Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny brugt håndkikkert til billige penge
#1
HVAD skal man købe. 

Min "gode" gamle og meget slidte no-name håndkikkert (10x42) kunne tilsyneladende alligevel ikke holde til at ligge på brændeovnen. Jeg havde lagt den der og efterfølgende fuldstændigt hovedløst tændt op i brændeovnen uden at opdage den lå der Angry Angry Angry Angry Angry Jeg troede ganske naivt at den havde overlevet, men den gik desværre alligevel ikke.

Sådan noget sker sgu aldrig når der er overskud på kontoen, så nu står jeg og skal lede efter et billigt alternativ. Jeg havde ellers svoret at næste gang jeg skulle skifte kikkert, så skulle der stå "noget fint" på siden af den. 

Jeg leder derimod nu efter et brugt, billigt og naturligvis, så godt som muligt alternativ. 
Den skarpe læser vil nu øjeblikkeligt konstatere at BILLIGT ikke harmonerer med GODT, men nød lærer nøgen kvinde at spinde, så jeg må se hvad jeg kan finde til en god pris inden bukkejagten. 
Hvad kan I anbefale.
Jeg har tidligere haft held med Hawke riffelkikkert til blandet brug, men har ingen erfaring med deres håndkikkerter. 
Giv en melding, hvis I har gode råd eller endnu bedre, hvis I har noget godt og billigt jagt-håndkikkert liggende. 

Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Wink 
Hvad er dit absolutte max?
Og hvad er dit absolutte max hvis der står noget fint på den ? Cool
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
(24-04-2019, 01:24 PM)CP Skrev: Hvad er dit absolutte max?
Og hvad er dit absolutte max hvis der står noget fint på den ? Cool

Sig nu bare hvad du har liggende  Big Grin Big Grin Big Grin

Det absolutte max er sgu svært. Jeg tænker jeg vil vride min møgnærige (Læs fattige) jyderøv i retning af et par tusinde, men gerne mindre. Har kigget på en ny Vortex på bud og de kan langes over disken for i nærheden af 2 kilo. OG ja, jeg ved sgu godt der ikke kan købes meget lækkerheds-kikkert for de penge   Confused
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Mine drenge har fået en håndkikkert i julegave tidligere - jeg har købt en Minox 8x42 Hos K. O. Skov til 1500,- kr.

Nogle dage tager (låner) jeg deres Minox frem for min egen Zeiss med afstandsmåler - Minoxen vinder ift. vægt og ergonomi, kvaliteten af glas/Lys er jeg imponeret over ift. pris.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
(24-04-2019, 02:42 PM)klokker Skrev:
(24-04-2019, 01:24 PM)CP Skrev: Hvad er dit absolutte max?
Og hvad er dit absolutte max hvis der står noget fint på den ? Cool

Sig nu bare hvad du har liggende  Big Grin Big Grin Big Grin

Det absolutte max er sgu svært. Jeg tænker jeg vil vride min møgnærige (Læs fattige) jyderøv i retning af et par tusinde, men gerne mindre. Har kigget på en ny Vortex på bud og de kan langes over disken for i nærheden af 2 kilo. OG ja, jeg ved sgu godt der ikke kan købes meget lækkerheds-kikkert for de penge   Confused
En Zeiss 10x42. 
Tråden må stadig ligge under Køb/salg. 
Prisen kan ........... varieres.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
http://gunsandpowder.dk/shop/893-tilbud/...lite-8x42/
kender ikke til den men halv pris?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)