Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løsning af skrue.
#1
Jeg har et problem. Jeg skal have løsnet 2 skruer på en montage, men de er blevet limet fast med superlim (lock tite) af en bøssemager. Spørgsmålet går så på hvordan det gøres[?] har tænkt på at varme lidt på det, men der er en plastik bøsning inde bag skruen (bxxxxx saddel mont.) så det turde jeg ikke lige gøre[xx(] Nogen der har et forslag[?]

På forhånd tak[Smile]

vh Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#2
Spænd montagen fast i en maskinskruestik og bor hovedet på skruen væk ved hjælp af en søjleboremaskine.
Prøv ikke først med en DeWalt[xx(]

Spænd evt. skruestikken fast på boremaskinen når du har rettet op over midten af skruen.

Så snart du er igennem hovedet af skruen, så løsner delene sig. Husk at måle diameteren på hullet først, så du ikke bruger et for stort bor.
Bor kun lidt ad gangen.

Sæt 2 nye skruer i og spænd det hele godt fast på Das riffel og smid det hele i voldgraven ved Koldinghus.

Gå ned til din pusher og køb en rigtig riffel[^][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Du skal gøre precis som M@X skriver (han er såvidt jeg ved ekspert i løse skruer[Wink][Big Grin][^])

jbn
Svar
#4
Inden du finder det tunge skøts frem ville jeg nu prøve at sætte en skruetrækker/unbraco/torx nøgle (hvad der passer) i skruen og give den et kærligt og forsigtigt dask på enden med en plastic hammer. Der er ikke sikkert det løsner skruen men det kunne jo være. Ellers må du gå the M@x Way.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Pas på med det. Montagen er kun trykstøbt aluminium til en værdi af 15kr.[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Pas på med det. Montagen er kun trykstøbt aluminium til en værdi af 15kr.[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]



Hej M@X

Ganske vist er aluminium dyrt, men så dyrt er det ikke.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#7
Hvis det er stålskruer den er monteret med [Wink] Så kan man også med held anvende det der vist kaldes en "slagskruetrækker" ( Det er sådan en maskemekanisk tingest, som ret beset er en skruetrækker, hvor der noget drejemekanik i "håndtaget", som man slår på med en hammer) Ja, ja jeg sænkede slagskibe i metalsløjd, men I ved sikkert hvad jeg mener [Big Grin]

Lige et godt råd i den forbindelse: Hold godt fast på "dyret" og sørg for at skruekærv og skruetrækkerhoved passer nøjagtigt sammen, ellers smadrer du bare kærven [xx(] Sker det: Se højere oppe under "M@X" [B)]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Spænd montagen fast i en maskinskruestik og bor hovedet på skruen væk ved hjælp af en søjleboremaskine.
Prøv ikke først med en DeWalt[xx(]

Spænd evt. skruestikken fast på boremaskinen når du har rettet op over midten af skruen.

Så snart du er igennem hovedet af skruen, så løsner delene sig. Husk at måle diameteren på hullet først, så du ikke bruger et for stort bor.
Bor kun lidt ad gangen.

Sæt 2 nye skruer i og spænd det hele godt fast på Das riffel og smid det hele i voldgraven ved Koldinghus.

Gå ned til din pusher og køb en rigtig riffel[^][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]



Tak for rådet Max[Big Grin]

Meeeen det med skruestikken, er jeg ikke meget for selv at gøre for der sidder lige kikket oven på for 15000 kr[xx(]

hehe ja kunne jeg jo[8D] ville møj hellere have en steyr[:p]

Ellers må bøssemageren bare få lov at makke med den...

vh kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#9
[/quote]
Tak for rådet Max[Big Grin]

Meeeen det med skruestikken, er jeg ikke meget for selv at gøre for der sidder lige kikket oven på for 15000 kr[xx(]

vh kim
[/quote]

Derfor er den med slagskruetrækkeren heller ikke så smart.

Og kikkerten er jo alligevel det eneste der skal genbruges[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Ahemm...[:0] OKAY.. jeg læste indlægget "2 skruer....locktite....varme" hmmmmmm... troede det var selve basen, som drillede, meeeeenn når der sidder en kikkert, så se lige bort fra mit råd [:I] Her er en slagskruetrækker en MEGET dårlig ide - uanset kikkertmærke....Vil helst ikke have et erstatningskrav på 15K via en PM [:o)]

Sorry

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Ahemm...[:0] OKAY.. jeg læste indlægget "2 skruer....locktite....varme" hmmmmmm... troede det var selve basen, som drillede, meeeeenn når der sidder en kikkert, så se lige bort fra mit råd [:I] Her er en slagskruetrækker en MEGET dårlig ide - uanset kikkertmærke....Vil helst ikke have et erstatningskrav på 15K via en PM [:o)]

Sorry

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



hehe nej nok ikke lige det smarteste at gøre[B)][xx(] hvis man er glad for sin kikkert[8D]

gør ikke noget[Wink]

tror sku bare at bøssemageren får lov at lave lortet om[:o)]

ellers tak for rådene[Big Grin] kunne jo have været en eller anden fiks måde at gøre det på, uden at være industri tekniker, aka maskin arbejder ... Max[Wink]

vh kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)