Tråd vurdering:
  • 1 stemme(r) - 4 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken?
#21
nå fandt endelig en af de links jeg var ude efter - en hollænder (med alt på hollandsk, men tabeller/fig kan man tyde direkte) - det er MÅLINGER af en (mig bekendt) uafh. optisk kyndig - OG viser transmissions tal for dag og nat bølgelængder
https://www.houseofoutdoor.com/verrekijk...rgelijken/
det meste er alm. håndkikkerter, men der vist nogen ældre range finder i mellem et eller andet sted. En af de ældre test florerer også i engelsk version
http://home.europa.com/~telscope/Ginkel....culars.pdf

men den sammenlign artikel af range finder kikkerter (Leica, Swaro, Z) jeg en gang har set, har jeg ikke kunnet finde frem til endnu

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#22
Det kunne være denne her test:


Vedhæftede filer
.pdf   Rangefinder Test.pdf (Størrelse: 575,64 KB / Nedhentninger: 4)
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
(26-10-2018, 09:43 AM)M@X 2.1 Skrev: Det kunne være denne her test:

narj .. den kan også findes vi den førnævnte link..det jeg tænker på var et jagtmagasin i farver etc .. (måske tysksproget).. kan bare huttleme ikke huske hvad det hedder , men er nok 5år(+) gammelt test/review, så ikke de aller nyeste modeller .. mener der kun var 3 under luppen: Leica, Swaro og L

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#24
Hej.
Tak for alle svarene Smile

Jeg har valgt en Swarovski El Range 10x42. 
Efter at have siddet udenfor på en bænk hos en større østjysk butik og prøvet de forskellige var jeg ikke i tvivl længere, det var helt klart for mine halvgamle øjne at det var den som passede mig bedst Big Grin
Mvh Bjarne
Svar
#25
(27-10-2018, 09:41 PM)Tex Skrev: Hej.
Tak for alle svarene Smile

Jeg har valgt en Swarovski El Range 10x42. 
Efter at have siddet udenfor på en bænk hos en større østjysk butik og prøvet de forskellige var jeg ikke i tvivl længere, det var helt klart for mine halvgamle øjne at det var den som passede mig bedst Big Grin

Et godt valg....jeg har samme kikkert. Blev det “O” modellen eller den grønne?
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
(27-10-2018, 10:13 PM)M@X 2.1 Skrev:
(27-10-2018, 09:41 PM)Tex Skrev: Hej.
Tak for alle svarene Smile

Jeg har valgt en Swarovski El Range 10x42. 
Efter at have siddet udenfor på en bænk hos en større østjysk butik og prøvet de forskellige var jeg ikke i tvivl længere, det var helt klart for mine halvgamle øjne at det var den som passede mig bedst Big Grin

Et godt valg....jeg har samme kikkert. Blev det “O” modellen eller den grønne?
Det håber jeg... Det blev "bare" den grønne, syntes alligevel den orange blev lidt for øjnefaldene, feks ind gennem en bilrude mm.
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)