Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vanvittigt skydeatrangement
#1
Big Grin 
Skydearrangement udover det vanlige.
I weekenden var jeg inviteret til et privat skydearrangement i Ulfborg.
12 mand - de fleste medlemmer herinde - kunne lørdag skyde på bane 3, hvor der kan skydes på afstande fra 60 - 540 meter.
Desuden var "Grisebanen" lejet i 2 timer.
Der blev skudt bravt - og med stort set alt hvad der var lovligt - lige fra cal. .22 til .338LM og alt derimellem, desuden revolvere, pistoler, historiske våben og der blev pillet og rodet og raget og prøvet og og og.
Flere prøvede at skyde med .338LM UDEN mundingsbremse eller dæmper - det bliver man godt nok hurtig træt i hovedet af.
Klokker havde sin Halalautomat med - en Winchester SXR i cal. 30.06, med 10 skuds magasin - meget positiv oplevelse, tror flere fik et nyt syn halvautomater (Heriblandt undertegnede)
 
Men det mest..............vanvittige............morsommme...................skøre............ ja, jeg er helt "høj" endnu, var fredag aften (og nat)
Man mødes ved bålhytten fredag omkring kl. 17. Bålhytten er en åben hytte med tag - der stod vi i sne og 7 graders frost og lavede gourmetmad.
Alle var opfordret til at tage noget lækkert med til fælles "snack" forret og det skal jeg da lige love for der var.
Af lækkerier kan nævnes: diverse special pølser og skinker, håndplukkede oliven, hjemmerørte tappenader, hjemmelavet rygeostsalat, diverse udsøgte oste, røgede specialiter, grillede jomfruhummerhaler, brød, flutes, kiks og meget mere.
Derefter blev der stegt steaks, grillet bøffer, indkogt sovs (indtil den var ligeså tyk som lakrids), lavet håndskårne pomfritter (Jeps - der blev "friture" stegt håndskårne pomfritter over blus på en Primus mens manden stod i vinterkedeldragt, hat og handsker i 7 graders frost), der blev lavet bløde løg, bacon m.v.
Alt sammen blev lavet over Primus kogeblus og tilhørende originalt tilbehør - det gik man meget op i.
Der var dog en enkelt farisær med en ”lillebitte” Weber gasgrill. Han var dog fritaget for drillerier idet, det var ham, der skulle agere hovmester, dagen derpå. Enhver med nogenlunde omløb i hovedet ved, at man skal holde sig på god fod med ham, der serverer hjemmelavede pølser lavet på henholdsvis kronhjort og dåhjort.
Hytten blev oplyst af Petromax-lamper og der blev diskuteret ivrigt om, hvem der havde det bedste og mest originale udstyr og tilbehør og reservedele og ....................
Af drikkevarer fik vi bla. udsøgt Rom, Portvin og Champagne. Champagnen blev åbnet med "Champagnesabel" - som idet her tilfælde selvfølgelig var en ægte "Bowie Cold Steel" kniv fra USA.
Vi fik varm chokolade med Stroh Rom - kæft det smager godt - serveret i ægte Petromax krus.
Noget bøfkød så rigtig lækkert ud - jeg spurgte hvor det var fra:  "Det er fra en af naboens køer" ........."Ja, han kan kraftedme bare lære at holde dem inde ved sig selv" og lidt senere: "Nå ja, Vi blev så heller aldrig rigtigt enige om hvor skellet gik" - Den slags skøre bemærkninger var bare typisk for weekenden.
Midt i hytten er der et bålsted - når der skulle mere brænde på, blev der bare hentet f.eks en hel sæk træpiller eller en hel sæk grillbriketter, som bare blev smidt i bålet med plastsæk og det hele.
Den første sæk træpiller blev pimpet med fire liter fritureolie fra MCC`s hjemmelavede håndskårne pomfriteventyr. Vi skulle jo nødigt komme til at fryse vores små, blege og drengede kroppe. 
I den "ånd" foregik det hele weekenden - det er ubetinget det sjoveste arrangement jeg nogensinde har været med til - ubeskriveligt, det skulle opleves.
 
Brugeren "Klokker" var foretagsmand for det hele - det var planlagt, inviteret og informeret særdeles grundigt.
Tusind tak til Klokker, Langebo, MCC, Pete1234, MCC, Kluden, Keiler1, RKN, Ras, Boryx og et par "civile" for en uforglemmelig weekend.
CP
ps.  Ordet "Terrænkørsel" har fået en hel ny betydning. 
 
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
[Image: 20180302_193333.jpg]
Primus og petromax Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
[Image: 20180302_193341.jpg]
Langebo med sin "lille" Weber
picture upload

[Image: 20180302_193347.jpg]
Kluden viser sig fra sin pæne side, i petromaxlampens skær Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
[Image: 20180302_193407.jpg]

[Image: 20180302_201200.jpg]

Her er en mand, der er i harmoni. Et godt glas rom, eller var det brandy. Bøffer i vente samt lækre hummerhaler.  Tongue Tongue
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
[Image: 20180302_201206.jpg]
Kluden og RKN Kluden er lidt sløret, hvorfor aner jeg ikke  Wink Wink Wink
[Image: 20180302_205613.jpg]
Mandfolkebål. Bemærk den perfekt brændende primus i forgrunden Big Grin Big Grin

upload images

[Image: 20180303_101640.jpg]
Terræn 1, bane 3 den fedeste bane i hele Ulfborg
upload image

[Image: 20180303_101643.jpg]

[Image: 20180303_104915.jpg]
DER SKYDES
free image hosting

[Image: 20180303_114315.jpg]
Lille, mellem og store-smæk Cool Cool
[Image: 20180303_123621.jpg]

Herover og under ser vi RKN med en 357magnum revolver i westernlook skyde til bevægelige mål på grisebanen. Det var sgu god lir.
Senere var Kluden på slap line med både sin 9mm pistol og senere sin fuldstændigt originale gamle krigsmauser i 8x57 is
[Image: 20180303_123643.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#5
Det var så fedt, og vildt hyggeligt.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Det lyder godt. Dog vil jeg undlade at betegne sovs tyk som lakrids som gourmet
H
Hogmeister
Svar
#7
Det var det bedste børne fødselsdag jeg nogen sinde har haft , citat slut CP
Mvh.
Morten
Svar
#8
(07-03-2018, 12:09 AM)mcc Skrev: Det var det bedste børne fødselsdag jeg nogen sinde har haft , citat slut CP

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#9
Morten, du har ret . He he
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#10
Syntes altså også vi skylder at hylde Langebo.
Det var suverænt, at du gad stå for forplejningen hele lørdag. Tak for det.. :-)
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#11
(07-03-2018, 12:21 AM)I er nogen SVIV !!! Skrev: Smile Cool
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)