Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minus lyddæmper
#1
I forbindelse med, at jeg fik lyddæmper på min 6,5x55 riffel, blev riflen afkortet med ca. 10 cm. Jeg har nu erfaret, at lyddæmper ikke er tilladt i Polen, som skal besøges til efteråret.
Kan jeg bruge riflen uden lyddæmper( efter indskydning naturligvis) eller vil det gå ud over præcisionen? Kan en mundingsbremse evt. anbefales?
Mvh Vøni
Svar
#2
Hej Vøni

Min 6,5'er er også blevet kappet i forb med montage af lyddæmper. Det har ikke forringet præcisionen - heller ikke når jeg skyder uden dæmper. Dog bliver jeg hver gang irriteret over støjen, så jeg ville aldrig overveje at montere en mundingsbremse, som forværrer larmen for skytte og især den polske guide, som står ved siden af.

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
(03-04-2019, 08:42 PM)Lars M. L. Skrev: Hej Vøni

Min 6,5'er er også blevet kappet i forb med montage af lyddæmper. Det har ikke forringet præcisionen - heller ikke når jeg skyder uden dæmper. Dog bliver jeg hver gang irriteret over støjen, så jeg ville aldrig overveje at montere en mundingsbremse, som forværrer larmen for skytte og især den polske guide, som står ved siden af.

mvh Lars

Skyd du bare uden dæmper vildtet opdager aldrig forskellen, hvis du rammer i første skud... Smile
Svar
#4
(03-04-2019, 08:42 PM)Lars M. L. Skrev: Hej Vøni

Min 6,5'er er også blevet kappet i forb med montage af lyddæmper. Det har ikke forringet præcisionen - heller ikke når jeg skyder uden dæmper. Dog bliver jeg hver gang irriteret over støjen, så jeg ville aldrig overveje at montere en mundingsbremse, som forværrer larmen for skytte og især den polske guide, som står ved siden af.

mvh Lars

Helt enig med Lars.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#5
Jeg kortede et 6.5 løb til en Sauer STR ned fra 73 til 55cm, et Tikka Varmint 3006 fra 61 til 50cm, og jeg blev meget glad for de mere håndterbare rifler, dæmper eller ej. Præcisionen var intakt.

Er det de sikre m/s ekstra du jager, så lad løbet være langt. Sætter du pris på handyness, så kort ned. 
De sikre m/s er ift til de mere vovede m/s du kan finde ved at lade op imod- eller over Max tryk.

BOTTOMLINE: Rejs ud og vær glad Smile

PS: Jeg er osse enig med Lars  Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)