Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp til valg af regulerings riffel
#1
jeg har længe gerne ville have en riffel til at skyde krager, gæs og ræv med. Mange har valgt 17hmr, men er det den rette?
den skal kunne række på 150m og have let tilgængelig ammo eller kunne genlades, jeg har selv haft 17 rem. i tankerne 
hvad ville i have valgt, og evt. hvilken mærke riffel? Smile
Svar
#2
(07-10-2018, 05:29 PM)lunderskov Skrev: jeg har længe gerne ville have en riffel til at skyde krager, gæs og ræv med. Mange har valgt 17hmr, men er det den rette?
den skal kunne række på 150m og have let tilgængelig ammo eller kunne genlades, jeg har selv haft 17 rem. i tankerne 
hvad ville i have valgt, og evt. hvilken mærke riffel? Smile

.223Rem Tongue
Svar
#3
ja det er en mulighed jo, men sådan en har alle jo Tongue
Svar
#4
(07-10-2018, 09:16 PM)lunderskov Skrev: ja det er en mulighed jo, men sådan en har alle jo Tongue

Der en nok en grund til, at så mange har en 223R.

Hvis du synes den er for almindelig, og du ikke har brug for 1-8 stigning, så er 222R et fremragende kaliber til det du beskriver.
Det kan også  ofte muligt, at finde brugte kvalitetsrifler til en særdeles fornuftig pris.
222R er meget ofte super præcis med 45-50 grains kugler.

Det er lidt vanskeligere, at finde billige hylstre, men jeg har Norma hylstre der er ladet 14 gange, så det er ikke en udgift jeg regner med.

Vh.
JCK
Svar
#5
Der er en fin lille Sako 222 til salg inde på NVF
Den er sgu sød.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#6
(07-10-2018, 09:16 PM)lunderskov Skrev: ja det er en mulighed jo, men sådan en har alle jo Tongue

.22 Hornet  Wink
Svar
#7
ja se da bare der, det jo noget i den stil vi skal have fat i eller en eller anden lille eksotisk kaliber Smile
Svar
#8
Da der er postet i rimfire corner, så er 22 Hornet og større dømt ude Cool Big Grin 

Nææ. tag en .22 Mag Smile 

Mvh

Santo
Svar
#9
.224 Valkyrie
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#10
(08-10-2018, 08:39 PM)Santo Skrev: Da der er postet i rimfire corner, så er 22 Hornet og større dømt ude Cool Big Grin 

Nææ. tag en .22 Mag Smile 

Mvh

Santo

ja du kan have ret, men så spørgsmålet er 22. mag den bedste?  Wink

(08-10-2018, 09:40 PM)Hesselager Skrev: .224 Valkyrie

den var jo endnu mere spændende  Big Grin
Svar
#11
Der er også 17WSM
Den er vidst bare ikke helt så tilgængelig herhjemme endnu..
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
så hellere 224 valkyrie bare navnet er jo fedt Big Grin
Svar
#13
Jeg har haft en 17 Remington siden 1996 og må sige at det er det morsomste kaliber jeg har haft til dato. Det har opfyldt alle kriterier mht regulering.
Kugleudvalget er absolut tilstrækkeligt til at dække hele spekteret, set ud fra en genladers synspunkt.

Efter alle disse år med 17 Remington ser jeg mig ikke tilbage og tænker om de mindre kal 17 kunne have gjort det samme eller bedre.

Kan kun anbefale en 17 Rem.


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#14
Wink 
Hvad med en 5,6x50 Mag. på en Brno Fox elller lignende, med en ordenlig kikkert på - så når du langt ud Tongue

mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)