Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hykleriet omkring Prins Henrik
#1
I et halvt århundrede har de fleste Danskere (efter min målestok) ment at Prins Henrik mest af alt var en fransk klovn der opførte sig som en hund i et spil kegler.
I går og i dag svømmer nettet så over med IH og ÅH så god og dejlig han var.
Danskheden vil ingen ende tage - kæft hvor synes jeg det er hyklerisk.
Jeg har i lang tid postuleret, at han burde begraves på de ukendtes - det sker så også næsten, heldigvis.

Claus Petersen
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Der er ingen tvivl om at vores afdøde prins har været en kontroversiel herre, der igennem hele sin tid, her i kongeriget, har skilt vandene og derfor også er blevet ivrigt debbateret. Det bliver han stadig her efter hans død.

Kommentarer til CP's indlæg er naturligvis mere end velkomne, men sørg for at holde en ordentlig tone.

Admin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
Ja, helt igennem, og mobbet til det uendelige, netop fordi han var sin egen. En af de ting der slet ikke kan akcepteres i det egalitære Danske samfund, saa hvad er nemmest? Mob ham og gør grin med ham. Maaske Magrethe skulle have giftet sig med en ude fra 4. kartoffelrække, saa den navleskuende Danske befolkning kunne være tilfreds. "Du skal ikke tro du er noget!"............... Gud hvor typisk Dansk! Gaa efter laveste fællesnævner, saa alle kan være med.
H
Hogmeister
Svar
#4
Nogen der ved om de brænder den skide gravhund sammen med ham ? Rolin er du inde i sagen ?
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#5
Der er altid to sider af en sag. For mit vedkommende så syntes jeg han er fremstillet som en påfugl af pressen. Jeg har aldrig været i den situation hvor jeg har mødt ham personligt, så der er svært at danne sig et indtryk af manden selv. Jeg syntes helt sikkert at pressen svømmer over i den anden side i disse dage. Men konen har haft mulighed for at følge tingene både onsdag og torsdag så er jeg også nu en af de oplyste.

Mange af de anekdoter der er fortalt i de seneste dage vil jeg betegne som god spas.

Faktisk så snakkede manden et godt dansk, dog med en rædsom accent. Men find en franskmand son ikke har en rædsom accent hvis de skal lære og tale et nyt sprog som voksen.

Jeg har ikke helt fundet ud af op den pris de betaler for at opgive privatliv med mere og blive offentlige personer er værdisat højt nok. Men jeg tror faktisk at Henrik har været med til at gøre monarkiet mere folkeligt gennem sit væsen og opdragelse af børnene.

Det er altid trist når en ægtemand, far og farfar dør, et familiemedlem. Men midt i tristheden så skal man tænke på at han har levet et fuldt liv og nåede til vejs ende med det meste af værdigheden i behold.

Jeg flager helt sikkert på halv på tirsdag.
Svar
#6
Jeg har gode venner tæt på den kongelige familie (ansatte). Det billede jeg derigennem har fået af Henrik har været tæt på det medierne lige nu er fyldt med. Har også venner, der har arrangeret jagter for manden og deltaget i disse - her har jeg haft lidt sværere ved at finde de helt positive holdninger til manden. En ting har jeg dog til fulde oplevet, - en presse, der i den grad har været smålig, nedladende og decideret perfid.
Jeg mindes farverne, humøret og det at turde stå ved sine meningers mod - stor respekt.
Hvis lidt flere havde lige så store nosser som Henrik (accent og silkestrømper eller ej), så får de min respekt
Med venlig hilsen
Frederik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)