Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp til byggeteknisk rapport
#1
hej
jeg er ved at kigge lidt på hus men i den byggetekniske rapport står der nogen ting jeg ikke helt har viden til at opklare hvor slemme skaderne er ?
så her er lidt ting jeg godt tænke mig lidt hjælp til at bedømme hvor slemt det er og hvor dyrt det vil være at få lavet.

skorsten har frostsprængte sten og udfaldene fuger

gavl mod vest har utætte fuger, og murværk mellem vinduer mangler forbandt

murværk mod øst har har revner rundt om vinduer og murværk mangler reparation af puds

sålbænk under vindue til køkken er skåret

der er enkelte revner i fundamenter med videre forløb op i murværk, bla. set ved gavl mod øst og på mellembygning

gulve har mindre skævheder set bla. i værelse ved køkken

vægfliser i badeværelse har skævheder og skår. i brusenichen ses utætte fuger og der er fundet områder hvor vægfliser ikke har fuld vedhæftning

gulvklinker i badeværelse har revner og ujævnheder ved dør og midt på gulv

samling med afløbsskål og rist i bruseniche er ikke tætsluttende 


ja jeg ved jeg bare kan kontakte en murer, men var der nu en her der kunne hjælpe ville det være dejligt! Smile
Svar
#2
Uden at have set huset, synes jeg der er noget der tyder på, at fundamentet ikke er som det skal være. Hvis det er tilfældet, turde jeg ikke købe huset - uanset hvor billigt det måtte være
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Helt enig med CP. 

Jeg er ikke håndværker, men tidligere ejendomsmægler og har set mange tilstandsrapporter.
Hvilken karakter eller evt. supplerende kommentarer, har den byggesagkyndige anført?

Mvh
Korthår Smile
Svar
#4
Walk away!
H
Hogmeister
Svar
#5
ja det var hvad jeg frygtede  Angry
det havde sku ellers været alletiders, med 3hk mark med skov i enden og på langsiden til et dyr om efteråret


Vedhæftede filer
.pdf   byggetektning landevejen 77b.pdf (Størrelse: 499,06 KB / Nedhentninger: 13)
Svar
#6
Hvad er prisen ?

Har fundet prisen. Hvis man VIRKELIG har mod på det, kan man jo give et bud. 
Husets alder taget i betragtning, er der nok sket de sætningsskader der vil ske.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
den står til 645.000kr.
men offentlig vurdering er 520.000kr.
Svar
#8
Hvad er liggetiden ?
Er den beboet ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Ro på nu. Man kan finde sætningsskader i nærmest alle huse på den alder. Det lyder som et hus hvor der skal laves lidt, men det meste kan man jo selv fikse af det. Skorstenen kan man pudse op, og så er den fin mange år frem. De løse fuger fræser/kradser man ud og fuger op igen. Vi har en tilsvarende lille ejendom, og den har også lidt der skal kigges på hist og pist, men det vil nærmest alle ældre huse have. Alternativt skal man bygge nyt og det koster også.
Der er en tilsvarende ejendom til salg på Koldingvej 6520 Toftlund. Prøv at kigge på den og dens tilstandsrapport om de ikke er nogenlunde ens. De her gamle statsejendomme er rimeligt solidt opført i ok materialer.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#10
(14-08-2019, 11:49 PM)CP Skrev: Hvad er liggetiden ?
Er den beboet ?

den har ligget næsten 1oo dage
den er pt beboet men de er ved at flytte til skærbæk, så det er et spørgsmål om tid før den er tom

(15-08-2019, 12:31 AM)McQuolle Skrev: Ro på nu. Man kan finde sætningsskader i nærmest alle huse på den alder. Det lyder som et hus hvor der skal laves lidt, men det meste kan man jo selv fikse af det. Skorstenen kan man pudse op, og så er den fin mange år frem. De løse fuger fræser/kradser man ud og fuger op igen. Vi har en tilsvarende lille ejendom, og den har også lidt der skal kigges på hist og pist, men det vil nærmest alle ældre huse have. Alternativt skal man bygge nyt og det koster også.
Der er en tilsvarende ejendom til salg på Koldingvej 6520 Toftlund. Prøv at kigge på den og dens tilstandsrapport om de ikke er nogenlunde ens. De her gamle statsejendomme er rimeligt solidt opført i ok materialer.
det er der nogen stykker der har sagt til mig, men det vel et spørgsmål om ikke sætningskaderne kan blive for store?
nyt vil jo egentlig koste mere end at det umiddelbart ville gøre og renovere dette, 1. sal er blevet renoveret i 2014 og blevet lavet til beboelse, og badeværelse er renoveret og i lagt gulvvarme, og så er huset ellers i pæn stand indenfor bortset fra der mangler lidt afslutning omkring lofterne hvor der er renoveret Smile
og vil selv mene huset ligger perfekt og med en smule jord til giver det mulighed for et dyr i fryseren.
så hvis ikke det vil koste en halv mil og lave huset så jeg sku stadig forelsket Big Grin
Svar
#11
100 dage er ikke længe i dag. Vent til den har stået tom et godt stykke tid ( så går de mere i panik) og så smid et lavt bud
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Big Grin 
Sat til salg oktober 2016. Efterfølgende taget af markedet sat til salg igen med jævne mellemrum, så der burde være basis for en forhandling Big Grin
Se salgshistorik på dette link

https://www.boliga.dk/bolig/1555606/land..._skaerbaek

mvh
Korthår Smile
Svar
#13
Du er velkommen til at kigge forbi hos mig. Så kan du jo vurdere om det hus du har kig på er bedre eller værre end det vi bor i. Jeg er ikke bekymret for vores.

Tænker ikke priserne er helt skæv. 3 hektar jord er 325.000-375.000 værd alene, så det er ikke mange penge for huset. Bygger man nyt i dag hedder eet nok +2 mill inden man har grund, tilslutninger og et hus.

Det du skal overveje er at det måske ikke er så let at slippe af med igen.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
(16-08-2019, 08:42 AM)CP Skrev: 100 dage er ikke længe i dag. Vent til den har stået tom et godt stykke tid ( så går de mere i panik) og så smid et lavt bud

jeg har fået anbefalet og byde 420.000kr. på det men syntes det lyder lidt lavt. men de siger at hvis man tager udgangspunkt i den offentlige vurdering og så regner med 120.000kr. til renovering i følge byggeteknisk rapport vil det være rimeligt??

(16-08-2019, 10:25 AM)McQuolle Skrev: Du er velkommen til at kigge forbi hos mig. Så kan du jo vurdere om det hus du har kig på er bedre eller værre end det vi bor i. Jeg er ikke bekymret for vores.

Tænker ikke priserne er helt skæv. 3 hektar jord er 325.000-375.000 værd alene, så det er ikke mange penge for huset. Bygger man nyt i dag hedder eet nok +2 mill inden man har grund, tilslutninger og et hus.

Det du skal overveje er at det måske ikke er så let at slippe af med igen.

det ville jeg faktisk gerne tage i mod det tilbud, så jeg sender lige en besked så kan vi tage den derfra Smile
Svar
#15
Den offentlige vurdering er så gammel at den kun har skatteteknisk betydning. Du kan ikke bruge den til at bestemme hvad du skal betale for et hus nu. (Jeg lider af faglig viden om de offentlige ejendomsvurdering fra et tidligere arbejde)

Det bedste råd jeg kan give er at gå ind på boliga og finde salgspriser for tilsvarende huse i området og se hvad de er blevet handlet til.

Vi har lige købt hus, og i den process var vi også ude og kigge på et typehus der stod til 3,3 mio fra 60'erne. I det område vi kiggede var det en meget almindelig pris for et hus så det tænkte vi ikke nærmere over i starten. Da jeg gravede mig ned igennem salgspris på lignende typehuse kom jeg frem til handlesprisen burde ligger mellem 2,7-2,9. Da jeg foreholdt ejendomsmægler det, gik han helt i sort. Vi købte ikke huset, det er siden blevet sat ned til 3,2 mio og skiftet ejendomsmægler men er stadig ikke blevet solgt her 4 måneder senere. I det område er gennemsnits liggetiden 3 måneder og nu har det ligget 9 måneder.

Hvis jeg ikke havde gravet mig ned igennem salgspriser var vi nemt kommet til at betale for meget for huset. Derfor gør dig selv den tjeneste at grave dig ned igennem aktuelle salgspriser. Boliga er den bedste kilde jeg har fundet til til finde dem indtil videre.
Mvh
Christensen
Svar
#16
Jeg ville byde omkring 400 - tror den ender deromkring. 
Der er ikke mange landmænd der gider købe 3 hektar med et hus på, så jordpriser kan man ikke rigtig regne med
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
@Lunderskov

Jeg ville ikke være nervøs for at købe, men der skal handles Cool 

Overvej om der skal lavesnoget på huset overhoved, har I så boet der et par år kan I overveje at rive det ned og bygge nyt. Ja, det kan syntes dyrt at bygge nyt men iregner man en mindre energiforbrug og vedligeholdelse på huset, en bedre gensalgsværdi og ikke mindst glæden ved at have et nyt hus efter ens egne ønsker så kan den løsning være billigere i længden.

Mvh

Santo
Svar
#18
(17-08-2019, 02:27 PM)CP Skrev: Jeg ville byde omkring 400 - tror den ender deromkring. 
Der er ikke mange landmænd der gider købe 3 hektar med et hus på, så jordpriser kan man ikke rigtig regne med
selv tænker jeg heller ikke jorden har den store værdi med mindre den sælges for sig selv, men så er huset intet værd???

(18-08-2019, 07:45 PM)Santo Skrev: @Lunderskov

Jeg ville ikke være nervøs for at købe, men der skal handles Cool 

Overvej om der skal lavesnoget på huset overhoved, har I så boet der et par år kan I overveje at rive det ned og bygge nyt. Ja, det kan syntes dyrt at bygge nyt men iregner man en mindre energiforbrug og vedligeholdelse på huset, en bedre gensalgsværdi og ikke mindst glæden ved at have et nyt hus efter ens egne ønsker så kan den løsning være billigere i længden.

Mvh

Santo

den tanke har jeg længe været igennem men jeg er selv om købet af huset, så det ikke sikkert det er en mulighed Smile
men uanset, bliver der kun lavet det der er strengt nødvendigt til at starte med og så må resten vente som du siger et par år Smile
for drømmen er da selvfølgelig et  nyt bygget hus med egen indretning, og stue med loft til kip til den store hjort Wink
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)