Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøvl med vægten
#1
Halløj Formænd
Jeg har sådan en Lyman elektrisk vægt jeg ikke kan få til at te sig ordentligt. 
Jeg er stadig så ny at jeg vejer alle mine ladninger. (Har kun krøllet lige over 1100 patroner)
Det er måske at gå med livrem og seler, men således er det nu engang, jeg kan godt lide de alle er 100 % ens
Men min vægt driller fandme. 
[Image: 20180219_173542.jpg]


Som I kan se på billedet bruger jeg den her lille krudtskål men når jeg vejer den af og nulstiller vandrer vægten nogle gange helt op til 0.3 grain. Jeg kalibrerer for hver 15-20patroner nogen gange for hver tiende så det burde altså ikke være det, der er problemet. 
Er det bare Lymans vægt, der er for ringe eller hvad??

Jer er begyndt at bruge min vippevægt i stedet, men det tager jo en fandens tid.  Huh


[Image: 20180219_173555.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Jeg har også købt og prøvet den plastik "tragt-skål" men havde problemer med min RCBS 1500 Combo. jeg antager at det var et problem med statisk. Ingen problemer efter jeg gik tilbage til metalskålen fra RCBS vippevægten.

Prøv at se om brug af metalskålen løser problemet....eller der har du måske været ?
Svar
#3
Har netop lagt røret hvor MCC sagde nøjagtigt det samme at det kunne være et problem med statisk elektricitet.
Det er værd at prøve?
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
@klokker
Hvis det kan hjælpe på din vægt, så skift du bare fra plastik til metal.

/Rolin


PS: Hvis det er en af de vægte jeg skaffede til dig, så blev du informeret om at de ikke var kalibreret.
[Image: IMG_0282.jpg]

[Image: IMG_0283.jpg]


 
[Image: IMG_3215.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Klokker
Hvis du har problemer med vægten, Så vil jeg anbefale at du holder op med at bruge hårshampoo når du tager bad.Du bør i stedet gå over til at bruge opvaskemiddel.

På flaskerne med hårshampoo står der ofte "giver både fylde og volumen"
Og på opvaskemidlet står der "fjerner besværligt fedt" Angel
Svar
#6
Det er kaffen der gør det.
Nej Klokker, hold op med det pjat at maale/veje hele tiden. Det bliver du kun idiot af. Det er som man siger her "Picking fly shit out of pepper" Vej en 5-6 stykker i din lille metal skaal og fin juster din Uniflow, og skru den godt fast, og saa kører du bare derudaf. 0.3 grains er overhovedet ikke værd at snakke om, og da slet ikke i de patroner du har staaende i blokken (hvorfor stiller du dem paa hovedet forøvrigt) Det sagt, saa naar jeg forstørrer dit billede op til 200% ser det ud som om dine fænghætter ikke sidder i ens dybde. Maaske det blot er lyset, men fra min vinkel sidder nogle dybere end andre.
H
Ps. Hvilken lade manual bruger du? Jeg kan se den paa bordet
Hogmeister
Svar
#7
Giv den lille plastik skål et skyl med opvaskemaskinens afspændingsmiddel. Så er det slut med statisk elektricitet på den.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
(19-02-2018, 09:07 PM)Rolin Skrev: @klokker
Hvis det kan hjælpe på din vægt, så skift du bare fra plastik til metal.

/Rolin


PS: Hvis det er en af de vægte jeg skaffede til dig, så blev du informeret om at de ikke var kalibreret.
[Image: IMG_0282.jpg]

[Image: IMG_0283.jpg]

Da jeg postede mit indlæg og genlæste overskriften gik det op for mig hvor meget det indbyder til morsomheder Big Grin Big Grin Big Grin
Så jeg har egentlig bare ventet på I ville byde ind.??
 
[Image: IMG_3215.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#9
(19-02-2018, 11:00 PM)klokker Skrev:
(19-02-2018, 09:07 PM)Rolin Skrev: @klokker
Hvis det kan hjælpe på din vægt, så skift du bare fra plastik til metal.

/Rolin


PS: Hvis det er en af de vægte jeg skaffede til dig, så blev du informeret om at de ikke var kalibreret.
[Image: IMG_0282.jpg]

[Image: IMG_0283.jpg]

Da jeg postede mit indlæg og genlæste overskriften gik det op for mig hvor meget det indbyder til morsomheder Big Grin Big Grin Big Grin
Så jeg har egentlig bare ventet på I ville byde ind.??
 
[Image: IMG_3215.jpg]
Jeg tænkte straks på det - men med et udsagn med så meget sandhed, nænnede jeg det simpelthen ikke Tongue
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
(19-02-2018, 10:14 PM)hogmeister Skrev: Det er kaffen der gør det.
Nej Klokker, hold op med det pjat at maale/veje hele tiden. Det bliver du kun idiot af. Det er som man siger her "Picking fly shit out of pepper" Vej en 5-6 stykker i din lille metal skaal og fin juster din Uniflow, og skru den godt fast, og saa kører du bare derudaf.  0.3 grains er overhovedet ikke værd at snakke om, og da slet ikke i de patroner du har staaende i blokken (hvorfor stiller du dem paa hovedet forøvrigt) Det sagt, saa naar jeg forstørrer dit billede op til 200% ser det ud som om dine fænghætter ikke sidder i ens dybde. Maaske det blot er lyset, men fra min vinkel sidder nogle dybere end andre.
H
Ps. Hvilken lade manual bruger du? Jeg kan se den paa bordet

 JAJAJA  Big Grin Big Grin Big Grin 
Jeg har hørt alle de erfarne sige at jeg er for detaljefikseret når jeg vejer krudtet af. Jeg har skilt en flok Norma jagtmatch ad  i kaliber 308w og der var 0.7 grains forskel på krudtmængden. Så ja jeg ved det godt, men min indre autist byder mig altså at det skal være ENS basta.  Big Grin Big Grin 

Mine fænghætter sidder helt ens isat med en RCBS håndprimer

Grunden til jeg stiller hylstrene således er som en del af mit "system" de bliver først vendt når der kommer krudt i og ikke før. 

Det er normas ladebog akkompagneret af quickload
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#11
Opdatering inden det stikker helt af med kommentarer om min vægt  Big Grin Big Grin

Problemet var statisk elektricitet og resten af processen forløb smertefrit uden yderligere bøvl. Smile

Tak for hjælpen
.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#12
(19-02-2018, 11:12 PM)klokker Skrev: Opdatering inden det stikker helt af med kommentarer om min vægt  Big Grin Big Grin

Problemet var statisk elektricitet og resten af processen forløb smertefrit uden yderligere bøvl. Smile

Tak for hjælpen
.

Klokker, jeg har fundet en måde hvor bøvl med vægten kan afhjælpes elektrisk:

http://www.olstykkefys.dk/behandling/ele...imulation/
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
(20-02-2018, 02:08 PM)M@X 2.1 Skrev:
(19-02-2018, 11:12 PM)klokker Skrev: Opdatering inden det stikker helt af med kommentarer om min vægt  Big Grin Big Grin

Problemet var statisk elektricitet og resten af processen forløb smertefrit uden yderligere bøvl. Smile

Tak for hjælpen
.

Klokker, jeg har fundet en måde hvor bøvl med vægten kan afhjælpes elektrisk:

http://www.olstykkefys.dk/behandling/ele...imulation/
Det har jeg prøvet Max  Big Grin Big Grin Big Grin 
Jeg satte det på pikkemanden, det var en stor succes.   Big Grin  Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#14
for hvem?
H
Hogmeister
Svar
#15
@hogmeister
For dem der sælger plasteret, men visse "damer" nyder også godt af tykkelsen på disse plaster.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#16
(20-02-2018, 07:00 PM)klokker Skrev:
(20-02-2018, 02:08 PM)M@X 2.1 Skrev:
(19-02-2018, 11:12 PM)klokker Skrev: Opdatering inden det stikker helt af med kommentarer om min vægt  Big Grin Big Grin

Problemet var statisk elektricitet og resten af processen forløb smertefrit uden yderligere bøvl. Smile

Tak for hjælpen
.

Klokker, jeg har fundet en måde hvor bøvl med vægten kan afhjælpes elektrisk:

http://www.olstykkefys.dk/behandling/ele...imulation/
Det har jeg prøvet Max  Big Grin Big Grin Big Grin 
Jeg satte det på pikkemanden, det var en stor succes.   Big Grin  Big Grin

Mener du dermed, at det har nedsat risikoen for slidgigt i dine skuldre Sleepy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)