Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU går efter privat våbenhandel og halvautomater
i hvilken dansk diciplin eller jagtform kan man have fornøjelse af mere end 10 skuds magasiner ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Citat:quote:

Originally posted by STROM

i hvilken dansk diciplin eller jagtform kan man have fornøjelse af mere end 10 skuds magasiner ?

mvh
Strom, naturgænger


Enhver ordentlig drivjagt, og når man voldtester dæmpere


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Nu ER der jo stadig "kun" tale om et "EU Direktiv"

Der skal først vedtages en lovændring i Danmark før det træder i kraft her.

Så indtil våbenloven/våbenbekendtgørelsen ændres her i DM er der stadig ikke nogen begrænsning af magasiners kapacitet.

Det er en anelse rodet at få ud af EU direktivet om forbuddet mod "mere end 10 skuds magasiner" gælder alle "lange våben" eller kun de semiautomatiske.

--

Hvad har EU så tænkt sig at gøre ved de "tunge våben" som terror-idioterne nu benytter sig af? Hvordan "regulerer" man adgangen til at stjæle/kapre en lastbil --- [xx(][Sad!][B)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Det er da enkelt - man forbyder da bare lastbiler over 3500 kg [xx(]

--
FKF

ANNA
Svar
"Overblik"

http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20170126BKG59909/revision-of-the-eu-firearms-directive-an-overview

Mvh Pete
Svar
Vedtaget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Vedtaget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.



Desværre er Jægerforbundets konklusioner på i hvert fald ét punkt noget decideret vrøvl:

"Det helt store diskussionsemne, de halvautomatiske våben i kombination med magasinstørrelser, giver grundet den danske lovgivning om maksimalt to patroner i riflen ikke anledning til bekymring for de danske jægere."

1) Vi har semiauto våben med 'fri' magasinkapacitet til jagt i udlandet.
2) Jægere går også på regulering, og min salonriffels magasiner indeholder 25 patroner.

Men ok - terrortruslen mindskes da kraftigt når jeg skrotter mine 25 skuds magasiner i kal. 22lr, og køber 10-skuds i stedet for [xx(]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
10 skuds reglen gælder ikke rimfire.

Men det at da surt at jeg skal smide mine 15 stk. riffelmagasiner ud.

Det samme gælder forøvrigt også magasiner på samlertilladelser.

Du må gerne have dem, bare ikke samtidig med en alm. våbentilladelse.
Svar
10 skuds-reglen gælder kun for halvautomatiske våben, som er registreringspligtige, og i flere EU lande er rimfire våben, uanset lademekanisme ikke tilladelsespligtige, men underlagt regler der ligner vores for haglvåben og luftvåben.

Umiddelbart kan jeg kun se et problem for pistol-skytterne i DK, hvis Skytteforeningernes våbenregistrering vælger at lave selvstrammeri i forhold til halvautomatiske pistolers magasinkapacitet.

Det bliver dog næppe andet end et mindre økonomisk problem, eftersom der kan købes "max 10-skuds magasiner" til stort set alle de pistoler der er give våbenpåtegning til via SKV.

Det er straks værre med Våbenkontorets selvstrammeri omkring tilladelser til halvauto-våben, med krav om alle mulige "retfærdiggørelser" af hvorfor man gerne vil have en halvautomatisk riffel til jagt.
Der kan vi kun håbe på at Jægerforbundet får held med at få sat en stopper for en "overfortolkning" af JM's bekendtgørelser.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Ved vi om der er tale om "selvstrammeri" Eller om der blot er tale om, at de ønsker at undersøge, om du reelt vil bruge dem til jagt. Eller du primært har et ønske om ISPCE eller anden hyggeskydning.

At jægere og andre skytter så burde bakke op om deres ønske om våben til disse konkurrencer, er så en helt anden sag


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Fornuften sejrede

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
Det er da meget godt.

Så skal vi bare have politiet til at indse, at halvautomaterne ikke er blevet forbudt.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er da meget godt.

Så skal vi bare have politiet til at indse, at halvautomaterne ikke er blevet forbudt.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.


Uden at have nærlæst, er der så ikke i det nye direktiv, belæg for at nægte tilladelse til halalautomater, som kan bruge magasiner som kan indeholde mere end 10 skud. Primært fordi de fremover ikke må bruges i det øvrige EU (fremover ingen basis for "jagt i udlandet" med disse våben)


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er da meget godt.

Så skal vi bare have politiet til at indse, at halvautomaterne ikke er blevet forbudt.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.


Uden at have nærlæst, er der så ikke i det nye direktiv, belæg for at nægte tilladelse til halalautomater, som kan bruge magasiner som kan indeholde mere end 10 skud. Primært fordi de fremover ikke må bruges i det øvrige EU (fremover ingen basis for "jagt i udlandet" med disse våben)


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



Næppe, da der jo findes jagt udenfor EU man kan tage på [Smile]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)