Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg er kommet til at købe en gård i Skåne...
#1
I et rent impulskøb er jeg vist nok kommet til at købe en mindre landejendom (godt 40 tdrl) i Skåne inklusive en veludrustet maskinpark....jeg er sikker på, at det primært skyldtes den inciterende panfløjtemusik i ejendomsmæglerforretningen og det faktum, at han havde lagt den frem lige i børnehøjde henne ved kassen, således at drengen i mig uværgeligt overtog styringen af min krop og plagede min kone til hun af afmagt sagde ja. (Jo, jeg vrælede og kastede mig rundt på gulvet)
Vi var ellers kun gået derind for at spørge om vej til et offentligt toilet - og nu håber vi så blot på, at vi ikke i bogstaveliog forstand kommer helt på ski...en.
Hvorom alting er, så er dette forum fra efteråret at betragte som skånsk/dansk....[8D]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Tillykke - hvor ærred hva' - jeg har en ejendom ved Vittsjö.
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#3
Tillykke herfra også, håber i kan finde jer til rette hinsidan, ellers er der jo ikke så langt "hjem"...[Big Grin]

Hilsen

R93
Svar
#4
kæmpe tillykke!
- man skal simpelthen bare skrige og vræle i gulvhøjde?
..damn jeg vidste der var noget jeg gjorde galt..
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Michael Intile

Tillykke - hvor ærred hva' - jeg har en ejendom ved Vittsjö.
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire



Så bli'r vi næsten naboer...ejendommen ligger få kilometer nord for Vinslöv...du kan jo kigge forbi og få en lille en (fra kassen ... ikke kassen)...vi regner med indflytning omkring oktober.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Jammen Tillykke da...det bliver da´hyggeligt når vi skal til housewarming... [Big Grin]

Jeg går også med det lidt i tankerne, sammen med et par jagtkompisser. Man skulle bare ha´købt for 15 år siden mens priserne var lidt mere overkommelige...

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#7
Så er Jens Ulrik pakket ned

Jeg har i søndags og i går (torsdag) hjulpet Jens og frue + unger med flytning. Min krigsminister hjalp med ungerne og jeg blev udnævnt til "flyttemand Olsen"...[xx(]..Jens er jo en rigtig samler så jeg fik min sag for da jeg opdagede de enorme bunker af møbler, våben, våbenskabe, bøger og skrammel. For eksempel skulle det hele pakkes i en 40 fods container, også hans 200 kilos skænk. Våbenskabene blev pakket på min 1000 kilos trailer (med møje og besvær) og gæt hvem der slæbte mest. Nå men jeg fik da lidt guf ud af al slæbet, jeg ranede bla. en ældre små defekt Savage m77 pumpgun(der blev repareret i arbejdstiden i dag), en kolbe og lidt amunition. Udover alt dette blev der tid til lidt byttehandel, hvor Jens fik min antikke originale Colt Bowie kniv, og et antikt sværd og en Schweissisk m57 bajonet. I bytte fik jeg et ældre smukt massivt egetræsbord + slagbænk samt en Remington fremstillet halvautomat (samme som Browning A-5) Nå ja der er lige en sidste ting i den lidet omfattende handel, nemlig at jeg lovede at renovere en særdeles nydelig hanebøsse. Nå men jeg vil slutte med at fortælle at jeg glæder mig til at installere ham i Sverige, til den sølle pris af 3 års gratis bukkejagt[Wink][Wink][8D][Big Grin]Men der går lige et par måneder endnu, til han skal hinsidan...Indtil da må han hygge sig i sin nyerhvervede campingvogn.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#8
Nyligt hjemvendt fra hinsidan

Jeg har i denne weekend beæret famillien høgh med et visit, og kan fortælle at han er ved at komme på plads. Vi var ude for at kigge lidt efter svin og andet, men det blev kun til et lam til Jens. Jeg må fan´me give ham at ejendommen er den rene idyl (gammelt lor..) Fra køkkenet er der den fedeste udsigt ned langs et skovbryn på en 500-600 meter, og store brede bræmmer af stengærde og levende hegn. På markerne er der kæmpestore sten spredt vidt omkring, og en masse kæmpe egetræer. Det bedste er dog deres kælder i en seperat bygning, med kampesten som byggematriale- lur mig om ikke det bliver deres nye torturkammer [Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#9
Han taler squ meget om det toturkammer.....[Big Grin]......men jeg vil nu hellere bygge mig et ordentligt vildsvinetårn - må have fisket nogle gamle numre af Jagt & Natur frem - der var da vist masser af konstruktionsvejledninger til jagttårne, der var for gode til at måtte stå i Danmark.....[:p]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Og for at slippe længst muligt væk fra Høgh's skarpe klør er jeg at betragte som indvandrer i de vestlige provinser, nærmere bestemt i Varde's omegn, gældende fra 1 august...Bye bye Nordsjælland

[Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#11
Citat:quote:

Og for at slippe længst muligt væk fra Høgh's skarpe klør er jeg at betragte som indvandrer i de vestlige provinser, nærmere bestemt i Varde's omegn, gældende fra 1 august


AAAARRRGGGHHHH, flere bekvemmelighedsflygtninge[}Smile], det kunne være man skulle overveje at emigrere østpå, her er sgu efterhånden ikke til at være for kjøwenhavnere og andre med et mærkeligt sprog[:o)]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
[quote][/Og for at slippe længst muligt væk fra Høgh's skarpe klør er jeg at betragte som indvandrer i de vestlige provinser, nærmere bestemt i Varde's omegn, gældende fra 1 august...Bye bye Nordsjælland quote]

Nu har jeg jo trådt mine barnesko i Vardes omegn. Faktisk var min første kæreste fra Varde (snøft).

Så hvis du kan beskrive geografien lidt nærmere, kan det da være jeg kan fortælle hvor de store krondyr går.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Og for at slippe længst muligt væk fra Høgh's skarpe klør er jeg at betragte som indvandrer i de vestlige provinser, nærmere bestemt i Varde's omegn, gældende fra 1 august...Bye bye Nordsjælland



Held og lykke i det fremmede og husk nu at bevare det danske sprog....."sine", "hans" o.s.v.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#14
Vestjysk har en højere udviklet grammatik end rigsdansk.

På rigsdansk er der for eks. ingen regler for hvorfor det hedder " en gård" og "et hus" (fælleskøn og intetkøn), det må man bare lære udenad.

På vestjysk hedder det altid "en gård", "en hus", "en barn" (fælleskøn). Undtagelsen er den bestemte form af ting som ikke kan tælles, altså "det mælk", "det sand", "det vand". Her har man bevaret intetkøn men på strengt regelsæt. Det betyder så, at samme ord kan have forskelligt køn alt efter betydning. "Den træ" er et bestemt træ, men "det træ" hentyder til en dynge f.eks. brænde eller tømmer.

Som du ser: enkelt og regelret og langt højere udviklet end det mere primitive rigsdansk.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Er det noget du har "langt" og tænkt over i lang tid?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#16
Nææ, jeg er dobbeltsproget, så jeg kan godt kende forskel på lagt og ligget[Big Grin].

Der er en helt sjov artikel om det i " Turistårbogen 1980 - Fra fanø til Holmsland Klit"ISBN 87-87928-00-0 hvis du vil checke mine oplysninger.[Wink]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Og for at slippe længst muligt væk fra Høgh's skarpe klør er jeg at betragte som indvandrer i de vestlige provinser, nærmere bestemt i Varde's omegn, gældende fra 1 august


AAAARRRGGGHHHH, flere bekvemmelighedsflygtninge[}Smile], det kunne være man skulle overveje at emigrere østpå, her er sgu efterhånden ikke til at være for kjøwenhavnere og andre med et mærkeligt sprog[:o)]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.


Bare rolig....i for til gengæld en dygtig maskinarbejde til rådighed(ledighed)..spørg bare samlitlige nordsjællanske maskinfabrikker..haha..

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#18
Desværre Tikka...Rygtet om min landflygtighed løb i forvejen og gjorde at jeg uden at røre en finger fik et opkald fra en gut med lyst til at ansætte mig - Så den 20/8 er jeg arbejdsramt igen.

Hvad mener du med samtlige nordsjællandske maskinfabrikker?

Mig bekendt har jeg haft 4 jobs siden jeg blev udlært i 97 - hvilket med garanti er betydeligt færre end så mange andre, murere og plastmagere inkluderet.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#19
Nå men hvis det ikke kan være anderledes ,så velkommen til det Jyske [Big Grin][Big Grin]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Desværre Tikka...Rygtet om min landflygtighed løb i forvejen og gjorde at jeg uden at røre en finger fik et opkald fra en gut med lyst til at ansætte mig - Så den 20/8 er jeg arbejdsramt igen.
Det er sgu da en naiv stakkel, der har misforstået begrebet "østarbejdere", det er da ikke pga dine kval. derimod et naivt håb om billig løn, og stor flid(men han bliver klogere[xx(])[8D]
Hvad mener du med samtlige nordsjællandske maskinfabrikker?

Mig bekendt har jeg haft 4 jobs siden jeg blev udlært i 97 - hvilket med garanti er betydeligt færre end så mange andre, murere og plastmagere inkluderet.
dET ER MULIGT AT DU HAR HAFT 4 JOBS, MEN HELT ÆRLIGT, HVOR MANGE(FÅ) STEDER HAR DU ARBEJDET

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]



Der er i hvertfald ingen der skal sige at GD ikke kan have et arbejde,,,,, han har da haft mange[B)]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)