Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moskus fra Grønland
#1
min kammerat var på Grønland en uges tid.
han købte et par moskushovedet af en lokal. de var nyskudte og han sendte dem hjem i frosset tilstand.
Mørchs efterfølger vil have 3500,- for at modtage, afkoge og montere på plade ( ingen udstopning )

er der nogen der ved hvordan regler og det praktiske er: må man bare hente dem og selv koge dem af?
de skulle være tjekket af en dyredoktor på Grønland
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Jeg gætter bare Rolleyes 

Import til EU, kræver Veterinærpapirer og forbi konservator, men Grønland er en del af riget Danmark så skal han nok bare igang med at koge suppe.

Santo
Svar
#3
Prøv fødevarestyrelsens hjemmeside. De har en vejledningen i hvad du må og ikke må, så vidt jeg husker.
Mvh
Christensen
Svar
#4
(06-09-2018, 11:03 AM)Christensen Skrev: Prøv fødevarestyrelsens hjemmeside. De har en vejledningen i hvad du må og ikke må, så vidt jeg husker.

Det er en god ide.
Den med at Grønland er en del af Danmark, holder IKKE i alle sammenhænge.
Prøv bare at ringe 'lokalt'.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#5
Manden skal bare registreres som importør af jagttrofæer hos Fødevarestyrelsen. Det er gratis.

I Grønland skal embedsdyrlægen lave et sundhedscertifikat for trofæet. Det er fordi Grønland er et 3.land i forhold til EU. Jeg ved ikke om det koster noget.

Ved ankomst til CPH (luftfragt) eller Ålborg (skibspost) skal der laver grænsekontrol på trofæet. Det koster noget.

Se mere her: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksik...rater.aspx
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
super!
tak for svarene. jeg giver dem videre og så glæder jeg mig til at se en gryde med moskushoved: den skal nok have en vis størrelse
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)