Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God service fra Hawke
#1
For 8 år siden sad min gode nabo og jeg i en heftig whiskeybrandert og så jagtfilm. Debatten gik og som vi blev klogere og klogere i takt med mængden af god Whiskey vi fik drukket, faldt snakken på kikkertpriser. 
Jeg havde hørt om Hawke og naboen forkastede straks mærket og dømte den ude som værende noget elendigt billigt kinøjser-pis.
I ren trods og som følge af mængden af Whiskey fik jeg tændt computeren og hurtigt fundet en tysk forhandler.(Steinadler) Dankortoplysninger og vupti, pludselig havde jeg købt mig en kikkert i en ordentlig brandert.
Kikkerten var en Hawke Eclipse 2.5-12×56 L4a dot IR
Lige godt 1800 kroner og så var den leveret på adressen

Grundet min uheldige formulering i min brandet var min nabo af den opfattelse at vi havde væddet om, at den der billige skodkikkert nu skulle sidde på min Blaser i stedet for den Leupold, der sad i forvejen... Dodgy Dodgy Dodgy

Satan og sgu.... Den var ikke god. 
Men jeg har aldrig stået tilbage for et godt væddemål og den der flaske Whiskey vi væddede skulle jeg dælme ikke betale...  Big Grin

På med bæstet og syv år og et utal af skud senere måtte kikkerten til sidst opgive.
Jeg blev så glad for den kikkert og til sidst gik der faktisk lidt sport i at se hvor meget man egentlig kan få ud af sådan en 1800 kroners kikkert. 
Den har fulgt mig trofast på alt fra drivjagt i Polen og Tyskland til natjagt i Sverige samt et hav af feltskydninger og naturligvis almindelig dansk riffeljagt, men som sagt, til sidst opgav den væres.

Kikkerten blev skiftet og forøvrigt næsten glemt.
I forbindelse med oprydning og indretning af mit nye laderum dukkede den op og da jeg kiggede i kassen fandt jeg kvitteringen og garantibeviset. Sørme om ikke der var to års garanti tilbage.

Jeg fik Kluden til at forfatte et skriv til Steinadler (Han er markant bedre til tysk end jeg) Hvor jeg klagede min nød angående den defekte kikkert.
De svarede næsten øjeblikkeligt, at de ikke længere havde forhandlingen, hvorfor de henviste til den engelske importør, der nu har forhandlingen.

Englænderne svarede også lynhurtigt og de bad mig udføre en række test, der egentlig bare betød, at de gerne ville have mig at grundindstille kikkerten i midterposition.
Det var naturligvis omsonst, men jeg gjorde som de sagde og konstaterede at riflen stadig ikke kunne lave ordentlige samlinger med Hawken på ryggen.
Englænderne bad mig fremsende kikkerten og samme dag som de modtog kikkerten konstaterede de, at kikkerten var død. 


De beklagede dybt, og efter en hurtig lagergennemgang måtte de konstatere at de ikke kunne erstatte min gamle kikkert idet de hverken havde reservedele eller en komplet kikkert på lager. Derfor havde de tilladt sig at lægge en spritny kikkert frem til mig. 
Desværre måtte de bede mig overføre 15 pund som kompensation for fragten idet jeg ikke havde købt den oprindelige kikkert hos dem.
De hævdede at så snart de havde modtaget min betaling, så ville de fremsende den nye kikkert. 
I dag har jeg så modtaget min nye kikkert. Det syntes jeg sgu er forrygende service.

Jeg siger ikke at billige kikkertmærker kan leve op til alle de store i kvalitet og anvendelighed, men for pokker hvor har jeg dog haft meget glæde af min gamle Hawke. 



Den nye tjaeh.... Den tænker jeg skal sidde på den gamle Mauser 8x57is et godt setup til åteljagten. Smile
[Image: 15354669600747504322474534189379.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Så fint med god garanti. Hvis du nu var snedig, så satte du den på den riffel du skyder mest med, så kan det være at du kan gentage succeen om 7-8 år ;-)
Mvh.LANI



Svar
#3
TØHØ ja det kan jeg såmænd godt se.  Big Grin Big Grin

Hvis den nye skal overleve ligeså mange skud på griseriflen, som den gamle blev udsat for på blaseren, så kommer den til at blive meeeeeeget gammel.  Wink
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)