortsættelsen.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
hva` fa`n skyder du nu øl flasker??
H
Hogmeister
Svar
#10
Flemming
Vi venter spændt.

Michael
Svar
#11
Så er jagten overstået, lidt en blandet følelse at have nedlagt et af Europas største stykker vildt på fri vildtbane, jeg er både stolt men samtidig ydmyg over dette.

Alt i alt en kanon tur, guider, dyrlæger samt biologer har været 100 % profesionelle, jeg fik lov at være med til at indsamle alle de data der skal være med til at sikre disse dyr fortsat kan leve i frihed og være sunde og raske.

Den jeg fik lov til at nedlægge var en hun på 3 år, vægt ca. 300 kg.
I den flok vi havde spotter var der 70 dyr, men kun 3 af disse var lovlige, herfra skulle jeg så nedlægge et enkelt individ, kravet var klart og tydeligt kun et hundyr som ikke har kalv eller er drægtig.

Vi venter tålmodigt på at flokken skulle åbnede op så muligheden kom, vi havde dem på en åben mark men dette var ikke en fordel sådan som de klumpede sig sammen efter at have ventet i knapt 2 timer kom der endelig en chance. 2 dyr på venstre fløj var nu trådt langt nok væk fra resten af flokken til at jeg kunne afgive et forsvarligt skud, det var tydeligt at jeg ramte i lungerne men et andet skud var ikke muligt, for lige så hurtig den var fri var den omringet af flokken.
Efter af vi begyndte at bevæge os ned mod flokken fik jeg chancen for skud nr. 2 hvorefter den faldt sammen.

Nu blev der ringet efter den dyrlæge der var chef for området samt en biolog, så de kunne tage prøver af alt på dyret, ja der blev taget prøver af alle indvolde, blod samt pels.
Følte mig lidt lille i alt dette, men kan det hjælpe til at bestanden kan overvåges, samt holde den sygdomsfri ja så er det ok for mig, jeg har da fået en oplevelse/tur mere ind på nethinden som jeg aldrig havde troet jeg skulle få lov til at deltage i.

/Rolin


[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Visent?
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Ja, det siger mig jo ikke noget.
Hvor?
Hvad var det for et dyr?
Hvad skød du med? rifflel, kaliber, sigtekikkert, ammunition osv osv. De smaa detaljer undlader du altid i dine beretninger
H
Hogmeister
Svar
#14
Helt fantastisk Flemming og stort tillykke med din Europæiske Bison (Hogmeister)
Svar
#15
[Image: 4203772_E_E297_41_BF_BEB3_2_E0_D59_B469_CA.jpg]

Europæisk Bison (Visent) Eller på Polsk (ZUBR)

Riffel: Blaser R93 cal. .300 WM
Projektil: Berger 190 gr. VLD hunting
Kikkert: Swarovski 5-30x50
Skydestok: Viper-Flex Journey
Afstand 100 meter.

/Rolin

[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]



PS: havde anskaffet 1 sæt Under Armor 4.0 som underste lag samt 1 sæt Wool Power 400 som mellem lag, hvilket jeg er meget glad for, der var intet man kunne komme i læ bag, med en vind på ca. 8 Msek, samt det var -7 så er chillFaktoren ca. -25 grader

Området (Białowieska) der er på ca. 3000 km2 i Polen, det er den sidste urskov i Europa der er tilbage fra den sidste istid, området er på Unesco verdensarv liste.
Hele området strækker sig også ind i Hvide Rusland.

PPS: Denne tur stod Gamekeeper for, det er ikke sidste gang jeg rejser med dem, 110% styr på alle detaljer.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#16
STORT tillykke med dyret  Smile Smile
Endnu et forrygende trofæ til samlingen
Hygge 
KLOKKER Cool
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#17
Thumbs Up 
Tillykke! Du formår at finde vildtarter, som ligger ud over det sædvanlige 
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#18
Tillykke med trofæet. Det er dig vel undt.

Men hvis nu jeg skal drille lidt. Er du så ikke ved at samle lidt til en oprindelig "Jens Hansens Bondegård"

Du jagter Geee
Du jagter Får
du jagter ko
derhjemme har du jagtet gris
mangler du så ikke bare en søvnig hest.
Svar
#19
Først tillykke med dyret :-)  Flot beretning :-)


Riffel: Blaser R93 cal. .300 WM
Projektil: Berger 190 gr. VLD hunting
Kikkert: Swarovski 5-25x50
Skydestok: Viper-Flex Journey
Afstand 100 meter.



Sig mig, har du blokeret zoom ringen på din kikkert, så den stopper ved 25x ???? eller er du blevet for stiv i håndleddet til at dreje den helt rundt???  Cool Big Grin
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
(06-02-2018, 02:42 AM)n a Skrev: Tillykke med trofæet. Det er dig vel undt.

Men hvis nu jeg skal drille lidt. Er du så ikke ved at samle lidt til en oprindelig "Jens Hansens Bondegård"

Du jagter Geee
Du jagter Får
du jagter ko
derhjemme har du jagtet gris
mangler du så ikke bare en søvnig hest.
n a

Det blir sgu ikke meget bondegård over det, med alle de døde dyr, tror ej heller at jeg kan få EU støtte til denne bondegård, tag nu og rul lidt med dine egne kugler.

/Rolin

[Image: 288_BD2_FE_78_C7_40_DF_BE0_A_CAB8951_A91_F6.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)