Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lås åbner sig
#1
Hej
Har en ældre SKB 600 O/U, hvor åbningsmekanismen/låsen (den man skubber til siden for at åbne geværet. Kan ikke huske hvad den hedder) forskubber sig lidt (0,5 cm), når jeg skyder. Selvfølgelig noget, der skal fikset, men hvad kan årsagen være til dette?

Bh
Torben
Svar
#2
Slidt lukkerigel - til sidst kan geværet ligefrem springe op efter hvert skud. 
Ikke helt billigt st få lavet.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Kan det passe, at der er blevet lavet slør på bøssen på et tidspunkt.
Det lyder nærmest som om der er en miraculix som for at fjerne slup, har klattet lidt på lukkerigelen, og derefter lavet en for stejl vinkel.
Jeg tvivler på, at slitage kan gøre det
Svar
#4
Tak for svar. Hm. lyder ikke heldigt. Jeg har købt den brugt for 15 år siden og før der, ved jeg ikke, om der har været lavet noget på den. Jeg har ikke fået lavet andet end ejekteren.
Svar
#5
(03-09-2018, 11:18 AM)n a Skrev: Kan det passe, at der er blevet lavet slør på bøssen på et tidspunkt.
Det lyder nærmest som om der er en miraculix som for at fjerne slup, har klattet lidt på lukkerigelen, og derefter lavet en for stejl vinkel.
Jeg tvivler på, at slitage kan gøre det

Hvorfor skulle slitage ikke kunne gøre det på en SKB ?
Det er da et forholdsvis ofte set problem på både Miruko/Browning og Winchester geværer, der bruges meget til flugtskydning.
Jeg har selv en Winchester 101 der gør det - man lærer lige at skulle klappe geværet sammen igen under doubleen. Cool
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Har set et par SkB med det problem. Så jo det kan godt ske. Ikke den bedste type lås og rep på...!
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)