Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensning af Lyddæmper - Sonic 45
#1
Hvad renser I Jeres Lyddæmper med ?
Og hvad med slagger i kroningen er det samme middel? Angry

Jeg ved godt mange ikke renser - men det vil jeg!
Svar
#2
@Halvautomat

Hvis du renser en Sonic dæmper den ikke ret meget...

Mvh

Santo

P.S. Har hørt noget med VD 40 og trykluft. Men det ved NA nok noget om..
Svar
#3
Hvad med slaggerne og fjerning af disse i kroningen - den slags problemer findes ikke hos andre - eller skal fænomenet ties ihjel ???
Svar
#4
Hvilke slagger?
Min riffel er allerhøjst sodet i kroningen efter en tur på banen. Kan tørres af med en olieklud.
Svar
#5
(12-02-2018, 12:30 PM)halvautomat Skrev: Hvad med slaggerne og fjerning af disse i kroningen - den slags problemer findes ikke hos andre - eller skal fænomenet ties ihjel ???

Kan du uddybe. Jeg tror ikke jeg helt forstår det du skriver.
Mener du at slagger i mundingen, er afhængigt af fabrikat på dæmper
Eller mener du at slaggen er et præcisionsmæssigt problem generelt.  Jeg antager at du mener selve kroningen i riffelmundingen.
Hvad mener du med Ties ihjel ?
Svar
#6
[Image: IMG_91361.jpg]
Hej
Billeder gør det lidt nemmere...
Pibe efter 700 skud.
Spørgsmålet går på hvordan man fjerner slaggerne
Svar
#7
Hvordan i hele hule... er det kommet så vidt med de slagger ???

Dæmperen af hver gang, Olie-sprøjt i hver ende af dæmperen, solvent og/eller olie på kroningen. Hvis du spør' mig, så i al respekt, så har du ignoreret kroningen gang, på gang, på gang, på gang.

Mine Sonic dæmpere er renset i bund i ultralydsrenser i 60deg C sulfovand efter 100-300 skud.

Har aldrig set mage til mangel på våbepleje. Skam dig !

Er det en spøg ??
Svar
#8
(12-02-2018, 09:57 PM)halvautomat Skrev: [Image: IMG_91361.jpg]
Hej
Billeder gør det lidt nemmere...
Pibe efter 700 skud.
Spørgsmålet går på hvordan man fjerner slaggerne
Det bliver du nok nødt til at kradse af med en skruetrækker. Hvis ellers riflen samler godt nok stadigvæk, så har det jo ingen praktisk betydning. For mig ser det ud som det vil falde af i store flager når du kradser lidt i det. Jeg har aldrig renset en dæmper endnu. De dæmper lidt bedre med et lag koks. Og jeg renser jo heller aldrig dæmperen på min dieselbrænderbil.. Wink
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Jeg renser kroningen med Break Free olie og meget fint ståluld. Det kan sidde rigtig godt fast.

Med hensyn til dæmperen havde jeg besluttet ikke at rense overhovedet. Det har jeg så lige måtte erfare at den går ikke i min Ase Utra SL5. Jeg har fornylig købt en ny riffel og kunne slet ikke få den til at skyde fornuftige grupper. Der blev prøvet mange forskellige ting og forskellige typer ammunition, lige lidt hjalp det. Indtil jeg tilfældigt kom til at kigge gennem dæmperen og kunne se at hullet var beskidt og "flosset" og ved at prøve at sætte en kugle i hullet fandt jeg ud af at kuglen ikke kunne komme gennem. Jeg behøver vel ikke sige at riflen skyder godt efter at dæmperen er renset ud....
Jeg skrev til Ase Utra for at høre deres anbefalinger til rensning, og de anbefaler ultralysdsrensning og en messing børste. Og i ekstreme tilfælde kan man bruge et bor der passer til original diameter på hullet.
Min SL5 har nok skudt ca. 3000 skud og vejede fra start 403 gram og vejer nu 440 gram så der bliver altså aflejret en del skidt derinde.
Mvh. Jakob

Svar
#10
Tak for gode erfaringer
Gad vide hvad den meget talende producent mener om vedligehold af dæmpere og disses påvirkning af riffelpiber. Nu har vi vel  4 års erfaringer og mange hundrede tusinde skud at vurdere ud fra.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)