Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvilken kugle til 270 wheatherby magnum
#1
en kammerat har en 270 weatherby magnum han skyder lige nu med patroner fra weatherby med en 130gr. spire point
han er meget træt af dens ødelæggelser han har lige skudt et krondyr med den, ( ikke her hjemme ) kuglen ramte bladet og med det resultat at begge bove var ubrugelige, han ønsker en tungere og hårde kugle, og så der jo selvfølgelig en swift a-frame eller partition
men hvad ville i vælge af kugle, og hvad har virket for jer med rifler der går ca. 1000m/s med en 9.7g kugle, evt. en med erfaring i lige den her kaliber?  Smile
Svar
#2
(07-09-2018, 10:51 AM)lunderskov Skrev: en kammerat har en 270 weatherby magnum han skyder lige nu med patroner fra weatherby med en 130gr. spire point
han er meget træt af dens ødelæggelser han har lige skudt et krondyr med den, ( ikke her hjemme ) kuglen ramte bladet og med det resultat at begge bove var ubrugelige, han ønsker en tungere og hårde kugle, og så der jo selvfølgelig en swift a-frame eller partition
men hvad ville i vælge af kugle, og hvad har virket for jer med rifler der går ca. 1000m/s med en 9.7g kugle, evt. en med erfaring i lige den her kaliber?  Smile 

Nu er det ikke 270 weatherby jeg har erfaring med, men en "normal" 270W. Jeg bruger 140 grain Accubond med V0 930m/s, og den er meget hård ved vildet, og jeg bruger den normalt kun hvis der er lange skud og trofæafgift involveret og slet ikke til madvildt Big Grin  Det optimale er at undgå knogler og bredsiden til Rolleyes 

Barnes 150 grain nono kugle, alternativt Woodleight 150 grain PP. Det bliver herefter meget exotisk, men jeg vil holde mig fra A Frame og Partition hvis kødet skal bruges.

Have fun, Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Hvad er der galt med A-Frame og NP ? Har brugt dem begge uden problemer i 270.
Svar
#4
Min pibe kan ikke lide kugler med skillevæg, som NP og A frame.
Der findes en artikel om 270 og kugle valg fra Trofæ (Nordisk Safari Klub) skrevet af Niels Birch som er hver at læse.

Mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
(09-09-2018, 07:22 PM)THORLAK Skrev: Min pibe kan ikke lide kugler med skillevæg, som NP og A frame.
Der findes en artikel om 270 og kugle valg fra Trofæ (Nordisk Safari Klub) skrevet af Niels Birch som er hver at læse.

Mvh Thorlak

Og min pibe elsker dem Cool. Derimod bliver 150 gr Barnes, som du nævner, fordelt tilfældigt ud over skiven, hvilket selvfølgelig skyldes stigningen i min pibe.

Jeg har desværre ikke adgang til artiklen du nævner, men kan du gi’ et kort resumé?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)