Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Til eftertanke
#1
Für einen dänischen Jäger endete eine geplante Jagdreise nach Polen vorzeitig in Deutschland. Grund: Seine Papiere waren abgelaufen.
Beamte der Bundespolizei kontrollierten das Jägerfahrzeug mit dänischem Kennzeichen am vergangenen Sonntag-Vormittag nahe Tribsees in Mecklenburg-Vorpommern. Die beiden Insassen im Fahrzeug wollten samt Jagdwaffen nach Polen zur Jagd reisen. Einer der beiden Grünröcke legte bei der Kontrolle seinen Europäischen Feuerwaffenpass sowie seine dänische Waffenbesitzkarte vor. Doch dann der Schock: Die WBK aus Dänemark war bereits seit 1 Monat abgelaufen, damit ist die Eintragung in den Europäischen Feuerwaffenpass ebenfalls ungültig.
[Image: police-2230644_1920.jpg]
Wegen ungültiger Dokumente endete die geplante Jagdreise vorzeitig (Foto: Pixabay)
Die Polizisten stellten die Jagdwaffe des Dänen daraufhin sicher. Der 53-Jährige muss sich nun wegen Verstoßes gegen das Waffengesetz verantworten.

Det bliver nok dyrt
Svar
#2
dyrt og dumt
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Fy for pokker. Det må være trist at ankomme på jagten uden riffel.
Jeg har kørt en del på Jagt i både Sverige Tyskland og Polen og jeg har endnu til gode at få noget som helst kontrolleret. Er der nogen af jer der har prøvet at være blevet udsat for det tyske politis grundighed.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
jeps: en rar sonderjude fra Blans og undertegnede blev standset af et par egentlig flinke tysktalende grønklædte mennesker i en bil med blåt blink.
de ville rigtig gerne lade os køre videre når de havde set våben og deres papirer
min diskretion forbyder mig at skrive hvem der i laaang tid ikke kunne finde nøglen til våbenkufferten  Big Grin .

forrige år blev jeg standset 4 gange på ét år i Polen, hvor det tog op til 3 kvarter at tjekke mine papirer  Angry

så styr på papirerne på våben, jagt og bil ( og nøgler ) er en go ting
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Jeg fandt sgu da nøglen til sidst .....løgner... Big Grin
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
(21-09-2018, 11:40 PM)M@X 2.1 Skrev: Jeg fandt sgu da nøglen til sidst .....løgner... Big Grin

I det mindste fik du da ikke en bøde, fordi de ikke var låst nede
Svar
#7
Jeg er blevet stoppet flere gange i Tyskland på vej til/fra Polen af særdeles grundige Tyske politi folk. Den ene gang havde jeg skudt en keiler om natten før vi kørte hjem. Jeg havde bare savet det forreste af hovedet af og den var ikke blevet kogt af. Det tog lang tid at overbevise dem om at jeg rigtig gerne ville have den med hjem, men det lykkedes til sidst.. Det var nok ikke gået idag i disse Svinepest tider.
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)