Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel på S&L Classic DL og S&L Hunter?
#1
Question 
Hvad er der, af forskel, på Classic DL'er og Hunter modellerne? (Riffel nok under 5 år gammel)

Jeg har fået tilbudt, en Hunter, som sælgeren siger, at er væsentlig bedre, specielt i træet, end DL modellerne.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#2
Hunter og DL er samme riffel.
Hunter bliver bare solgt af agent eller hvad sådan noget hedder, til de butikker der ikke kan handle direkte på fabrikken.
DL er til de forhandlere der kan handle direkte på fabrikken.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Har fået den Hunter, med en pibe i .243 Win, samt Weaver Rail.  Big Grin Cool

Byttede mig til den, for en PSE Freak SP jagtbue, med luksusudstyr (Hamskea Hybrid Hunter Pro Rest og Axcel Accutouch Carbon Pro sigte + jagt og bane stabilisator) og 20 Black Eagle Renegade pile.
Mine skuldre holdt ikke, til bueskydning. Sad

Han havde også en 22-250 pibe samt et GRS Skæfte. Overvejer stadig det GRS Skæfte.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
(27-05-2020, 01:56 PM)JRexA Skrev: Har fået den Hunter, med en pibe i .243 Win, samt Weaver Rail.  Big Grin Cool

Byttede mig til den, for en PSE Freak SP jagtbue, med luksusudstyr (Hamskea Hybrid Hunter Pro Rest og Axcel Accutouch Carbon Pro sigte + jagt og bane stabilisator) og 20 Black Eagle Renegade pile.
Mine skuldre holdt ikke, til bueskydning. Sad

Han havde også en 22-250 pibe samt et GRS Skæfte. Overvejer stadig det GRS Skæfte.

Jeg har haft gode resultater med 80grs TTSX (MRP & 203b) og 85grs Sierra GK HPBT (203b) i en S&L 243Win pibe. Skriv evt. PM for tips Smile
Svar
#5
Tak for tilbuddet.

Men genladning er desværre ikke aktuelt, heroppe i Grønland.
Ammo priser er rimelige(189/20 Sako GameHead/Speedhead), og genladning uforholdsmæssigt dyrt (Ingen lokale har krudt, og det er farligt gods, så læg kr. 1000 på, i Fragt, for krudt og fænghætter)

Jeg har primært købt Gamehead 100 grains, der går 950 m/s
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
(29-05-2020, 03:38 PM)JRexA Skrev: Tak for tilbuddet.

Men genladning er desværre ikke aktuelt, heroppe i Grønland.
Ammo priser er rimelige(189/20 Sako GameHead/Speedhead), og genladning uforholdsmæssigt dyrt (Ingen lokale har krudt, og det er farligt gods, så læg kr. 1000 på, i Fragt, for krudt og fænghætter)

Jeg har primært købt Gamehead 100 grains, der går 950 m/s

OK, det bliver nok ikke svært at finde noget den holder af Wink 

Hvad bruges en 6mm til på Grønland ? Ræv ? Fugl ?

Jeg har kun lavet geologisk feltarbejde på Blossevillekysten på Østgrønland i 1995, og der var det gamle Grønlands Geologiske Undersøgelse's ramponerede udvalg af M1 karabin til mig. Kunne ikke ramme paprullen fra min Bowmore Whisky på 20m. Det var vist kun ment som skræmmevåben Big Grin

Men der blev da skudt en bjørn i selvforsvar, ikke af mig dog. Fik Isbjørnegryde når vi var i basislejren, Sødalen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)