Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
riffel sprængning
#1
Det ligner meget en Tikka T3
https://www.tb.no/nyheter/ulykke/andebu/...l.facebook
Svar
#2
Bundstykke udløseren er væk!
Svar
#3
Og der er flækket træ bag "håndtaget" - er bundstykket virkeligt røget bagud ? det ser da sådan ud....
Svar
#4
Føj, sikken lussing den der har givet..  Sad Sad Sad
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#5
https://www.kammeret.no/topic/83551-v%C3...ksplosjon/
Svar
#6
Det kunne være spændende at vide om den har været fodret med en hjemmeladet, stoppet op med en atomladning eller om den er blevet præsenteret for en fabriksbønne. 
Jeg er forøvrigt tilbøjelig til at give en af de norske kommentatorer ret i, at det ser ud som om der sidder et hylster fast i kammeret eller er det synsbedrag. 

Forøvrigt mærkeligt. Jeg mener, umiddelbart ligner det der jo en helt almindelig bolt-action riffel. Ifølge en del formænd herinde er det jo kun Blaser R93 den slags kan ske for Cool Cool Cool Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#7
Her: http://www.steel-action.de/Public/downlo...n%20HS.pdf er der en lille test, af en ny rettrækker, testet med op til 10.000 BAR.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
[Image: 20180824-riflesmell-2.jpg.84bdc32605c3b0...4ff1a0.jpg]

Ja hylstret sidder endnu, åbnet på den ene side og fænghætten er væk. 

Det er vel ikke umiddelbart hvor knasterne bærer den er bristet. Kan den have udvidet sig nok til at de er "hoppet ud"? Og burde piben ikke være skudt frem i stedet så?
Svar
#9
Mon det overhovedet er en patron i det rigtige kaliber der er afskudt?

( ...og ikke et ord om kvinder og teknik Angel )
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
(27-08-2018, 03:54 PM)LasseScout Skrev: Mon det overhovedet er en patron i det rigtige kaliber der er afskudt?

( ...og ikke et ord om kvinder og teknik Angel )

Lad os sige det er en 270w, så bliver den vel svær og lukke hvis det er en 30.06 man forsøger at komme i?
Det kan selvfølgelig være en 308w i en 6.5x55  Den burde jo kunne lukkes?
Ja har aldrig prøvet så ved faktisk ikke..
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#11
(27-08-2018, 08:23 PM)Hesselager Skrev:
(27-08-2018, 03:54 PM)LasseScout Skrev: Mon det overhovedet er en patron i det rigtige kaliber der er afskudt?

( ...og ikke et ord om kvinder og teknik Angel )

Lad os sige det er en 270w, så bliver den vel svær og lukke hvis det er en 30.06 man forsøger at komme i?
Det kan selvfølgelig være en 308w i en 6.5x55  Den burde jo kunne lukkes?
Ja har aldrig prøvet så ved faktisk ikke..

En 30.06 kan ikke lukkes i et 270W kammer. Diameteren over hylsterhalsen er alt for stort, med mindre der er brugt forkert rival. Det tror jeg ganske enkelt ikke kan ske hos Tikka.
En 308 W kan langt fra kamres i en 6,5x55. Har lige prøvet med min egen.
Om der kan findes eksempler, hvor en patron med en projektil med en diameter 0,1-0,2 mm , men disse små forskelle vil ikke medføre en så voldsom sprængning, med mindre der er en fejl i våbnet.
Jeg har ikke noget svar på hvad årsagen kan være, men ser frem til svaret.

Venlig hilsen

JCK
lige som en 308W ikke kan lukkes i et 6,5x55 kammer.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)