Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål om genladning til rettrækker
#1
Jeg læste engang nogle tråde omkring det med at genlade til en rettrækker (herinde), synes at huske der kunne være problemer hvis ikke man fuldsizer og evt. crimper. Jeg har søgt lidt men ikke rigtig fundet noget. Er der nogen med erfaringer eller viden om det der vil dele lidt info?
Jeg lader kun med hylstre afskudt i samme riffel, men hvis der skal fuldsizes altid er der ikke grund til at købe en necksizer.
Torben
Svar
#2
(10-11-2018, 02:11 PM)belsebub Skrev: Jeg læste engang nogle tråde omkring det med at genlade til en rettrækker (herinde), synes at huske der kunne være problemer hvis ikke man fuldsizer og evt. crimper. Jeg har søgt lidt men ikke rigtig fundet noget. Er der nogen med erfaringer eller viden om det der vil dele lidt info?

Torben

Har en god ven, som købte en Merkel Helix i 30.06.

Han havde store problemer med at repetere genladet ammunition, indtil han gik over til Small Base Seizer. Det løste problemet.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#3
Hej JCK, og hvordan er det nu med en small base seizer, er det noget med den skubber skulderen længere tilbage end en "normal" matrise ?
Svar
#4
næe, den laver et lidt smallere hylster
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Jeg har en Blaser r8 neck seizer kun har ikke oplevet nogle problemer
Svar
#6
Kji, hvilken caliber lader du til, og er det en almindelig necksizer med expander eller er det med bushings ?
Svar
#7
Det er manglende cammingforce der er skyld i problemerne ved mange rettrækkere. De mangler simpelthen kraft til lige at løsne hylsteret fordi det kun er skyttens træk i hylsteret der skal gøre det. På boltaction er der en lille vægtstangs bevægelse der lige hjælper hylsteret fri.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
(11-11-2018, 11:52 AM)M@X 2.1 Skrev: Det er manglende cammingforce der er skyld i problemerne ved mange rettrækkere. De mangler simpelthen kraft til lige at løsne hylsteret fordi det kun er skyttens træk i hylsteret der skal gøre det. På boltaction er der en lille vægtstangs bevægelse der lige hjælper hylsteret fri.

Altså når man repeterer ? Jeg troede problemet var at man ikke kan kamre patronen og måske som ovenstående siger.... bruger en small base die ?
Svar
#9
Jeg har ladet mere en 2000 skrald der "kun" var necksizet til min R8 i cal 6xc uden nogen problemer, det er med en alm necksizer med expander Smile
De skal selvfølgelige være afskudt første gang i den riffel du necksizer til .
Mvh Bjarne
Svar
#10
Mange tak for svar.

Ved i hvor man kan købe træningsammunition hvor det ikke er coatede projektiler, som de har i skyttebutikken ?

Jeg skal have nogle hylstre at starte op på.

http://skyttebutik.dk/Produkter/Sport/Am...ger-000964

Måske skulle jeg lige skrive det er 6XC Smile
Svar
#11
(14-11-2018, 08:25 PM)belsebub Skrev: Mange tak for svar.

Ved i hvor man kan købe træningsammunition hvor det ikke er coatede projektiler, som de har i skyttebutikken ?

Jeg skal have nogle hylstre at starte op på.

http://skyttebutik.dk/Produkter/Sport/Am...ger-000964

Måske skulle jeg lige skrive det er 6XC Smile

Du har PM Smile
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)