Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baneriffel, hvordan laver jeg den selv?
#1
Så har jeg, efter besøg på messen i Odense, fået skabt et nyt behov. Vil bygge mig en riffel som kun skal bruges på banen. Har set og læst meget om den nye tikka tac a1 og jeg synes den er rigtig fed, men også dyr. Så jeg tænker det må kunne gøres billigere. Realistisk set så vil riflen ikke blive brugt ret meget, jeg vil egentlig bare gerne have den fordi...
Min plan er følgende:

Tikka t3 system, 308, 6,5 el ligende

Chassis al la:
https://vertebrae.no/no/chassis/mdt-tac/...sis-system

Rail + montage har jeg ikke bestemt mig for endnu, men det bliver nok en picatinny + qrv

Optik, zeiss 4-16x50. Den har jeg allerede.

Andet jeg skal tænke på, bedding osv? Måske helt andet setup, eneste krav er bare at det ikke kst 20.000,-

Hvis Vertebrea ikke sender ik dk, så har jeg familie i Norge som evt kan tage skæfte med til dk.
Men er kvaliteten på sådan et skæfte iorden? 

Er der nogen i dk der kan sagde ligende hjem? Så vil jeg selvfølgelig helst det.
Svar
#2
Du skal også have buttstock og foreend med til chassis samt håndtag. Du sparer importtold hvis familien kan tage det med til dig.
Find en varmint i 308 eller 6,5x55 t3.
Svar
#3
Citat:Andet jeg skal tænke på, bedding osv? Måske helt andet setup, eneste krav er bare at det ikke kst 20.000,-

Sporting Services har Tikkaen på lager til 14.500kr. 

https://www.sportingservices.co.uk/colle...t3x-tac-a1
Svar
#4
Så man får ikke et komplet skæfte ved at betale købe det der er i linket?
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
Det er desværre korrekt. Hvis du klikker under information så står der hvad der følger med. Chassis er den del der holder låsen fast i. Jeg har fået et ESS til en rem700 klon. Der gik jeg samme øvelse igennem.

Med hensyn til at købe i England så kommer der vist nok for ca 2000kr fragt oveni prisen. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Svar
#6
altså...

Jeg har en Remington 700 i et XLR Element skæfte med under 1500 skud hvis det har interesse. Den har gevind, og dæmper (Sonic 45) som kan medfølge.

Den er modded lidt: picatinny rail, extended bolt knob og der følger 2x10 og 1x5skudt AI magasin med.

Det var ikke meningen den skulle sælges, da jeg har været glad for den. Men kom til at købe en TAC A1 i samme kaliber.

Skriv hvis det har interesse.
Svar
#7
Citat:Med hensyn til at købe i England så kommer der vist nok for ca 2000kr fragt oveni prisen. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Jeg får en riffel hjem sidst i april fra Sporting Services og er da villig til at dele fragten  Wink
Svar
#8
Hvorom alting er, såfremt du vælger at "Bygge" selv, så vil jeg da opfordre til at lade os andre følge med i den spændende proces herinde. Meget gerne med billeder og tanker om hvilke ting du vælger at bygge på.
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Admin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#9
Jeg har haft de samme tanker som dig - næsten  Smile

Da Tikka T3x CTR kom på markedet mere eller mindre samtidigt med GRS Berserk, så var valget let for mig  Wink


[Image: T3x_CTR_mm.jpg]

Men det er let at komme i mål, når projektet er baseret på en T3'er - især CTR'n med metal underbeslag, metal 10-skuds magasin, rail og metal boltmuffe udover den sædvanlige gode pibe, aftræk og låsegang.

Men vil man ha' chassi' - så ska man ha chassi'  Big Grin

Pøj pøj med projektet
Svar
#10
Mikkel din nærige hund - det eneste rigtige til dit behov, er en Sauer STR. Den kan du finde til omkring 6.500,- en rail til 1200,- ( jeg har en brugt du kan få til 800,-) en Bipod og du er kørende ud til 1500 meter. 
Du får nok ikke noget der skyder bedre. 
Skæftet er ikke særlig tacticool, men det kan der let gøres noget ved.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Hvad med den kedelige løsning.. En ny Sauer 100 Fieldshoot. Så har du hvad du skal bruge lige ud af boxen
Jeg så den på messen og syntes egentligt man får meget riffel for 13995 kr vejlende, så den kan sikkert købes for 12;-)
Mvh. Jakob

Svar
#12
CP, hvordan tacticaliserer men en str? Det skal ikke være en Tikka for alt i verden. Forestiller mig bare, ar en brugt varmint, super varmint eller noget ligende vil være til at finde for relativt få penge...Med mine skydefærdigheder er det såmænd lige meget hvad der står på riflen eller om det er en slangebøsse, bare den er lidt tacticool?
Har haft GRS på min Sauer 202 og det var ikke lige min kop the... dejligt skæfte, ikke noget der, bare ikke noget for mig.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#13
Hvis det absolut skal se tactic-cool ud så måske et bolthorn til STR? http://grsriflestocks.com/models/grs-bolthorn

Eller en dåse sort spray maling til skæftet.... Big Grin
Mvh
Christensen
Svar
#14
http://www.empolotezsignaturefirearms.co...ood-stock/
Hvad siger du til denne ?
En STR kan nemt ( forholdsvis) ændres til denne.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
CP hvor får jeg et sådan skæfte eller lige de i dk? Hvis jeg skal afvige fra den originale plan...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#16
Jeg kan se et godt tyrkisk valnødde skæfte er ved at gaa af fløjten i Danmark. Hvad er der lige sket der? Strider det ikke direkte imod al den etik, og jægermoral man har faaet ørene tudet fulde af i de sidste mange aar. Nu skal riflerne lige pludselig ligne noget man bruger til et skoleskyderi.......... Der er noget her der ikke stemmer!
Taktiske rifler har et bestemt formal, og jeg ser det ikke hverken paa en skydebane i Ulfborg eller de Danske jagtmarker................... Det er rent blær!
H
Hogmeister
Svar
#17
Det er lidt som at have en 4wd når man bor og arbejder i cph og ikke forlader byzonen i weekends. Eller købe en sportsvogn. Der er nogle indlysende fordele ved et chassis. De ergonomiske. Derudover så er der nu mulighed for prs skydning på regelmæssig vis i Danmark. Her kan der være god mening i et chassis som giver god støtte i de forskellige skydestillinger.
Skoleskyderier - det sker vist mest med halvauto våben.
Svar
#18
Hogmeister, Vil da gerne som den første indrømme, at jeg i bund og grund bare er en wannabe... har aldrig været soldat så jeg prøver bare at udleve en grøn mand fantasi? har dog ingen tanker om et skoleskyderi...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#19
Søby - jeg har en ekstra STR stående, send en PM hvis du er interesseret.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#20
Citat:Taktiske rifler har et bestemt formal, og jeg ser det ikke hverken paa en skydebane i Ulfborg eller de Danske jagtmarker................... Det er rent blær!

Er lidt i tvivl om der er noget sarkasme i dit indlæg.

Taktiske rifler har et bestemt formål, og det er at ramme samme sted hver gang.
Hvorfor skulle det være en ulempe på en skydebane?

Træ er da det dårligst egnede materiale man næsten kan finde til riffelskæfter.

Tænk hvis man skulle genopfinde præcisionsriflen i dag.

Hvem, ved sine fulde fem, kunne finde på at lægge den i et stykke levende materiale, der vrider og slår sig og påvirker låsestolen og dermed træfpunktet?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)