Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ophæng af gonger
#1
Er der nogle der ved hvordan man skal/må hænge stålskiver/gonger op i ulfborg skydebaner. 
 For år tilbage var kravet bare at de var vinklet og man var sikker på at de hang stille når man skød, og selvfølgelig i rigtig stål type. 

Men må de hænge i kæder og er der andet som jeg skal tage hensyn til
Mvh.
Morten
Svar
#2
Jeg tror du skal ringe til Peder.
Her hos os har jeg hængt dem op i, først gummistropper, senere i kæder da stropperne hele tiden blev revet over af tombak splinter. Selv om at de var hængt fast på bagsiden. Jeg har monteret gorgerne inde i et 17” bildæk ved hjælp af 4 kæder og 4 sjækler. Øskner er boret igennem dækket ude fra. Nemt at skifte og dækket forhindrer sprøjt i alle retninger. Godkendt af politiet. På nær kæderne
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Der er også en minimumsdistance hvorfra de må beskydes. Kan ikke lige huske om det er 200 eller 300m....
Svar
#4
Vi må skyde på 50 meter på vores lokale bane ifølge instruks for banens brug. I praksis skyder vi dog kun på 200 meter eller længere.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Jeg gør saaledes:
Jeg har lavet en staal skive forestillende siluetten af en ground hog i naturlig størrelse, ca 35 cm høj, og 1 cm tyk som jeg har svejset en møtrik paa.
Detpaa har jeg brugt en fjeder, ca 14 cm lang, hvor jeg i den ene ende har svejset en tilsvarende bolt og i modsatte ende en møtrik. Endelig som platform har jeg brugt en 'tallerken' fra en tallerkenharve, hedder det vist paa Dansk, hvor jeg har boret et hul og svejset en møtrik fra bunden op. De tre dele skruer jeg sammen, og vupti, jeg har en staal skive jeg kan sætte op fra 100 til 500 meter, og den er godt brugt. Hvergang man rammer giver den naturligvis lyd fra sig, lægger sig ned og rejser sig tilbage op igen.


[Image: 196A7771.jpg]
Samlet staar den ca 5o cm høj



[Image: 196A7773.jpg]
Her er mit amatør svejsearbejde paa bagsiden og paa fjederen.



[Image: 196A7776.jpg]
Adskilt i tre dele fylder den ingenting, og jeg maa sætte den op hvor det passer mig. Jeg gør det i en lokal grusgrav hvor jeg kan skyde op til 500 m
Utrolig sjov at skyde paa fordi den reagerer straks, og alle kan se og høre det.
H
Hogmeister
Svar
#6
Hej Hogmeister

Lige netop dette, er det der definier VTF

Tak for at du deler dette med os alle.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
(13-02-2018, 06:58 PM)hogmeister Skrev: Jeg gør saaledes:
Jeg har lavet en staal skive forestillende siluetten af en ground hog i naturlig størrelse, ca 35 cm høj, og 1 cm tyk som jeg har svejset en møtrik paa.
Detpaa har jeg brugt en fjeder, ca 14 cm lang, hvor jeg i den ene ende har svejset en tilsvarende bolt og i modsatte ende en møtrik. Endelig som platform har jeg brugt en 'tallerken' fra en tallerkenharve, hedder det vist paa Dansk, hvor jeg har boret et hul og svejset en møtrik fra bunden op.  De tre dele skruer jeg sammen, og vupti, jeg har en staal skive jeg kan sætte op fra 100 til 500 meter, og den er godt brugt. Hvergang man rammer giver den naturligvis lyd fra sig, lægger sig ned og rejser sig tilbage op igen.


[Image: 196A7771.jpg]
Samlet staar den ca 5o cm høj



[Image: 196A7773.jpg]
Her er mit amatør svejsearbejde paa bagsiden og paa fjederen.



[Image: 196A7776.jpg]
Adskilt i tre dele fylder den ingenting, og jeg maa sætte den op hvor det passer mig. Jeg gør det i en lokal grusgrav hvor jeg kan skyde op til 500 m
Utrolig sjov at skyde paa fordi den reagerer straks, og alle kan se og høre det.
H

Hej Hogmeister. Næste gang du kommer forbi, så laver jeg dig en groundhog i Hardox 500 som kan holde til beskydning. Giver endnu bedre lyd  Smile
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Mange tak. Første gang jeg skød paa den var med en .22-250 55gr paa 100m, og kuglen røg lige igennem som en panzerfaust!
Den er blevet svejset sammen mange gange. Faktisk har jeg tre af dem.
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)