Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transit med våben igennem GB efter brexit
#1
Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...
Svar
#3
(17-02-2019, 08:02 PM)Marion Morrison Skrev:
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...
Hvem flyver du med til USA, når du har våben med.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
(17-02-2019, 08:20 PM)Rolin Skrev:
(17-02-2019, 08:02 PM)Marion Morrison Skrev:
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...
Hvem flyver du med til USA, når du har våben med.

/Rolin
@Rolin

Der er da mange muligheder

Direkte

Norwegian
SAS

Via andre lufthavne

KLM
Air France
Lufthansa
Swiss

Bare for at tage de nærmeste Rolleyes 

Mvh

Santo
Svar
#5
(17-02-2019, 09:40 PM)Santo Skrev:
(17-02-2019, 08:20 PM)Rolin Skrev:
(17-02-2019, 08:02 PM)Marion Morrison Skrev:
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...
Hvem flyver du med til USA, når du har våben med.

/Rolin
@Rolin

Der er da mange muligheder

Direkte

Norwegian
SAS

Via andre lufthavne

KLM
Air France
Lufthansa
Swiss

Bare for at tage de nærmeste Rolleyes 

Mvh

Santo
@Santo
Det er desværre ikke alle der tager våben med.
Hvor mange gange skal man skifte fly, jeg flyver helst med max. 1 stop og helst ikker mere end 2 timers ventetid.
Norwegian flyver ikke til Denver uden stop i England, kun direkte fly til Orlando og retur til København på mandage, tager man Iceland air og tager en dag på Island så er der problem med at opbevare våbnet på hotellet, ja man kan jo altid låne et våben på plads, men det er ikke det samme som at have sin eget våben med.
Holland er no go uden en transit tilladelse, som kan tage op til 8 uger af få og man får oftest svar 1 uge inden afrejse.

Man skal jo også se lidt på hvad det koster at flyve.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
(17-02-2019, 11:02 PM)Rolin Skrev:
(17-02-2019, 09:40 PM)Santo Skrev:
(17-02-2019, 08:20 PM)Rolin Skrev:
(17-02-2019, 08:02 PM)Marion Morrison Skrev:
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...
Hvem flyver du med til USA, når du har våben med.

/Rolin
@Rolin

Der er da mange muligheder

Direkte

Norwegian
SAS

Via andre lufthavne

KLM
Air France
Lufthansa
Swiss

Bare for at tage de nærmeste Rolleyes 

Mvh

Santo
@Santo
Det er desværre ikke alle der tager våben med.
Hvor mange gange skal man skifte fly, jeg flyver helst med max. 1 stop og helst ikker mere end 2 timers ventetid.
Norwegian flyver ikke til Denver uden stop i England, kun direkte fly til Orlando og retur til København på mandage, tager man Iceland air og tager en dag på Island så er der problem med at opbevare våbnet på hotellet, ja man kan jo altid låne et våben på plads, men det er ikke det samme som at have sin eget våben med.
Holland er no go uden en transit tilladelse, som kan tage op til 8 uger af få og man får oftest svar 1 uge inden afrejse.

Man skal jo også se lidt på hvad det koster at flyve.

/Rolin

Jeg blev i forbindelse med efterårets tur til Skotland taget noget så læsterligt i r.... af British Airways som dem vil jeg gerne advare mod at bruge, hvis man skal have våben med på turen.

Jeg rettede henvendelse til dem før jeg skulle afsted og spurgte til, hvordan man fik våben med og hvad det kostede. Fik oplyst, at jeg først skulle købe billetten og derefter med den i hånden rette henvendelse og få booket våben - prisen var £50. Således så gjort, men efter køb af billet var prisen nu £100... Da vi så mødte op i lufthaven viste det sig, at prisen ikke bare var de £100 - man skulle oven i de £100 betale for en ekstra kuffert (ca £50 på toppen). 

Til gengæld var deres sagsbehandling i særklasse den mest elendige jeg nogensinde har oplevet, når det kommer til at få våbnene checket ind. Til trods for at vi mødte op før check in skranken overhovede åbnede og derfor stod allerforest i køen endte vi med at måtte løbe gennem lufthavnen for overhovedet at nå flyet. Undervejs måtte vi stå med en vred hob af øvrige passagere bag os, der ikke kunne komme til at aflevere deres baggage fordi BA allokerede alt deres check-in personale til at betjene os (vi var 5).

Jeg er ikke gnier og synes egentligt, at ethvert selskab selv kan sætte deres priser som de vil og så kan jeg som kunde finde det tilbud, der passer mig. Det der pisser mig af er at blive lokket ind i folden med en pris på £50 og så ende med en pris omkring de £150 for elendig service. Bemærk, at da jeg blev præsenteres for prisen på de £100 forsøgte jeg at få refunderet de billetter jeg havde købt (og så flyve med Lufthansa i stedet), det blev nægtet med henvisning til at prisen stod korrekt beskrevet på deres hjemmeside - så forvent ikke konduite ifbm. En misforståelse.

Mvh.
Anders Høyer Svendsen
Svar
#7
Lufthansa ud over Frankfurt til Denver, ventetid i Frankfurt 2 timer og 20 min.

Air Canada hjem over Toronto, Ventetid Toronto " timer og 47 min.

Pris DD 6000,- Begge tager våben med.

Mvh

Santo

(18-02-2019, 09:26 PM)Santo Skrev: Lufthansa ud over Frankfurt til Denver, ventetid i Frankfurt 2 timer og 20 min.

Air Canada hjem over Toronto, Ventetid Toronto " timer og 47 min.

Pris DD 6000,- Begge tager våben med.

Mvh

Santo

Tjekkede lige booker du fra CPH med Delta, mellemlanding i USA til Denver og du er medlem af deres miles/Flying Blue kan du få en extra kuffert med gratis, den kan være en våbenkuffert.

Santo
Svar
#8
(17-02-2019, 08:02 PM)Marion Morrison Skrev:
(17-02-2019, 07:49 PM)Rolin Skrev: Hvordan kommer det til at gå folk der skal rejse med våben i transit igennem England efter brexit, jeg har forgæves forsøgt at få et svar fra ambassaden i Sverige, da der ikke er nogen der ved hvordan de skal forholde sig til dette endnu.

/Rolin

Jeg har ikke svaret, men personligt undgår jeg helst GB+Våben da jeg kun er blevet forulempet og behandlet dårligt da jeg var der...

Jeg er enig, men jeg tror ikke det bliver nemmere.
/Jens
Svar
#9
Man kan vel heller ikke forvente et kvalificeret svar før EFTER Brexit har fundet sted.
H
Hogmeister
Svar
#10
Brexit eller ikke, det betyder ikke noget som helst, UK er lort. Jeg er dog kun arresteret een gang og mistet et fly 2 gange, men det er også nok. Uk har god jagt, men de skal passe på. Vi/jeg er pt. lidt lorens om vi skal tage til Birmingham efter CW, Muntjac og duer, og jeg ligesom ikke orker det, og så billigt er det heller ikke.

Erfaringen med UK, (Nordireland, Irland, Scotland, England og transit), at våben er vanskelige at håndtere fra Danmark uanset arrangør eller flyselskab. Derfor er mit råd/erfaring, hvis du vil skyde i UK med egen riffel, så kontakt manden med jagten i UK og flyselskaben inden du overhovedet har den tanke (i god tid) at gå på jagt i UK, ellers betaler du bare de 35 pund om dagen for at låne/leje en riffel. Bevares Scotland er lidt mere human, men ikke meget.

Transit med våben gennem UK (Sydafrika og Zambia) er en absolut no-go, end ikke tænk på det. Hvis du er glad for din riffel, så lad vær. Hvis det gælder US, så lån/køb/lej en riffel hos outfitteren  og hav en montage til den lejede riffel med til din egen kikkert (hvis du betaler 50K for rejsen er det små nødder i forhold) og er den billigste måde at bruge din egen optik på den måde og få lidt følelse med jagten/skuddet.

5 cent, osv....

mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
(28-02-2019, 05:50 PM)THORLAK Skrev: Brexit eller ikke, det betyder ikke noget som helst, UK er lort. Jeg er dog kun arresteret een gang og mistet et fly 2 gange, men det er også nok. Uk har god jagt, men de skal passe på. Vi/jeg er pt. lidt lorens om vi skal tage til Birmingham efter CW, Muntjac og duer, og jeg ligesom ikke orker det, og så billigt er det heller ikke.

Erfaringen med UK, (Nordireland, Irland, Scotland, England og transit), at våben er vanskelige at håndtere fra Danmark uanset arrangør eller flyselskab. Derfor er mit råd/erfaring, hvis du vil skyde i UK med egen riffel, så kontakt manden med jagten i UK og flyselskaben inden du overhovedet har den tanke (i god tid) at gå på jagt i UK, ellers betaler du bare de 35 pund om dagen for at låne/leje en riffel. Bevares Scotland er lidt mere human, men ikke meget.

Transit med våben gennem UK (Sydafrika og Zambia) er en absolut no-go, end ikke tænk på det. Hvis du er glad for din riffel, så lad vær. Hvis det gælder US, så lån/køb/lej en riffel hos outfitteren  og hav en montage til den lejede riffel med til din egen kikkert (hvis du betaler 50K for rejsen er det små nødder i forhold) og er den billigste måde at bruge din egen optik på den måde og få lidt følelse med jagten/skuddet.

5 cent, osv....

mvh Thorlak

Enig med Thorlak, så længe UK gør det så besværligt at bruge penge i deres land, så bliver det andre rejsemål for mig.
Svar
#12
Som linksskytte og dedikeret til Blaser R8 med successkæfte og en kvalitetssigtekikkert med fabriksfremstillet ballistikring til en specifik ammunition, er der vist stærkt begrænsede muligheder for at leje en tilsvarende riffel on location, så jeg forstår dælme godt, at jægere på udlandsjagt foretrækker egne våben, uanset besværet!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)