Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lovmæssigheder ved lån/udlån af riffel
#1
Kære formænd
Nu når jeg dribler til udlandet på jagt har jeg næsten altid en ekstra riffel med, hvis uheldet måtte være ude og jeg fik en defekt på min foretrukne. 


Hvis man nu forestiller sig at en af kammeraterne på drivjagten i Polen knækker en slagstift eller lignende og derfor er dømt ude. Hvorledes er reglerne så. Hvad kan man risikere ved at låne sin ekstra riffel ud til kammeraten. 
Jeg er klar over den ikke går i DK, men gælder det samme regelsæt i f.eks. Polen
Jeg kan levende sætte mig ind i hvilken ballade der potentielt kunne opstå, hvis jagtmakkeren kom til at lave ulykker med min riffel. 
For at redde makkerens tur ville jeg, som udgangspunkt, ikke tøve med at låne mit ekstra grej ud, men hvis det er forbundet med fare for at miste sit jagttegn eller værre, så vil jeg da genoverveje.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
det kommer vel helt an på hvilke lande det er
i tyskland er de jo strengere end her hjemme
læste der kørte en sag pt. mod en dansker hvis våbentilladelse var udløbet med en måned, men alt andet var i orden, han står det en beslaglæggelse af våben mm og en stor bøde
Svar
#3
I Sverige er det tilladt at låne en andens persons riffel, bare at man selv har tilladelse til den kaliber man låner.

/Rolin


[Image: IMG_3215.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
(23-09-2018, 06:21 PM)Rolin Skrev: I Sverige er det tilladt at låne en andens persons riffel, bare at man selv har tilladelse til den kaliber man låner.

/Rolin


[Image: IMG_3215.jpg]

det var da enlig en fornuftig regel
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)