Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carl Gustav 3000/Sauer 80 spørgsmål
#1
Hej

Jeg kom ved en tilfældighed til at stå med en brugt Carl Gustav 3000 (Sauer 80) i 6,5x55). Rigtig flot og umiddelbart velholdt riffel, dog uden graveringer. Men jeg kender meget lidt til denne model. Riflen står uden baser, men har et rigtig pænt skæftetræ og brunering.

Hvad er en rimelig pris for en sådan fætter i 2018 ?

Er CG3000 med vekselpibe ?

Kan magasiner stadig skaffes ?

Hvad er der af gode og dårlige ting at sige om modellen ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved evt. køb ?

Umiddelbart så den ikke ud til at have tre-punktsikring. Er det korrekt ?

Hvilke type montage anvender man normalt til denne type riffel ?
Elgen
Svar
#2
Købte en GC 3000 i 30.06 som første riffel, og havde den i 12 år... Så fik jeg en hjerneblødning og solgte den.. Og det har jeg godt nok fortrudt mange gange siden. Ved heldigvis den er i gode hænder i dag hos køber.
Den er ikke umiddelbart med vekselpibe, men dee kan sikkert nok laves noget hos en af bøssemagerne hvis det er det man ønsker.
Det er den LÆKRESTE låsegang. Den slås ikke af noget. Heller ikke min S&L.
Det er kun 2 punkt sikring, men ovenpå ladegrebet er der en lille kontakt man kan trykke ned, og så kan den stadigvæk aflades i sikret tilstand.
Magasinet er metal singlestack, og jeg har adrig haft problemer med at den ikke vil tage patronerne.

Jeg havde et par alm weaver baser på, og et par QRW ringe.

Der er nogen af dem der kan være svære og få til at skyde godt skrives der rundt om. Det KAN være pga der sidder en lille fiberdippedut ude i forskæftet. Hvis den er fjernet kan det gi et eller andet. Hvad ved jeg ikke.

Jeg kunne NEMT finde på at købe sådan en igen.
Hvis prisen er rigtig og du ikke er interesseret i den du har kigget på så send mig lige en pm. ?
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Synes lige jeg vil opdatere min historie om cg3000. Købte riflen. Rigtig rigtig lækker lavet. Lidt tungere end min s&l 97 std. Riflen virker meget gennemført og er bestemt også præcis. Skæftet ligner noget det efter min mening kunne være tæt på grade 3. ?

https://ibb.co/fdDa5A
https://ibb.co/nsmTQA
https://ibb.co/j0wHJV
Elgen
Svar
#4
Nydeligt.
Hvad måtte du bløde for riflen?
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
(12-11-2018, 07:33 PM)Lars M. L. Skrev: Nydeligt.
Hvad måtte du bløde for riflen?
Mvh Lars

Lige omkring 5000,- efter noget forhandling. Fik at vide af forretningen at den ikke havde skudt ret meget. Jeg har svært ved at vurdere om prisen er i orden?  6,5x55 er lidt mindre efterspurgt end 308w, men synes kaliberet bliver lidt undervurderet.

Jeg faldt for den lækre låsegang, det fine træ, sikringens placering og helheden i riflen. Den er bare meget komplet lavet og med udfyldt træ i pistol grebet.
Elgen
Svar
#6
Jeg har ikke styr på prisniveauet, men synes, at det lyder helt fair.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Ualmindelig harmonisk udseende riffel med en silkeblød låsegang(bundstykket kan knipses i). Min hustru har en tilsvarende, der efter at piben blev fri af skæftet, laver tilsv samlinger i skiven som min Blaser R8 succes, og tillige giver et meget bedre æstetisk indtryk, ikke mindst når den er udstyret med et opgraderet skæfte.
Hun er ikke interesseret i at bytte, omend den er lidt tung( rekylvenligWink
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)