Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God Bukkejagt 2019
#1
Thumbs Up 
Knæk & bræk med bukke jagten i morgen 
håber i  har grejet i orden og held i sprøjten  Smile
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#2
knæk og bræk Smile
Svar
#3
Grejet har jeg, heldet til gengæld................... Nogen påstår at alt godt kommer til den som venter.... Syntes faktisk efterhånden jeg har ventet længe nok...
Knæk og bræk til alle jer,  der også skal afsted. Jeg vil tænke på jer når jeg sidder og banker lærdom ind i hovedet på mine elever. I morgen aften derimod.....
Der er der dømt bukkejagt for mit vedkommende...
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Grejet var klar, men det var bukken desværre ikke.

[Image: IMG-20190516-053815.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
[Image: FA123706-10-A9-410-A-B0-A3-AD6-D6-CC73-C69.jpg]

[Image: 8-D162507-BB76-425-F-9-BC1-6235-E9-F1-DB84.jpg]
Edit: indsat nogle slørede billeder fra sidste år - taget gennem kikkert. Bukken sidder kl 10, under et fyrretræ. I burde sagtens kunne se hvorfor jeg kalder ham, som jeg gør - edit slut. 


Jeg synes egentlig jeg havde heldet med mig. 
Var afsted fra kl. 04.30 i morges, nej- i nat sgu. 
Sad rigtig skidt da jeg fik solen lige ind i øjnene, men det var det eneste sted jeg kunne sidde ved engen, hvor jeg ved der går en rigtig stor buk - flere i området siger det er den største buk de nogensinde har set, jeg så dog kun en rå i morges. 
Kl. 9.30 gik jeg i seng igen og kl. 9.54 tager konen et billede af en anden stor buk jeg rigtig gerne vil skyde i år - vi kalder ham “ næseplets bukken”, han har den største og flotteste helt hvide næseplet jeg nogensinde har set, dvs hans far havde/ har også - jeg ved ikke om han er skudt - men ham her har jeg haft til at gå et par år og en lignende - den jeg tror er hans far, nogle år før. 

Jeg ved naboen også jagter ham, så det er da heldigt( for mig) at han ikke skød ham her til morgen.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Hey CP maaske du skulle sende konen paa jagt og blive i sengen!
H
Hogmeister
Svar
#7
(16-05-2019, 03:58 PM)hogmeister Skrev: Hey CP maaske du skulle sende konen paa jagt og blive i sengen!
H
Ud over at passe blomsterne, skal kvinder bare blive i huset. Det var da hun vandene krukkerne på terrassen, hun så bukken. 
Jeg er ABSOLUT ikke tilhænger af kvindelige jægere - modefænomen. 
Det eneste fascinerende ved kvindelige jægere, er på riffelskydebanen.
Når de ligger i liggende skydestilling og skal løfte sig op på albuerne, spænder de bagdelen. 
Der kan der godt være få fascinerende øjeblikke,  ved at stå bagved.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
(16-05-2019, 09:46 PM)CP Skrev:
(16-05-2019, 03:58 PM)hogmeister Skrev: Hey CP maaske du skulle sende konen paa jagt og blive i sengen!
H
Ud over at passe blomsterne, skal kvinder bare blive i huset. Det var da hun vandene krukkerne på terrassen, hun så bukken. 
Jeg er ABSOLUT ikke tilhænger af kvindelige jægere - modefænomen. 
Det eneste fascinerende ved kvindelige jægere, er på riffelskydebanen.
Når de ligger i liggende skydestilling og skal løfte sig op på albuerne, spænder de bagdelen. 
Der kan der godt være få fascinerende øjeblikke,  ved at stå bagved.

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Svar
#9
Jeg har medlidenhed med dig.
Saa skulle du møde min kone paa jagt. Uden at kende dig, vil jeg til enhver tid stille hende op mod dig i skydefærdigheder.
Hun slog Eunice Berger (Berger Bullets) i en skyde konkurrance, og hun er proffesionel Bench Rest Shooter!
Hun skød, og det er dokumenteret af andre, en præriehund, paa størrelse med et egern, paa 541 yards i South Dakota!
Hun er en eminent pistol og revolver skytte (Jeg ville ikke komme uanmeldt ind i huset her efter sengetid)
Du kan roligt tage hende med paa jagt. Jeg har gaaet paa jagt med dusinvis af mænd, og hun er stadig min fortrukne jagtpartner. Har temeramentet, taalmodigheden og færdighederne.
H
Hogmeister
Svar
#10
(17-05-2019, 12:29 AM)hogmeister Skrev: Jeg har medlidenhed med dig.
Saa skulle du møde min kone paa jagt. Uden at kende dig, vil jeg til enhver tid stille hende op mod dig i skydefærdigheder.
Hun slog Eunice Berger (Berger Bullets) i en skyde konkurrance, og hun er en proffesionel Bench Rest Shooter!
Hun skød, og det er dokumenteret af andre, en præriehund, paa størrelse med et egern, paa 541 yards i South Dakota!
Hun er en eminent pistol og revolver skytte (Jeg ville ikke komme uanmeldt ind i huset her efter sengetid)
Du kan roligt tage hende med paa jagt. Jeg har gaaet paa jagt med dusinvis af mænd, og hun er stadig min fortrukne jagtpartner. Har temeramentet, taalmodigheden og færdighederne.
H

og hun ser sikkert også bedre ud en CP  Big Grin Big Grin Angel Rolleyes
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
Det haaber jeg da.

[Image: IMG-3314.jpg]
H
Hogmeister
Svar
#12
Åh nej - nu igen, god skytte = god jæger Angry  
Enhver kan skyde, der skal en jæger til at lade være. 
En god jæger er i min optik den der skyder mindst
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Aw, come on CP. Du kan retfærdigøre alting hvis du bliver ved længe nok!
Ikke alene er hun en fabelagtig skytte, men ogsaa en fortrinlig jæger. Hun har gejsten og lysten til det.
"En god jæger er i min optik den der skyder mindst" Hvad mener du med det?? Færreste skud pga for mange forbiere, eller kun lige skyder det mest nødvendige til husbehov?
Vi driver hverken storvildt jagt eller fuglejagt paa trods af min stilling som skovfoged her (nu penioneret) for vi kan ikke lide at spise vildt.
Saa den jagtform vi udøver, gælder det netop om at skyde saa meget, og paa saa lang afstand som muligt. Spørg bare M@X.
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)