Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cutting Edge
#1
Er der nogle der kender denne kugle, Er fra 2001 og slår DK-bullets og Sonic med flere længder. 

https://cuttingedgebullets.com/308-150gr...nge-raptor
Svar
#2
Mener Ulrik Henzer har brugt de alm. raptor i Afrika og meget glade for dem

Jeg har prøvet 250stk MTH 120gr til 6,5x55 = ikke noget at råbe hurra for. MTH er bore rider design med kun ét føringsbånd (seal tite)..det er for kritisk med kun ét bånd. En af mine æsker med 50stk var 2/100mm undermål i bore rider delen = nærmest faldt ned i hystereret= ikke noget stabilt modhold. Desuden er det at der kun er ét føringsbånd potentielt ustabilt mht 'wobble' lidt igennem løbet, hvis bore rider delen og løbet ikke passer 100,0000% sammen (og det kan man ikke garantere upfront)

Så den plastspids raptor du har linket til..kan ikke se om CE er begyndet at lave flere føringsriller? = hvis, så ok er de nok stabile at oplade - derimod hvis det stadig er deres bore rider/seal tite enkeltbånd = ville først check at mit løb er til den 'trange' side. Og når projektiler kommer hjem spot checke diameter på flere projektiler i hver æske

SÅ for mit ved kommende blandede boljser - men passer diameteren perfekt! til løbet, kan de være fine

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
(18-12-2018, 10:18 AM)wolf_skate Skrev: Mener Ulrik Henzer har brugt de alm. raptor i Afrika og meget glade for dem

Jeg har prøvet 250stk MTH 120gr til 6,5x55 = ikke noget at råbe hurra for. MTH er bore rider design med kun ét føringsbånd (seal tite)..det er for kritisk med kun ét bånd. En af mine æsker med 50stk var 2/100mm undermål i bore rider delen = nærmest faldt ned i hystereret= ikke noget stabilt modhold. Desuden er det at der kun er ét føringsbånd potentielt ustabilt mht 'wobble' lidt igennem løbet, hvis bore rider delen og løbet ikke passer 100,0000% sammen (og det kan man ikke garantere upfront)

Så den plastspids raptor du har linket til..kan ikke se om CE er begyndet at lave flere føringsriller? = hvis, så ok er de nok stabile at oplade - derimod hvis det stadig er deres bore rider/seal tite enkeltbånd = ville først check at mit løb er til den 'trange' side. Og når projektiler kommer hjem spot checke diameter på flere projektiler i hver æske

SÅ for mit ved kommende blandede boljser - men passer diameteren perfekt! til løbet, kan de være fine

[Image: CEB-BULLET-WEB-DRAWING_1.jpg]
For mig , ser det ud som at borerider delen kun er ca 1/3 af den cyllindriske del. Derefter kommer drivingband som bider i riffelgangen og starter rotationen, så kommer seal tite bånder som lukker gastæt. Bag den er der en grøft til overskydende materiale. Og næstsidst før boattailen ser der ud som der igen er et driving band. Derfor burde den i en vis grad ikke woble selvom din pibes diameter ligger i den høje ende. Det perfekte er selvfølgelig at borerider delen og bommene passer sammen...... og så ser det ud som om at deres messnig kugler og visse af kobberkuglerne har flere bånd 3-4 stykker
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
jo det kan jeg godt se (mht wobble) .. MEN bagenden som jeg havde i undermål på 50stk = ingen hold/starttryk, projektil 'faldt' bare ned i halsen. De designs der har 'rigtige '/'store' føringsriller der presses ind i hylsterhals har mere 'robusthed' mod fabrikationstolerencer

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)