Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaliber 4
#1
Vi har fået et par gamle skydere ind på jobbet, det ene er et Greener F 20 fra 1912, jeg har skrevet lidt med Greener i England og fået diverse data så dem er der styr på, men jeg har, på trods af at jeg da har set et gevær eller 2 aldrig før set et Greener gevær i den virkelige verden, der er en del af dem i gamle westerns, nogen af jer der har set et ?.
Det andet er en ordentlig knokkel af en puntgun cal. 4 (ca. 26mm), der medfulgte 3 patroner hvoraf de 2 var genladede tyske signalpatroner, der er ingen mærker overhovedet.
Har det været lovligt i DK og hvor/hvornår er de blevet brugt ?
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Der var vist ikke den store regulering, før omkring 1925
Så inden da, der har Punt Guns nok været lovlige.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
kan du se og få dem udstillet: jeg har aldrig set en cal 4 i virkeligheden Angel
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
(10-09-2018, 07:58 PM)STROM Skrev: kan du se og få dem udstillet: jeg har aldrig set en cal 4 i virkeligheden Angel

Det mindste man kan forlange er BILLEDER. Wink 

Santo
Svar
#5
Jeg fandt lige, at den første Danske Våbenlov, er fra 1918, og i 1922 blev den justeret, så haglvåben, var fritaget fra forbuddet om import af våben.

Det var kun import af våben, der blev reguleret. Handel/overdragelse blev først reguleret, i 1934.

Se nedenstående, fra slutningen, af side 11.
https://www.foxylex.dk/media/betaenkning...rer_mv.pdf

Har desværre ikke fundet, de originale lovtekster.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Jeg skal se om jeg kan få lagt lidt billeder på 
@Strom, du kan da bare kigge forbi  Smile

Puntguns var åbenbart populære på Fanø 

https://www.aldus.dk/fanoe/veserjagt/veserjagten.php
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)