Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klickstop på zeiss
#1
På min zeiss conquest hd5 sidder der sådan nogen små stifter der fungerer som klickstop. 
De er mega irriterende og nu har jeg skruet de små skiderikker ud. 
Hvad kan der ske ved at skrue dem ud og hvad er formålet egentligt med dem??
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Du har ikke click stop mere. Hvori bestaar det irriterende???
H
Hogmeister
Svar
#3
Jeg spurgte ind til hvorfor de var der? Samt om der kunne ske noget ved at jeg fjernede dem.
Det irriterende aspekt var da de stadig sad i kikkerten, da jeg ikke kunne klikke nok ned .
Ingen af mine andre kikkerter er udstyret med den slags, så jeg tænkte om nogen kunne forklare mig hvad deres reelle funktion var.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
(19-04-2018, 12:23 AM)klokker Skrev: Jeg spurgte ind til hvorfor de var der? Samt om der kunne ske noget ved at jeg fjernede dem.
Det irriterende aspekt var da de stadig sad i kikkerten, da jeg ikke kunne klikke nok ned .
Ingen af mine andre kikkerter er udstyret med den slags, så jeg tænkte om nogen kunne forklare mig hvad deres reelle funktion var.

Kære skolemester.

Zeiss ved godt hvem du er og derfor har de lagt stop ind fordi de ved du bliver rundtosset hvis du kan dreje mere end 1 omgang. Inertien alene vil få dig til at blive til en snurretop hurtigere end du kan tælle omgangene og så kan du ikke finde nul igen........
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
(19-04-2018, 08:00 AM)M@X 2.1 Skrev:
(19-04-2018, 12:23 AM)klokker Skrev: Jeg spurgte ind til hvorfor de var der? Samt om der kunne ske noget ved at jeg fjernede dem.
Det irriterende aspekt var da de stadig sad i kikkerten, da jeg ikke kunne klikke nok ned .
Ingen af mine andre kikkerter er udstyret med den slags, så jeg tænkte om nogen kunne forklare mig hvad deres reelle funktion var.

Kære skolemester.

Zeiss ved godt hvem du er og derfor har de lagt stop ind fordi de ved du bliver rundtosset hvis du kan dreje mere end 1 omgang. Inertien alene vil få dig til at blive til en snurretop hurtigere end du kan tælle omgangene og så kan du ikke finde nul igen........

Hmm M@X Din drønnert  Big Grin Big Grin Big Grin 

Den med enertien kan jeg godt sætte mig ind i Eftersom jeg er blevet så tyk at jeg har fået min egen tyngdekraft, så må jeg jo også rotere om egen akse. Du mener simpelthen jeg har erhvervet mig en kikkert, der er særligt tilpasset til tykke mennesker. Den er faktisk også erhvervet i XXL-sports i sverige, så det giver altssmmen mening nu. Mange tusind tak for dit meget oplysende og kompetente svar på min problematik. Big Grin Big Grin  Big Grin

Tænk sig her gik jeg og var bekymret for om man på denne model måske kunne skade kikkerten ved at skrue den for langt ud i yderpositioner, men så er det bare en kikkert særligt tilegnet tykke mænd med snurretop-issues Cool Cool Cool
[Image: fat_dude.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#6
Har du forøvrigt faaet sagerne??
H
Hogmeister
Svar
#7
Big Grin 
(19-04-2018, 02:45 PM)hogmeister Skrev: Har du forøvrigt faaet sagerne??
H

Argh - godt nok er han en kælling, men “ foer si sager” det tvivler jeg alligevel på han gør.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
(19-04-2018, 02:45 PM)hogmeister Skrev: Har du forøvrigt faaet sagerne??
H

Ikke endnu?
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#9
Der er også zero-stop på Swarovski kikkerter.

Jeg har fjernet det på min, for det er dog satans irriterende at man skal have hele kliktårnet skilt ad bare for at indskyde. Nu kan jeg klikke ned under 0 ved indskydning hvis det bliver nødvendigt, og så kan jeg bare placere kliktårnet rigtigt når jeg kommer hjem fra skydebanen. Hvis kikkerten havde en hurtig frikobling fra klikkene, så man kunne omplacere kliktårnet uden at sidde og rode med værktøj og smådele, ville jeg nok lade klikstopet sidde.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Z8i. Her klikker du tårnet af. Indskyder. Sætter tårnet på ved 0 igen og du er gtg
Svar
#11
Hold jer til Tasco
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#12
Hvorfor spilder I penge på at købe kikkerter med kliktårn, når I ikke vil bruge dem rigtigt?? Huh 

Spar pengene og hold det antal cm over som tabellen viser Angel Cool 

Mvh

Santo
Svar
#13
Hvordan bruger man dem rigtigt?
Svar
#14
(24-04-2018, 12:52 AM)unknown Skrev: Hvordan bruger man dem rigtigt?

Eneste fordel ved nul-stop er vel at man kan finde grundindstillingen (100m?) uden at kigge på kliktårnet. Og at man ikke farer vild i omgangene hvis man har klikket næsten en hel omgang og "kommer til" at skrue den korteste vej hen til nul = UPS = en hel omgang forkert  Angry
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Der er åbenbart flere måder at bruge sit kliktårn rigtigt på. Jeg synes da jeg bruger mit rigtigt, også selvom jeg har fjernet zero stop.

De der ikke kan finde ud af at bruge et kliktårn uden zero-stop må vel bare lade være med at afmontere det. Og holde sig fra de kikkertmærker der aldrig har haft det.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
................ Eller holde sig fra lange skudafsande
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)