Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Match aftræk til Remington 700
#1
Halløjsa.
Findes der noget matchaftræk til Remington 700, lign det man kan få til f. Eks S&L?

Jeg har p.t 2 rifler med forskelligt aftræk og vil gerne have  Samme type på begge.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Hvis du kan leve med en spændende sikring. Ja så kan du købe et Jewel aftræk, med 2 trin
Svar
#3
(18-03-2018, 11:29 AM)Hesselager Skrev: Halløjsa.
Findes der noget matchaftræk til Remington 700, lign det man kan få til f. Eks S&L?

Jeg har p.t 2 rifler med forskelligt aftræk og vil gerne have  Samme type på begge.

Masser. Både Timbey, Bix Andy, Cadex m fl. 
Jeg vil selv rigtig gerne have et Cadex. 
Hvis du begynder at skrive nogle hjem, vil jeg gerne være med på et par stykker
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
(18-03-2018, 12:51 PM)n a Skrev: Hvis du kan leve med en spændende sikring. Ja så kan du købe et Jewel aftræk, med 2 trin

Hvad mener du med spændende sikring ?
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Hvis man skubber sikringen halvvejs frem. senere røre aftrækkeren, går skudet halvvejs. Hvis man så senere røre sikringen, så siger det bang, og man skal skifte underbukser
Svar
#6
(18-03-2018, 05:41 PM)n a Skrev: Hvis man skubber sikringen halvvejs frem. senere røre aftrækkeren, går skudet halvvejs. Hvis man så senere røre sikringen, så siger det bang, og man skal skifte underbukser

Undecided så er jeg ikke sikker på det skal være et Jewell.... 

Må lige se om jeg kan finde hoved og hale i hvad er hvad.. Kigger lidt på den Timney Calvin Elite, det ligner umiddelbart at det er en 2 stage aftræk..
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Hvilken aftrækker sidder der, på nuværende tidspunkt, i dine rifler?

Her: http://www.jardinc.com/new-page-4/ kan du købe et kit, der ombygger en X-Mark Pro, til en bedre aftrækker.
Men om det er en 2 trins, det kan jeg ikke svare på.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
En kompetent bøssemager kan justere det.
Hvis det er et 2-stage du vil have saa maa du søge andetsteds. Jewell, Timney osv
Kig evt paa http://www.hollandguns.com
H
Hogmeister
Svar
#9
Har Timney på begge mine. Er meget tilfreds.
Svar
#10
(19-03-2018, 12:46 AM)JRexA Skrev: Hvilken aftrækker sidder der, på nuværende tidspunkt, i dine rifler?

Her: http://www.jardinc.com/new-page-4/ kan du købe et kit, der ombygger en X-Mark Pro, til en bedre aftrækker.
Men om det er en 2 trins, det kan jeg ikke svare på.

Den ene riffel sidder der et S&L Match aftræk i. 
den anden sidder der et Timney direkte aftræk. Jeg kan ikke lige huske modellen af aftræk i den. 

Det er for at få 2 ens aftræk. Kunne også være man bare skulle få byttet S&L Match aftrækket til et direkte aftræk i stedet for..  Huh
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#11
Har et Bix'n'Andy af den type hvor sikringen er flyttet ned foran aftrækkeren.
g det er egentlig et superdejligt sted at have sikringen, fremfor oppe ved siden af bagenden af boltlåsen.

Afrækkeren kan bestilles uden sikring, med alm. sikring oppe ved boltlåsen og med sikringen flyttet ned foran aftrækkeren.

Den kan nemt indstilles fra 80gram og op til vist 1.5kg.
Og alt kører som på kuglelejer, også ved de helt lette indstillinger - mit er indstillet til 240 gram for tiden og er 100% konsistent.

Jeg har forsøgt at slå skæftet, støde skæftet i forskellige vinkler m.v. - og har ikke haft ét eneste tilfælde, selv ved indstilling omkring 100-150gram, hvor riflen er gået af (på klikpatron naturligvis!).

Det kører bare som et sveizisk urværk. Jeg kommer aldrig til at bruge hverken Timney eller Jewel aftræk igen, efter at have prøvet Bix'n'Andy, dét er helt sikkert.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
(19-03-2018, 02:54 PM)HappyNanoq Skrev: Har et Bix'n'Andy af den type hvor sikringen er flyttet ned foran aftrækkeren.
g det er egentlig et superdejligt sted at have sikringen, fremfor oppe ved siden af bagenden af boltlåsen.

Afrækkeren kan bestilles uden sikring, med alm. sikring oppe ved boltlåsen og med sikringen flyttet ned foran aftrækkeren.

Den kan nemt indstilles fra 80gram og op til vist 1.5kg.
Og alt kører som på kuglelejer, også ved de helt lette indstillinger - mit er indstillet til 240 gram for tiden og er 100% konsistent.

Jeg har forsøgt at slå skæftet, støde skæftet i forskellige vinkler m.v. - og har ikke haft ét eneste tilfælde, selv ved indstilling omkring 100-150gram, hvor riflen er gået af (på klikpatron naturligvis!).

Det kører bare som et sveizisk urværk. Jeg kommer aldrig til at bruge hverken Timney eller Jewel aftræk igen, efter at have prøvet Bix'n'Andy, dét er helt sikkert.

Er det et 2 - stage ?d
Jeg har prøvet et 2-stage B&A aftræk ( sammen med nogle af finskytterne) det var modellen med en kort, næsten “ lige pind” som aftrækker. Det var der bestemt ingen af os, hverken civile eller finskytter der var imponeret af - tværtimod
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
(20-03-2018, 12:29 AM)CP Skrev:
(19-03-2018, 02:54 PM)HappyNanoq Skrev: Har et Bix'n'Andy af den type hvor sikringen er flyttet ned foran aftrækkeren.
g det er egentlig et superdejligt sted at have sikringen, fremfor oppe ved siden af bagenden af boltlåsen.

Afrækkeren kan bestilles uden sikring, med alm. sikring oppe ved boltlåsen og med sikringen flyttet ned foran aftrækkeren.

Den kan nemt indstilles fra 80gram og op til vist 1.5kg.
Og alt kører som på kuglelejer, også ved de helt lette indstillinger - mit er indstillet til 240 gram for tiden og er 100% konsistent.

Jeg har forsøgt at slå skæftet, støde skæftet i forskellige vinkler m.v. - og har ikke haft ét eneste tilfælde, selv ved indstilling omkring 100-150gram, hvor riflen er gået af (på klikpatron naturligvis!).

Det kører bare som et sveizisk urværk. Jeg kommer aldrig til at bruge hverken Timney eller Jewel aftræk igen, efter at have prøvet Bix'n'Andy, dét er helt sikkert.

Er det et 2 - stage ?d
Jeg har prøvet et 2-stage B&A aftræk ( sammen med nogle af finskytterne) det var modellen med en kort, næsten “ lige pind” som aftrækker. Det var der bestemt ingen af os, hverken civile eller finskytter der var imponeret af - tværtimod
http://precisionrifleblog.com/2018/01/30...d-trigger/
Måske det ville være noget
Svar
#14
Så er det jeg har formodentlig ikke noget for dig.
3 justeringsfjedre du selv kan skifte og justere på og en følelse i aftrækket der er helt i top, i hvert fald efter min mening. Og har kun været skytte siden jeg var 8år (41 nu).

Det er det her jeg har : https://vertebrae.no/no/gun-parts/trigge...ington-700

Det jeg har er ikke two-stage, men omvendt så syntes jeg ikke at two-stage og aftræksvægt nede fra 40gram hører ikke så meget sammen - det gør det måske først fra 200-300gram og op, hvor man kan skelne first/second stage fra hinanden.


Men de har denne competition two-stage og det er nok den du har prøvet. (valgbar justeringsfjeder 30gram - 1000gram. eller 30gram-300gram).
https://vertebrae.no/no/catalog/product/...egory/135/


Så bare glem Bix'n'Andy.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
En aftrækker er en personlig ting.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)