Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feltskydning uden om Jæger forbundet?
#21
(12-02-2019, 10:17 AM)tagergaard Skrev: @Santo. Jeg vil hellere spørge, om man burde have tilladelse til at besidde våben, når man generelt ikke kan håndtere dem forsvarligt og ikke træner regelmæssig med dem. 

Mange hilsner
Torben, riffelinstruktør i Jægerforbundet.

@tagergaard

Nu er der ingen der siger at man ikke skal være medlen af DJ, man kan også være medlem af andre forbund og der træne med sine våben der. Jeg ser det ikke som en pligt at være medlem af DJ, fordi man vil feltskydninger eller skydning i det hele taget.

Jeg nyder at komme på Ruskær riffelbane, hvor jeg gerne hjælper til og giver (forhåbentlig) nogle gode råd til de skytter der kommer der, jeg er kun medlem af DJ fordi jeg kan holder af sammenholdet på denne bane, jeg kunne lige så godt have været på den anden side af jordvolden hos Skytteforeningen.

CP, ved godt hvad jeg stikker til og tager den sikkert også med et smil.

Mvh

Santo
Svar
#22
(12-02-2019, 08:41 PM)ÆLani Skrev:
(11-02-2019, 09:46 AM)CP Skrev: @ Lani, er du heller ikke medlem af din professions fagforening, men blot lader dine kollegaer trække læsset ?

Ja, undskyld, men jeg plejer at sige det ligeud: 

Jeg håber da, at du til feltskydninger betaler dobbelt eller tre- dobbelt for at være med, således der stadig kan uddannes instruktører og skydeledere, betales forsikringer, fortsat godkendes og bestå skydebaner og hvad der nu ellers ligger bag lige den enkelte skydning. 
Istedet for bare at snylte sig med

CP hvis der er nogen der afholder en skydning udenfor Jæger forbundets regi og jeg betaler det det koster at deltage, hvori består så snylteriet? Hvis du kan argumentere for det så undgår du at skulle svare for at du kalder mig en snylter næste gang vi ses!

Det har jeg jo skrevet - DJ betaler uddannelse af skydeledere, instruktører, forsikringer, m.m.m. Altsammen der gør det muligt at der stadig kan afholdes skydninger.

Går du ikke også stadig på jagt i DK ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#23
(13-02-2019, 11:45 PM)CP Skrev:
(12-02-2019, 08:41 PM)ÆLani Skrev:
(11-02-2019, 09:46 AM)CP Skrev: @ Lani, er du heller ikke medlem af din professions fagforening, men blot lader dine kollegaer trække læsset ?

Ja, undskyld, men jeg plejer at sige det ligeud: 

Jeg håber da, at du til feltskydninger betaler dobbelt eller tre- dobbelt for at være med, således der stadig kan uddannes instruktører og skydeledere, betales forsikringer, fortsat godkendes og bestå skydebaner og hvad der nu ellers ligger bag lige den enkelte skydning. 
Istedet for bare at snylte sig med

CP hvis der er nogen der afholder en skydning udenfor Jæger forbundets regi og jeg betaler det det koster at deltage, hvori består så snylteriet? Hvis du kan argumentere for det så undgår du at skulle svare for at du kalder mig en snylter næste gang vi ses!

Det har jeg jo skrevet - DJ betaler uddannelse af skydeledere, instruktører, forsikringer, m.m.m. Altsammen der gør det muligt at der stadig kan afholdes skydninger.

Går du ikke også stadig på jagt i DK ?

Jeg har ikke været på jagt i DK de sidste 3 år og ikke sat min fod på en civil skydebane ligeså længe!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)