Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Smøring af projektiler?
#1
Har mødt den påstand at det er godt lige at give projektiler en ultratynd (som i “lige en lille tåge”) coating af WD40. Formålet skulle være dels at undgå at projektil/hylsterhals river (tror jeg det hedder) og dels at undgå at de to dele korroderer sammen og dermed giver ændret/varierende starttryk efter længere tids opbevaring. Aldrig hørt om det før. Virker logisk men er det løsningen på et problem der ikke findes? Eller en ikke-løsning på et problem der faktisk findes?
Huh
9,3*57
Svar
#2
Jeg ved ikke lige med WD40 
Jeg ved at nogen anvender grafitpulver for at opnå den effekt du taler om. Om det har nogen praktisk betydning, må nogen andre, der har arbejdet med det, berette om.
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
Sådan helt uvidenskabeligt, har jeg undersøgt det.

Til min 6,5x55 er det ikke lykkedes mig, at lade Barnes TTSX 120 grain til tilfredsstillende hastighed og præcision.
Derfor gør jeg således.
Køber en æske Norma Diamond Line Felt. Trækker projektilerne af, halskalibrerer og sætter en Barnes i.
Mundingshastigheden er udmærket, og præcisionen er acceptabel.

Det spændende i denne sammenhæng er imidlertid, at Diamond Line, som er et coatet projektil, sidder lige så hårdt fast, som et ikke coatet projektil.
I det mindste føles det sådan. Jeg bruger min RCBS Bullet Puller, og jeg har lige så hårdt fat i håndtaget.

Venlig hilsen

JCK
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)