Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Say Hello to my little friend
#1
Så kom der endelig en bette ny i skabet. 

Jeg var så heldig at lave en god handel med en formand her fra sitet, så nu kan jeg næsten ikke vente med at komme ud og skyde med den
[Image: 20181124-154547.jpg]


Tikka t3x CTR ilagt et tikka sporter skæfte.
57 cm Lothar Walther pibe i kal 260rem 
Jeg venter på tilladelsen til en Hausken JM224 dæmper ankommer med Pesten.
Jeg har krøllet lidt testpatroner med 140 grains Hornady HPBT, der skal sendes afsted af 44 grains RS70
AHMEN HVOR ER DET BARE DEJLIGT MED LIDT NYT GREJ Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Ser rigtig godt ud - er det Italienere ? Tongue
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
(24-11-2018, 11:45 PM)CP Skrev: Ser rigtig godt ud - er det Italienere ? Tongue

Italienere?????????
Hvis det er flaskerne, så er det portugisere. Portvin Cool
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Nå ja , delvfølgelig Tongue

Tror det er et rigtig godt sæt, du har strikket sammen. Glæder mig til st høre mere og til at se den i virkeligheden
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Du bliver SÅ glad for den 260er...
Jeg kender til dato ikke nogen der ikke har været glade for den.
Den har desværre ikke noget fancy navn, men det duer...
Tillykke med den..
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Nu må der da være røget adskillige bønner igennem den - hvordan skyder den ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
(29-11-2018, 05:56 PM)CP Skrev: Nu må der da være røget adskillige bønner igennem den - hvordan skyder den ?

Haha ja, ingen tror det, men skolelærere kan faktisk have travlt. Så travlt at jeg er ved at gå ud af mit gode skin, fosfor jeg har slet ikke skudt med den endnu. Det er beskæmmende. I NÆSTE UGE SKAL DET SKE Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#8
Hvis du endnu ikke har skudt med den ...,........ er du godt nok en sløv hund - også mere sløv end jeg troede ( og det siger ikke så lidt)  Tongue Tongue
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Så fik jeg endeligt tid til en reel skydning med min lille ny. I mellemtiden har jeg været heldig at finde en brugt Hausken lyddæmper i Aalborg som jeg var så heldig at købe til en enddog MEGET fin pris.

Jeg havde en enkelt kort session i tunnellen hos den lokale jagtgrejspusher, men der gik det mildest talt forfærdeligt.
Jeg havde glædet mig barnligt meget til at skyde med den, så det var lidt en spand koldt vand i ansigtet, at se skudgrupper på 7-10 cm
Jeg er en af de, der indtil nu, ikke har ejet en lyddæmper og jeg må erkende at skyde med en riffel, der i den grad er dæmpet som den her,faktisk kræver tilvænning. Det er jo som at skyde med en salonriffel.

Bevares jeg havde da prøvet at skyde med lyddæmper monteret før, bare ikke på noget af mit eget og jeg må sige,  at det skulle jeg have have fået monteret noget før. For pokker hvor er det lækkert.
Jeg ladede nogen nye patroner med noget andet krudt. Jeg var egentlig overbevist om at det nu nok ikke var krudtet skyld, men min egen, men ikke desto mindre fandt jeg en slat gammelt Norma 204 i skabet og så gik jeg i gang med en række ladninger, startende med 41 grains og slut 42.5
Jeg ladede 5 i hver serie og så gik jeg i gang.

Jeg havde ikke mulighed for at komme på skydebane, så jeg stablede min viper flex på nakken og så ud på marken i retning af den gamle høj, der fik lov at agere kuglefang.
Den første ladning gik bedre end i tunnellen, men stadig ikke godt



[Image: Screenshot-20181215-152439-Range-Buddy.jpg]

De næste par ladninger gik markant bedre

[Image: Screenshot-20181215-153144-Range-Buddy.jpg]

Jeg er klar over det ikke er optimalt at teste ladninger stående, men nu var det altså lige sådan det blev gjort i dag og jeg er ellevild over resultatet.
Jeg glæder mig virkelig til at se hvad jeg kan præstere med den riffel liggende over Bipod og med rearbag
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)