Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Junior jagtgevær
#1
Hej jeg søger et kort jagtgevær/ junior gevær, da min søn på 10 gerne vil prøve kræfter med lerduer. 

Det skal være et gevær til fornuftige penge. 

Eneste krav er at det skal være kal 12 og med single trigger

Jeg har prøvet ved div jagt forretninger uden held, så måske jeg er heldig at der sidden en med en kort bøsse i skabet som ikke længere bruges.  

På forhånd tak
Svar
#2
På søsterforum Nordisk Våbenforum, er det et ( stort set nyt) gevær til 2600,-
Hvis du korter den ned i “ skiver” af 1 cm kan den senere forlænges med de samme skiver igen. ( brug så fin klinge som muligt)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Hejsa - jeg har en S-S i kaliber 16 kortet ned på både pibe og skæfte så den passede knægten da han var bette (nu er han kampvogns skytte )
Der er både svagt ladede og almindeligt ladede patroner til

1500 for det hele - Midtjylland
Svar
#4
(14-09-2018, 09:33 AM)Derosche Skrev: Hej jeg søger et kort jagtgevær/ junior gevær, da min søn på 10 gerne vil prøve kræfter med lerduer. 

Det skal være et gevær til fornuftige penge. 

Eneste krav er at det skal være kal 12 og med single trigger

Jeg har prøvet ved div jagt forretninger uden held, så måske jeg er heldig at der sidden en med en kort bøsse i skabet som ikke længere bruges.  

På forhånd tak

Spansk side by side kaliber 12– dog ikke med single trigger – 500 kr.

mvh Swift
Svar
#5
(14-09-2018, 09:33 AM)Derosche Skrev: Hej jeg søger et kort jagtgevær/ junior gevær, da min søn på 10 gerne vil prøve kræfter med lerduer. 

Det skal være et gevær til fornuftige penge. 

Eneste krav er at det skal være kal 12 og med single trigger

Jeg har prøvet ved div jagt forretninger uden held, så måske jeg er heldig at der sidden en med en kort bøsse i skabet som ikke længere bruges.  

På forhånd tak

Prøv at se på UTUBE hvad "Little Dirty" skyder med,, bla. har hun justerbart skæfte.
Svar
#6
Her er der, at af de mere smarte, justerbare skæfter, men gætter på, at det koster mere, end de fleste fabriksnye O/U bøsser.
https://futur-k.com/en/field-tests/

Og er er en Amerikaner, der nok kan tilpasses, til langt de fleste.
https://www.brownells.dk/epages/Danmark....llFacets=1

Der er både std og med extra vægt.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)