Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX3 6,5-20x50 LR
#1
Den gamle model, eller varmint udgaven. Jeg kan ikke finde ud af hvor mange MIL/MOA klik de har til rådighed ?
Mvh.LANI



Svar
#2
hvad forstaar du ved klik? For mig er det som ordet siger hvergang du flytter taarnet og det siger klik.
Hvis du bruger det som udgangspunkt, saa kan jeg nemt dreje taarnet to hele omgange, og det er for mig 120 klik, eller paa en anden made den standser paa 15, anden gang rundt. Det er langt længere end jeg kan skyde.
Ved Nr 7 paa taarnet, eller 28 klik rammer jeg paa 529 yds (488m) saa 120 klik er sikkert omkring 1000 meter.
Hvis det hjælper
H
Ps. Jeg har lige fundet en kliktabel jeg har udarbejdet engang, og der er 26 (næsten hele to gange rundt), eller 104 klik 1000 yds (923m)
Hogmeister
Svar
#3
(05-09-2018, 03:32 AM)hogmeister Skrev: hvad forstaar du ved klik? For mig er det som ordet siger hvergang du flytter taarnet og det siger klik.
Hvis du bruger det som udgangspunkt, saa kan jeg nemt dreje taarnet to hele omgange, og det er for mig 120 klik, eller paa en anden made den standser paa 15, anden gang rundt. Det er langt længere end jeg kan skyde.
Ved Nr 7 paa taarnet, eller 28 klik rammer jeg paa 529 yds (488m) saa 120 klik er sikkert omkring 1000 meter.
Hvis det hjælper
H
Ps. Jeg har lige fundet en kliktabel jeg har udarbejdet engang, og der er 26 (næsten hele to gange rundt), eller 104 klik 1000 yds (923m)

er klikkene i 1/4 moa ? vil det sige at man kan dividere de 120 klik med 0.25 og derved regne ud at den har 30 moa´s elevation ? Det lyder ikke af meget
Mvh.LANI



Svar
#4
Det gaar jeg ud fra. Hvert klik paa min kikkert svarer til 1/4 tomme (ca 6mm) paa 100 m.
Jeg kiggede kun paa min kikkert og prøvede, efter jeg læste din mail, og standsede ved 2 hele omdrejninger. Den kan sikkert gaa flere omdrejninger, men for at sige det ligeud, saa ved jeg ikke hvad der sker hvis jeg bliver ved: Standser den af sig selv, eller kan man skrue taarnet helt af??, saa jeg drejede kun to gange rundt, og som jeg skrev det er 1000 meter eller deromkring med min riffle og ammunition........... Hvor langt vil du ud?
Jeg er paa vej ud af døren paa ferie, saa jeg vil ikke fumle med den her og nu, da jeg ikke ved hvad der sker hvis jeg bliver ved............... Og det skal da ogsaa lige nævnes at kikkerten 'staar ikke i bund' Jeg kan sikkert justere den nedad mindst 1 eller 2 omdrejninger, saa efter min mening har den mere end nok omdrejninger til raadighed.
H
Hogmeister
Svar
#5
(05-09-2018, 03:13 PM)hogmeister Skrev: saa efter min mening har den mere end nok omdrejninger til raadighed.
H

Tak, det var egentlig bare det jeg ville sikre mig.
Mvh.LANI



Svar
#6
fabrikken skriver 77 MOA og som ovenfor, skrevet, så justerer den i 1/4 MOA click.
https://www.leupold.com/scopes/compact-s...-5-20x50mm
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)