Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advarsel fransk militærriffel solgt denne uge
#1
I en af de foreninger jeg er med i, er rundsendt en advarsel om en fransk militærriffel (Lebel eller St. Etienne) solgt på et auktionssite i Danmark her i uge 7: et medlem af foreningen besigtigede riflen og konstaterede at den er forsøgt deaktiveret ved boring af et hul i undersiden af kammeret, så det ikke umiddelbart kan ses.  Riflen kan affyres men det er meget farligt. 

Medlemmet undersøgte specifikt dette da der i foreningen tidligere har været et “uheld” netop med denne type riffel med samme deaktivering. Ved dette uheld blev skæftet sprængt i stykker men ved et mirakel kom skytten intet til.  Det er ikke sikkert man er så heldig næste gang. 


Jeg ved ikke om riflen blev solgt men umiddelbart blev auktionen ikke ændret eller trukket tilbage. Desuden kan der være flere af samme slags derude. 

Jeg er ikke ude på at starte en konkurrence om at rakke en auktionsvirksomhed ned.  Man er efter min opfattelse selv ansvarlig for hvad man køber og for at undersøge “skidtet” før man køber og i hvert fald før man stopper en patron i og trykker på aftrækkeren. Men det ville nu være ærgerligt hvis der røg en underarm eller et øje. Derfor denne alt for lange advarsel.
9,3*57
Svar
#2
Ved ikke hvor længe et våben eksisterer i politiets system - i princippet burde det eksistere der for altid, selv efter våbnet er afmeldt/deaktiveret/destrueret, men have ændret status dertil.
Hvis våbnet ikke eksisterer i listen, må det være importeret illegalt.


Ved bare at noget lignende er sket før, måske 3-4 år siden.
Og det lyder til at være præcis samme "deaktivering" som dengang, at der kunne kamres en patron.

Mener da de gamle deaktiveringsregler blandt andet sagde at kammeret skulle gennembores, samt der skulle fastsvejses en stift så der ikke kan kamres en patron.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)