Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#16/5 #kanikkevente #sommerbuk
#1
Kære alle

Med spænding kørte jeg i eftermiddag ud til reviret for at hente vildtkameraet hjem. Det har stået ved mosen i ca 4 uger.
Ud over fine billeder af ræve, harer, råer og et par grævlinger var der er også nogle fotos af denne buk:

[Image: MDTC1544.jpg]

[Image: MDTC1545.jpg]

Nu håber jeg bare, at han bliver i området og er fejet og flot til den 16/5  Big Grin 

mvh Lars

Jeg tror, at det er den samme buk, som jeg så sidste år i april. De lange bagsprosser virker bekendte...

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Det bliver spændende. Jeg håber at kunne læse en spændende beretning om jagten på denne flotte fyr i løbet af foråret.
Knæk og bræk
Venligst
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
Spændingen stiger...

[Image: C19-E0-BFC-CA4-C-49-BA-A9-E4-4230690-B3-CF3.jpg]

[Image: 99-C52-C6-D-B7-E2-4-DA6-8013-9-C493-FE4892-A.jpg]

[Image: B2-F883-E6-ABB6-446-B-AA16-8-D12-C3-DD18-D7.jpg]

Junior er klar ;-)
Mvh lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Han er ellers fin ham der. Selvom det er svært er han da vist værd at vente på. Knæk og bræk når du når så langt.  Smile
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#5
Jeg misunder jer den forventningens glæde til bukkejagten. Har selv skudt så mange bukke, at jeg ikke gider mere, selvom jeg bare kan åbne et vindue i huset for at nedlægge en, endsige nedlægge 2-3 stykker i 3100tdr statskov, hvor kun knap 1/2 af os 15 mand i konsortiet er aktive bukkejægere.
Derimod står jeg gerne op og følger min hustru på pürsch efter forårsbukken(hun har kun skudt 31stk i DK), og her smittes jeg af den enthusiasme, som Lars M. L. også rammes af fra sin søn.
Så vi har forskellige tilgange til de første 14 dage af bukkejagten, hvor Naturen står frisk og jomfruelig.
Svar
#6
[/url]Intet er som forventningens glæde, men det er nu også fedt når det lykkes...

Sidste weekend var vi ude at sætte en to-personers skydestige op samt beskære buske og træer, så der var var frit skudfelt fra stigen.
[Image: C08-BD490-C977-4-BA9-AD50-D8-C86-F291749.jpg]
[url=https://ibb.co/vxCXCQM][Image: 548935-B3-267-F-4-F09-B57-F-BDF4187-ACD62.jpg]

I går morges var jeg så på plads i stigen. Børnene var i skole og Viggo håbede inderligt, at jeg ikke ville skyde noget Big Grin . Morgenen var klar og kølig. Naboen har lige slået græs på nogle omkringliggende marker og på vej på plads så jeg en ræv. Efter tre timer i stigen måtte jeg konstatere, at Viggo havde fået sit ønske opfyldt, idet jeg blot havde set en smalrå.

I aftes var vi helt klar - Viggo og jeg. På vejen i bilen blev chancer, kalibre og skudafstande drøftet. Parolen var klar; vi håbede at få chance til bukken fra vildtkameraet, men mindre kunne også gøre det, da Viggo aldrig har været med at nedlægge en buk. Et ufravigeligt krav var dog at bukken skulle være fejet. 
Vel fremme sneg vi os på plads. Efter cirka 45 minutter opdagede vi en ræv, som sad på engen ca 70 meter fra os. Jeg havde ikke set den komme. Efter et par minutter gabte den og lagde sig ned i græsset, så man kun kunne se spidserne af to trekantede ører. Måske havde den ligget der i solen hele tiden?

[Image: 747-B9-A0-A-5-FCC-4600-876-C-C1017-D9-C9-DA7.jpg]

Efter yderligere ca 45 minutter opdagede jeg en bevægelse ved en nyplantning lige udenfor mosen. Et dyr kom ud på ca 55 meters afstand og gik skråt væk fra os ind mod mosen. Jeg havde solen i øjnene, så jeg kunne ikke se, om det var en buk. Op med riflen. Jo, det var bukken. Jeg gav et "bav", så bukken stoppede op og drejede sig en smule. Et skud på bladet og bukken lå i græsset... 

[Image: CEB58631-CDF9-4-E94-8133-4-A73-FC6-E48-E1.jpg]

[Image: B00-EC5-C7-F29-E-4-AE7-A828-B605-E5-E989-C3.jpg]

[Image: 9156-D662-B76-D-406-C-9-C67-1-EFE77-FB09-B2.jpg]

Jeg ved ikke, hvem der var mest stolt og glad far eller søn. Døm selv.

Knæk og bræk derude.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Tillykke med den flotte buk og den gode historie.

Hvem der er mest stolt og glad? Den er dælme svær og sige.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
(17-05-2019, 10:43 AM)Lars M. L. Skrev: [/url]Intet er som forventningens glæde, men det er nu også fedt når det lykkes...

Sidste weekend var vi ude at sætte en to-personers skydestige op samt beskære buske og træer, så der var var frit skudfelt fra stigen.
[Image: C08-BD490-C977-4-BA9-AD50-D8-C86-F291749.jpg]
[url=https://ibb.co/vxCXCQM][Image: 548935-B3-267-F-4-F09-B57-F-BDF4187-ACD62.jpg]

I går morges var jeg så på plads i stigen. Børnene var i skole og Viggo håbede inderligt, at jeg ikke ville skyde noget Big Grin . Morgenen var klar og kølig. Naboen har lige slået græs på nogle omkringliggende marker og på vej på plads så jeg en ræv. Efter tre timer i stigen måtte jeg konstatere, at Viggo havde fået sit ønske opfyldt, idet jeg blot havde set en smalrå.

I aftes var vi helt klar - Viggo og jeg. På vejen i bilen blev chancer, kalibre og skudafstande drøftet. Parolen var klar; vi håbede at få chance til bukken fra vildtkameraet, men mindre kunne også gøre det, da Viggo aldrig har været med at nedlægge en buk. Et ufravigeligt krav var dog at bukken skulle være fejet. 
Vel fremme sneg vi os på plads. Efter cirka 45 minutter opdagede vi en ræv, som sad på engen ca 70 meter fra os. Jeg havde ikke set den komme. Efter et par minutter gabte den og lagde sig ned i græsset, så man kun kunne se spidserne af to trekantede ører. Måske havde den ligget der i solen hele tiden?

[Image: 747-B9-A0-A-5-FCC-4600-876-C-C1017-D9-C9-DA7.jpg]

Efter yderligere ca 45 minutter opdagede jeg en bevægelse ved en nyplantning lige udenfor mosen. Et dyr kom ud på ca 55 meters afstand og gik skråt væk fra os ind mod mosen. Jeg havde solen i øjnene, så jeg kunne ikke se, om det var en buk. Op med riflen. Jo, det var bukken. Jeg gav et "bav", så bukken stoppede op og drejede sig en smule. Et skud på bladet og bukken lå i græsset... 

[Image: CEB58631-CDF9-4-E94-8133-4-A73-FC6-E48-E1.jpg]

[Image: B00-EC5-C7-F29-E-4-AE7-A828-B605-E5-E989-C3.jpg]

[Image: 9156-D662-B76-D-406-C-9-C67-1-EFE77-FB09-B2.jpg]

Jeg ved ikke, hvem der var mest stolt og glad far eller søn. Døm selv.

Knæk og bræk derude.
Mvh Lars
 fedt stort tillykke til knægten med "han´s" første buk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#9
Jeg har været sammen med Viggo og Lars hele dagen idag - og Viggo smilede op til begge ører, tydligt at han vinder dysten om stolthed.
Han ved alt om kalibre, rifler, vildtkending etc. han bliver en dygtig jæger - han har den bedste læremester.

Knæk og bræk med den næste oplevelse...
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#10
Hej Lars
Stort tillykke til jer begge.
Det var en flot buk, især bagsprosserne var vilde.

Mvh

Michael
Svar
#11
Tillykke til Lars og Søn med den fine buk  Smile
Svar
#12
Stort tillykke med den fine buk
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#13
Stort tillykke Lars !

Dejligt at have næste generation med, og også at kunne leve op til deres ønsker en gang imellem. Så får man lige selv  et sus af den begejstring man startede med.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Så blev det min tur, denne buk har jeg ikke set siden en uge før 16 maj.
Jeg troede han var skudt ved naboen.
i dag satte jeg mig ud kl 0730, og havde ikke siddet i mere end 15 min før han kom frem, han gik dog ind i nogle buske 25 m fra tårnet, og lagde sig til at æde og slappe af.
kl 0820 rejste han sig og jeg gjorde det samme.
han er skudt 10 meter fra tårnet.
[Image: IMG-0751.jpg]
Svar
#15
Årets første billeder fra kameraet ved mosen er ikke helt så lovende som sidste år, men den store kan nå at dukke op endnu.



[Image: buk1.jpg]

[Image: buk3.jpg]

[Image: buk4.jpg]

Der er dog en del billeder af råvildt på kameraet inkl en drægtig rå eller to.
[Image: r-vild-spring1.jpg]

[Image: R-vildt-spring.jpg]



God påske
vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#16
hmm, ingen store bukke på kameraet i mosen i år. Der var flere fejninger og en del billeder af ham her:

[Image: MDTC4255.jpg]

Det ligner en ung buk, men måske kommer storebror forbi.
vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
Jeg har ikke været ude for at kigge endnu, men jeg glæder mig ekstra meget i år, knægten har nemlig fået plads i konsortiet så vi satser på at vi begge skal afsted d. 16, jeg mangler lige at høre fra et par af de andre, men er der kun plads til 1 af os bliver det knægten, jeg håber i det tilfælde at jeg får lov til at følges med ham uden riffel, han fik for 10 år siden lov til at få 2 forsøg på "min" buk inden jeg startede og det lykkedes i sidste øjeblik, det var faktisk en af de bedste jagtoplevelser jeg har haft, så i år ser jeg hellere at han får sin buk nr. 2 end at jeg får en, damn, jeg må være ved at blive gammel eller godhjertet :-).
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#18
Nååh, med den 'nye' riffle er du nok ikke så villig til at træde i baggrunden. Den skal smage 'First blood'
H
Hogmeister
Svar
#19
Jo, men junior er osse kun hjemme i weekenden og jeg har fri ugen efter så nu ser vi  Big Grin
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#20
Knæk og bræk i morgen
vh Viggo og Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)